Categorie archief Wals

doorVan der Spek

Nieuwe Atlas Copco Dynapac F1200CS voor Meijerink Wegenbouw

Datum: 24-okt-14

Onlangs leverde Van der Spek Vianen aan J. Meijerink Wegenbouw BV uit Bilthoven een nieuwe Atlas Copco F1200CS af. De nieuwe F1200CS compact asfaltafwerkmachine is uitgevoerd met een Tier 4-Final motor. Deze Tier 4-Final motor voldoet aan de nieuwste en zwaarste emissie-eisen waarmee Meijerink wederom aantoont voorop te lopen met het investeren in de nieuwste en schoonste technieken die momenteel beschikbaar zijn.

De Atlas Copco Dynapac F1200CS is de opvolger van de Dynapac F5C. De nieuwe F1200CS heeft dezelfde afmetingen als de F5C en de welbekende DF 45C. Hierdoor kan men met de machine op moeilijkst bereikbare plaatsen asfalt verwerken.

De Atlas Copco Dynapac F1200CS is een compacte asfaltafwerkmachine met een basisbreedte van 1200 mm. De balk is hydraulisch uitschuifbaar naar 2400 mm. Buiten de nieuwe Deutz Tier 4-final motor zijn er verschillende zaken aan de F1200CS vernieuwd. De F1200CS is uitgevoerd met een modern ergonomisch bedienconcept. Zo zijn de functies die het meest bediend moeten worden geplaatst binnen het handbereik van de machinist. De machine is uiterst stabiel door het nieuw ontwikkelde loopwerk. Doordat de koelfan hydraulisch is aangedreven is de machine ook een stuk stiller geworden.

Om ook met grotere werkbreedtes te kunnen werken kan de F1200CS kan aangebouwd worden naar een maximale werkbreedte van 3100 mm. Meijerink Wegenbouw is al meer dan een halve eeuw actief. Ze zijn volledig allround: vanaf het eerste grondverzet, het leggen van rioleringen, bestraten en asfalteren. Daarnaast beschikken ze over eigen materieel en ervaren vakmensen.

Meijerink Wegenbouw werkt voor regionale- en rijksoverheden, maar ook voor instellingen, bedrijven, particulieren en collega’s die een beroep doen op hun specialistische kennis en vaardigheden en/of machinepark. Naast allround zijn ze ook in hoge mate flexibel; ze accepteren even gemakkelijk een compleet project als een deelopdracht.

Per slot van rekening zijn de medewerkers van Meijerink doeners met de mentaliteit van dienstverleners. Meedenkend, meewerkend tot op het moment dat grote of kleine projecten tot een goed einde zijn gebracht. Of ze nu bezig zijn met van het asfalteren van grote stukken snelweg of het leggen een mooi stukje sierbestrating voor een particuliere opdrachtgever. Iedereen kan van de medewerkers van Meijerink een gelijke inzet en kennis van zaken verwachten.

Van der Spek en Meijerink zijn zeker geen onbekenden van elkaar; er zijn de afgelopen jaren al vele wegenbouwmachines geleverd. Hieronder onder andere diverse grote asfaltafwerkmachines, enkele walsen en een hotbox voor reparatiewerkzaamheden.
Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Van Doorn Geldermalsen neemt duo in gebruik

Datum: 17-dec-13

Onlangs leverde Van der Spek Vianen een nieuwe ATC 100 asfalt thermo container af bij Van Doorn Geldermalsen. Tegelijkertijd nam Van Doorn een Atlas Copco Dynapac CC1100 in gebruik.
De nieuwe combinatie zal breed ingezet worden voor het uitvoeren van onderhoud en reparaties aan het wegennet. Tevens kunnen er kleine asfaltwerken mee worden uitgevoerd.

ATC is de afkorting voor Asfalt Thermo Container. De nieuw geleverde ATC100 heeft een inhoud van 10 ton asfalt en wordt door middel van twee gasbranders op temperatuur gehouden. Hierdoor kan men lang de kwaliteit van het te verwerken asfalt garanderen. Hij is gebouwd op een container-frame, zodat deze makkelijk op en af te zetten is van de vrachtwagens, waardoor deze ook voor ander werk ingezet kunnen worden.

Het asfalt wordt door middel van een worm in de container naar buiten getransporteerd, waarna met behulp van een glijgoot het asfalt verdeeld kan worden op de te repareren schade aan de weg. Om de worm te laten draaien en de kleppen hydraulisch te openen is de ATC100 uitgevoerd met een Hatz dieselmotor.

De zogenaamde ATC “Hot Box” is leverbaar met een inhoud van 2,5 tot 20 ton. Als optie kan de ATC uitgebreid worden met een externe worm. Met deze worm kan naast de vrachtauto het asfalt in bijvoorbeeld een sleuf worden gelost.

Om het verwerkte asfalt goed te kunnen verdichten heeft Van Doorn ervoor gekozen om gelijktijdig te investeren in een Atlas Copco Dynapac CC1100 wals. Deze heeft een eigen gewicht van 2500 kg en een rolbreedte van 1 meter. Hierdoor is de wals uitermate geschikt om bij de ATC te werken vanwege zijn geringe afmetingen en grote prestaties.

Van der Spek Vianen heeft zich de laatste jaren steeds verder gespecialiseerd in deze speciale ‘weg- en reparatiemachines’ en kan zich marktleider noemen in dit segment noemen.
Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Succesvolle start demo tour Atlas Copco CG2300

Datum: 15-nov-13

Op een vroege morgen in november zijn we al voor zonsopgang op pad met de nieuwe CG2300. Een compleet nieuw model tandemtrilrolwals uit de stal van Atlas Copco Dynapac. We begroeten de wals machinist Martin. Martin heeft de eerste meters al verdicht met de nieuwe CG2300 en vertelt gelijk aan ons dat hij positief verrast is vanmorgen. Hij had de machine nog niet gezien en dan is het altijd maar afwachten, zegt hij. We geven hem een korte uitleg over de machine, wat eigenlijk niet echt nodig is, want de machine is eenvoudig te bedienen en voelt goed aan.

Na een uitvoerig marktonderzoek en diverse interviews bij wegenbouwklanten is de CG2300 ten opzichte van de vorige Dynapac CG233HF op vele punten verbeterd. Zo is er vanuit de cabine een uitstekend overzicht op de walsrollen, is de machine stil en heeft een zeer zuinig brandstofverbruik.

Een enorm plus punt is de moderne, emissie-arme nieuwe Tier 4 Final motor. Daarmee is deze wals uniek in zijn klasse. De Atlas Copco CG2300 is standaard voorzien van een ECO-mode; deze ECO-mode zorgt ervoor dat de machine 20{1bc0b6a8c73e84e168e06cc7c153d42f3849956326c4b30771c6d9a1357ca517} minder brandstof verbruikt.

Wanneer de uitvoerder Dick eraan komt lopen roept hij: "Mooie wals. Én lekker stil!" Wat volgens Dick ook een groot voordeel is, is dat de ophanging van de rol 80 cm boven het wegdek gepositioneerd is. Dit is handig wanneer er obstakels in het werk zitten, want hierdoor kan de wals in de meeste gevallen strak langs de obstakels walsen zonder dat de ophanging in de weg zit.

Bent u ook benieuwd naar de nieuwe Atlas Copco Dynapac CG2300 neemt u dan gerust contact op met onze vertegenwoordiger Maarten de Bree via 06-53148104.
 

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Dynapac introduceert nieuwe lijn CA trilrolwalsen: tot 20% brandstofbesparing

Datum: 25-nov-12

De eerste nieuwe trilrolwalsen uit de CA-serie zijn aangekomen bij Van der Spek in Vianen. Deze grondverdichters zijn uitgevoerd met de modernste technieken op het gebied van motoren en verdichting.

Zo kan men nu kiezen uit twee type motoren: de standaard Cummins Stage 3A motor of de geheel nieuw ontwikkelde Deutz Stage 3B (Tier IV interim motor), welke voldoet aan de strengst geldende emissie-eisen en die de grootst mogelijke brandstofbesparingen mogelijk maakt.

Beide machines, ongeacht welke motortype gekozen wordt, zijn uitgevoerd met de nieuwe ECO-mode. De ECO-mode zorgt er voor dat de motor precies de gevraagde hoeveelheid power levert die de wals nodig heeft voor zijn werk, en er geen brandstof wordt verspeeld en overmatig CO2 wordt geproduceerd. Door de machine te laten werken in de ECO-mode kan er tot 20% brandstof worden bespaard.

Alle types uit de nieuwe CA-serie zijn standaard aangedreven op de voorrol. Deze aandrijving is naar wens uit te breiden met traction-control en een bergversnelling voor optimale tractie in moeilijke omstandigheden.

Aan de wensen van de machinist is erg veel aandacht besteed. Kiest men voor een luxe cabine of comfort cabine dan is de CA uitgevoerd met een luxe stoel die draaibaar is, zodat de machinist altijd goed zicht heeft rondom de machine. Ook zijn de deurstijlen tot een minimum beperkt zodat deze geen hinder geven bij het zicht op de rol. Bij de comfort cabine is de CA ook direct voorzien van airco.

Het dashboard voor in de machine is vervangen door een compact dashboard met digitaal display dat gemonteerd is aan de bestuurders stoel. Hierdoor heeft de machinist uitstekend zicht op de walsrol en kan hij in elke gewenste zitpositie de functies van de machine eenvoudig bedienen.

Als optie kan de CA-wals nog verder uitgebreid worden met een DCA (Dynapac Compaction Analyzer) computer. Deze computer registreert de werkzaamheden van de machine en meet de verdichting. De machinist ziet direct op het beeldscherm wat de verdichting is en hoeveel walsovergangen de machine afgelegd heeft. Deze gegevens worden automatisch op een USB-stick opgeslagen zodat, indien gewenst, hiervan rapportages kunnen worden uitgedraaid.

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Tweede Dynapac SD2500CS geleverd aan De Jong in Beesd

Datum: 12-jun-12

Op een mooie voorjaarsavond in juni rijden de diepladers van De Jong met zwaar materieel naar de N50 bij Kampen, waar de brug over de IJssel wordt voorzien van nieuw asfalt.

Sinds kort draait De Jong met een tweede, door Van der Spek Vianen geleverde, nieuwe Dynapac SD2500CS, die deze avond voor het eerst naast de eerder geleverde Dynapac SD2500CS draait.

Om 22.00 uur mag het materieel de weg op. De afzetting staat er al op en er is een omleidingsroute ingesteld. Jaap, machinist op de Dynapac SD2500 en tevens dieplader chauffeur, rijdt zijn combinatie achter de afzetting. Hij heeft de Dynapac SD2500 met V6000 afwerkbalk (3 tot 6 meter) en de Dynapac CG233 tandemwals met splitstrooier bij zich.

De Dynapac PL500TD frees is al op het werk en is de aanzetten aan het frezen. Nadat er gefreesd is, wordt de kleeflaag aangebracht door de eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Breining FAO 800. Deze zelfrijdende kleefwagen heeft een inhoud van 800 liter en wordt achter een normale personenauto of bestelbus meegnomen naar het werk.

Inmiddels is het 23.00 uur. De brug ligt klaar om het asfalt aan te brengen. De twee Dynapac SD2500CS machines worden in positie gebracht en de trailers met asfalt worden naar de machines gedirigeerd.

De oudste SD2500 met 3 meter balk gaat voorop. Nou ja oudste, deze machine is 1 jaar oud maar heeft al de nodige asfalttonnen verwerkt. Beide Dynapac SD2500CS machines zijn rijk uitgevoerd met nagenoeg dezelfde opties. Zo hebben beide machines een cabinedak dat gebouwd is op een hydraulisch uitschuifbaar platform. Dit is het platform waar de machinist zit en deze kan het platform hydraulisch uitschuiven 50 cm buiten de machine. Zodoende heeft de machinist uitstekend zicht op het werk en om de machine.

De beide machines zijn uitgevoerd met voldoende nachtverlichting, hetgeen ook echt noodzakelijk is op deze donkere plek. De tweede SD2500CS is zelfs uitgevoerd met extra LED verlichting op de schaalverdeling van de balk. "Dit geeft pas goed licht", zegt Arie de balkman. "Het is nog weleens lastig te zien in het donker hoeveel de schaalverdeling nou aangeeft, maar dat is nu verleden tijd."

Wij zijn inmiddels een paar asfalttrailers verder en het werk loopt erg voorspoedig. De Dynapac CG233 tandemwals is druk bezig de asfaltlaag af te walsen en laat een mooie, vlakke nieuwe weg achter. De asfalttrailer is leeg en wordt gewisseld met een volle trailer. Nu kunnen we eens goed kijken hoe het Safe Impact Systeem werkt. De vrachtwagen komt in contact met de duwrollen aan de voorkant van de machine en je ziet de duwrollen naar achter komen. De machine geeft geen krimp en de afwerkbalk al helemaal niet. Als de SD2500 wegtrekt is er geen spoor te zien van een stopplek.

Het Safe Impact Systeem werkt als volgt: achter de duwrollen zijn 2 zware hydraulische cillinders gemonteerd. Deze cilinders worden in positie gebracht door bediening op het bedienpaneel. Indien een vrachtauto met zijn wielen tegen de duwrollen rijdt schuiven deze cilinders in en wordt zo de impact op de machine gedempt. Inmiddels zijn we een aardig eind op weg en de laatste vrachten asfalt gaan door de beide Dynapac SD 2500CS machines. De belijning wordt op de weg aangebracht en voordat het licht wordt kan de brug weer open voor het verkeer.

De Jong uit Beesd heeft een volledig door Van der Spek Vianen geleverd machinepark ingezet voor dit werk; twee Dynapac SD2500CS asfaltafwerkmachines, een Dynapac PL500TD freesmachine (waarvan De Jong er twee in de vloot heeft), een Breining FAO 800 kleefmachine en een Dynapac CG233 tandemwals. 

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Van der Spek levert een Dynapac CA 302D aan Hoondert

Datum: 21-mei-12

Onlangs leverde Van der Spek een nieuwe Dynapac CA 302D trilrolwals aan Hoondert. De 12,7 ton Dynapac zal op de werken van Hoondert het grondverdichtingswerk op zich nemen.

De Dynapac is uitgevoerd met een CMV verdichtingsmeter. Op deze meter kan de machinist te allen tijde zien of hij aan de verdichting van het materiaal voldoet. De CA 302 heeft een eigen gewicht van 12.700 kg, maar kan verzwaard worden naar 14.900 kg. De machine is uitgevoerd met luxe cabine. Deze cabine is standaard uitgevoerd met luxe stoel die de machinst kan draaien en verschuiven in de cabine. Zo heeft hij goed zicht op het werk. De CA 302 wordt aangedreven door een Cummins watergekoelde dieselmotor met een vermogen van 93 kW/125pk.

Als optie kan de machine nog verder uitgebreid worden met een DCA (Dynapac Compaction Analyzer) computer. Deze computer registreert de werkzaamheden van de machine en meet de verdichting, deze gegevens worden vervolgens automatisch op een USB-stick opgeslagen. Hoondert liet de Dynapac CA 302 in de bekende eigen bedrijfskleuren spuiten.

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Stichting Opkikker bezoekt Van der Spek

Datum: 19-jan-12

Soms kan iemand wel eens een echte Opkikker gebruiken! Zoals de 6-jarige Patrick, een ernstig zieke jongen die helemaal gek is op alles wat met grote machines en de bouw te maken heeft. Hij droomt ervan om later in de bouw te gaan werken, net als zijn oudere broers. Samen met Stichting Opkikker en zijn ouders, broertjes en zusje heeft Patrick vorige week onze showroom bezocht die vol stond met walsen, schrankladers, wielladers en graafmachines. Stichting Opkikker zet alles in het werk om gezinnen met een langdurig of chronisch ziek kind de dag van hun leven te geven.

Onder leiding van Nico Jacques kon naar hartenlust in alle machines worden gezeten. Daarna werd het tijd om echt te gaan graven! In de demonstratie zandput achter het pand groef de jonge machinist diepe gaten met een spiksplinternieuwe Hyundai R170W-9 mobiele graafmachine. Tenslotte hebben Patrick en zijn broers en zusje samen met Nico Jacques een rondje door Vianen gereden op een grote 15-tons Hyundai HL760-9 wiellader. Ze vonden het allemaal prachtig.

Uiteraard ging Patrick niet met lege handen naar huis. Met een flinke stapel folders en een mooi schaalmodel onder de arm ging de familie op pad naar de volgende verrassing.

Stichting Opkikker
Stichting Opkikker heeft als doel gezinnen van ernstig zieke kinderen tussen de 0 en 17 jaar een fijne dag te bezorgen tijdens of tussen de behandelingen in het ziekenhuis. De vele ziekenhuisbezoeken en behandelingen vragen enorm veel kracht en energie van een ziek kind. Ook de impact op de ouders en de rest van het gezin is groot. Daarom is het goed om af en toe eens helemaal te kunnen genieten van een leuke dag. Stichting Opkikker maakt dit mogelijk voor kind, gezin en het ziekenhuis door zich volledig en belangeloos in te zetten voor de ontwikkeling van Opkikkerdagen.

De stichting is opgericht in 1995 als particulier initiatief en werkte uitsluitend met vrijwilligers. De afgelopen zestien jaar heeft de stichting een enorme groei doorgemaakt. Vanuit het secretariaat in Almere-Haven ondersteunt de stichting de 120 vrijwilligers in het land en stuurt de honderden gelegenheidsvrijwilligers aan.

Wilt u Stichting Opkikker steunen, financieel of op een andere manier, check dan hier de website.

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Van der Spek Vianen levert een complete asfaltset aan Forteck

Datum: 3-sep-11

Onlangs leverde Van der Spek Vianen een complete asfaltset aan Forteck in Rotterdam.
Door de vraag van meer opdrachtgevers om ook het asfaltwerk aan te nemen besloot Forteck te investeren in een Dynapac DF45CS asfaltafwerkmachine, een Dynapac CC122 tandemwals en een ATC 100 asfaltthermocontainer.

De Dynapac asfaltmachine is uitgevoerd met een elektrisch verwarmde afwerkbalk. De DF 45CS is ondanks de geringe afmeting in staat grote prestaties te leveren. De balk van de machine heeft een basisbreedte van 1,2 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 2,4 meter. Eventueel kan de machine geleverd worden met verbredingstukken waarmee de totale breedte op 3,10 meter komt.

De machine is uitgevoerd een krachtige Deutz watergekoelde dieselmotor. Indien er smaller moet worden gedraaid dan 1,2 meter, kan de balk voorzien worden van versmallingsloffen. Met deze delen kan de werkbreedte tot 50 cm gereduceerd worden. Omdat de machine compact is uitgevoerd kan men op kleine, smalle werken eenvoudig manoeuvreren en mooi werk maken. Het zicht voor de machinist rondom de machine is uitstekend.

De 2,6 ton wegende Dynapac CC122 tandemwals heeft een rolbreedte van 1,2 meter.
Hij levert een amplitude van 0,5 mm met een frequentie van 58 Hz bij een kracht van 27 kN.
Ook deze machine wordt aangedreven door een Deutz dieselmotor. In de CC122 is hij van het type D0211 welke 31 pk levert.

Naast het normale asfaltwerk, voert Forteck ook (kleinschalig) asfaltonderhoud uit. Hiervoor heeft Forteck ook geïnvesteerd in een nieuwe asfalt thermo container. Deze ATC 100 is uitgevoerd met een 2 compartimenten systeem voor het verwerken van 2 soorten asfaltmengsels. ATC bouwt asfaltcontainers vanaf 2,5 ton inhoud tot 20 ton inhoud. De geleverde asfaltcontainer is van het type ATC 100. De ATC 100 heeft een inhoud van 10 ton. Met deze containers worden kleine vakken of sleuven gevuld met asfalt. Ook is de ATC uitermate geschikt om schades aan het wegdek te repareren. Het asfalt wordt door 2 gasbranders op temperatuur gehouden en zodoende kan men het asfalt een zeer lange tijd warm houden en hoeft er geen asfalt weggegooid te worden aan het eind van het werk.

Forteck Sloop en Infra B.V. is een fusie van de bekende aannemingsbedrijven Van Eck uit Den Haag (opgericht in 1895) en J. Bruins en Zoon uit Rotterdam (opgericht in 1937). Met ca. 50 medewerkers worden werken uitgevoerd voor zowel het bedrijfsleven, industrie en private opdrachtgevers.

Van der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Nieuwe Dynapac SD2500C geleverd aan De Jong in Beesd

Datum: 21-jul-11

Onlangs heeft Van der Spek Vianen via de werkplaats in Vianen een tweede Dynapac asfaltafwerkmachine geleverd aan De Jong in Beesd. Zoals alle machines is ook de nieuwe asfaltafwerkmachine geleverd in de bekende De Jong kleuren. 

Al eerder werd een wielmobiele Dynapac afwerkmachine geleverd. Naast de asfaltafwerkmachines heeft De Jong ook nog een Dynapac PL500T halve meter frees en een Dynapac tandemwals. Al deze machines zijn door Van der Spek Vianen geleverd.

De nieuw geleverde Dynapac is de geheel nieuw ontwikkelde Dynapac SD2500C, welke is uitgerust met de gepatenteerde V600VTE afwerkbalk. Deze balk kenmerkt zich door de zeer vele afstelmogelijkheden. Hierdoor is deze altijd optimaal af te stellen op de uit te voeren werkzaamheden. De balk heeft een basisbreedte van 3,0 meter en is hydraulisch uitschuifbaar naar 6,0 meter.

De machine is voorzien van een geheel vernieuwd bedieningsconcept. Zo kan de machinist zijn stoel in diverse standen zetten, waardoor het zicht op het werk uitstekend is. Ook het nieuwe dashboard is erg overzichtelijk en eenvoudig te bedienen. De SD2500C is op wens van De Jong uitgevoerd met een cabinedak, iets dat in Nederland steeds vaker voorkomt. Het cabinedak van Dynapac is robuust en kan eenvoudig in transportstelling worden gebracht.

Met het geluidsniveau is een zeer grote vooruitgang geboekt. De machine is zeer geluidsarm geworden door het toepassen van een hydraulisch aangedreven koelventilator. Door de toepassing van deze koelventilator wordt ook het brandstofverbruik gereduceerd.
Voor de aandrijving van de Dynapac is een Cummins QSB 6.7 C173 6-cilinder turbodiesel verantwoordelijk welke 129 kW produceert.

Aannemingsbedrijf De Jong en Zoon Beesd B.V. en Zuurmond Groen B.V. (De Jong Zuurmond) zijn zusterbedrijven die in de praktijk opereren als één organisatie. De bedrijven worden aangestuurd vanuit de centraal gelegen vestiging in Beesd.

Het speerpunt van de bedrijfsfilosofie is het aanbieden van de totale dienstverlening als het om onderhoudswerkzaamheden aan droge- en natte infrastructuur gaat. Dit omvat het onderhouden van (water)wegen en de daarbij behorende kunstwerken (viaducten, tunnels, bruggen, etcetera) in de ruimste zin van het woord.
Concreet houden de bedrijven zich onder meer bezig met:
– reinigen van wegen, kolken, rioleringen en tunnels;
– verwijderen van zwerf-, grof- en drijfvuil langs (water)wegen;
– ledigen en reinigen van afvalcontainers;
– maaien van gazons, bermen, dijken;
– onderhouden van bomen en beplantingen;
– vegen van (ZOAB-) verhardingen;
– aanbrengen van wegmarkeringen;
– gladheidsbestrijding;
– plaatsen, onderhouden en repareren van geleiderailconstructies;
– verzorgen van alle mogelijke soorten verkeersafzettingen;
– repareren en conserveren van beton- en staalconstructies;
– verrichten van baggerwerkzaamheden in den natte en in den droge;
– onderhouden van waterwegen, vaargeulen, zandwinning, peilwerkzaamheden, etcetera.

Van der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Dynapac introduceert de eerste CO2 neutrale tandemwals ter wereld

Datum: 20-jun-11

Als het gaat om duurzame, innovatieve en ergonomische productontwikkeling loopt Dynapac voorop. Dynapac presenteert als eerste een volledig CO2-neutraal elektrisch aangedreven tandenwals: de Dynapac CC900E.

De nieuwe CC900E biedt veel aanvullende voordelen, doordat de machine elektrisch is aangedreven. De CC900E is erg stil en heeft dezelfde verdichtingseigenschappen als een diesel aangedreven machine. Twee elektromotoren zorgen voor een vlotte rijsnelheid. Samen met elektrische motoren voor de vibratie genereren deze een hoge kwalitatieve verdichting van het asfalt.

In normale arbeidsomstandigheden kan de Dynapac CC900E een hele dag werken op een volle batterij. De batterij kan eenvoudig opgeladen worden na het werk. Dankzij het lage geluidsniveau en CO2 vrije krachtbron is deze machine ideaal voor het werken in bijvoorbeeld bedrijfsruimtes en tunnels en in gebieden waar geluidsloos en CO2 neutraal gewerkt dient te worden. De Dynapac CC900E is eenvoudig toegankelijk voor servicewerkzaamheden.
Van der Spek, Bouwmachines