Zoek
Sluit dit zoekvak.

Categorie archief Asfaltafwerkmachine

doorVan der Spek

Wereldprimeur voor Meijerink Wegenbouw met nieuwe Dynapac SD2500CS met Stage-V motor

Van der Spek Vianen heeft wederom een nieuwe duurzame Dynapac asfaltafwerkmachine geleverd aan Meijrink Wegenbouw. Ditmaal een echte wereldprimeur, het is de eerste Dynapac SD2500CS met een Stage-V motor van de modelreeks 2020 die geleverd is.

De nieuwe Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 Stage V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen die in 2020 gaan gelden. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS nog weer stiller geworden , hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toont Meijerink Wegenbouw wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden. Op de machine van Meijerink zijn nieuw type hoekbedieningen geplaatst die voorzien zijn van meerdere extra functies.

Het cabine dak is elektrisch in hoogte verstelbaar tussen werk- en transportpositie.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3.0 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6.0 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 9,60 meter. Meijerink heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages. De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur.

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

Meijerink wegenbouw: De wegbereiders Volgens het woordenboek zijn wegbereiders mogelijkmakers. De mensen die het pad effenen voor anderen. Dat is overdrachtelijk bedoeld, maar wat Meijerink betreft mag u het gerust letterlijk nemen. In letterlijke zin bouwen ze aan wegen en pleinen, aan straten, stegen en paden. In overdrachtelijk opzicht zorgen ze ervoor dat de opdrachtgevers met een minimum aan rompslomp en ergernis hun projecten op hoog kwalitatief niveau gerealiseerd krijgen. Door efficiënt te werken met het modernste materieel als o.a. de Dynapac machines en door een lage overhead kunnen de kosten beheersbaar blijven. Meijerink : professioneel en praktisch: wegenbouwers/wegbereiders in alle opzichten.

doorVan der Spek

Nieuw Dynapac CG2300 geleverd aan De Jong Zuurmond

Van der Spek Vianen heeft vanuit haar werkplaatsen in Vianen een nieuwe Dynapac CG2300 geleverd aan De Jong Zuurmond. De nieuwe Dynapac komt bij De Jong Zuurmond met diverse andere Dynapac machines te draaien, De Jong Zuurmond heeft o.a. ook Dynapac asfaltafwerkmachines.

De nieuwe Dynapac CG2300 met een eigen gewicht van 8.300 kg heeft 1.500 brede bandages waarmee de machine uitstekende verdichtingscapacteiten realiseert. Het gewicht is over beide bandages gelijk verdeelt voor een optimale verdeling op de ondergrond. De CG2300 heeft een lijndruk van 27,7 k/cm.

Middels de hondegang kunnen de bandages 1.200mm in verzet worden gezet zodat een groot bereik gerealiseerd wordt. Als optie is een hydraulische kantensnij installatie geleverd. Om de bandages te voorzien van water heeft de Dynapac CG2300 op beide walsrollen dubbele sproeipijpen. Deze sproeipijpen kunnen door de machinist afzonderlijk ingesteld worden vanuit de cabine. De watertanks hebben een gezamenlijke inhoud van 770 liter en door de verschillende instellingen die in het bedienpaneel gekozen kunnen worden gaat de machine spaarzaam om met de watervoorraad. Standaard is de machine uitgevoerd met nachtverlichting in de rol.

De machinist heeft dan tijdens nachtwerk uitstekend zicht op de walsrollen. Uiteraard is deze en de overige verlichting in LED uitgevoerd.

Van de ruime comfort-cabine met airconditioning heeft de machinist optimaal zicht op beide bandages, watervoorziening en uit te voeren werk. Alle belangrijke bedieningselementen en besturing zitten in de consoles links en rechts van de comfortabele stoel zodat er vrij zicht is.

Voor de aandrijving is een duurzame Deutz TD3.6L4 Tier-4 Final motor gemonteerd welke standaard is uitgevoerd met Eco-Mode waarmee tot 20% brandstof kan worden bespaard. Deze Tier 4-Final motor voldoet aan de nieuwste en zwaarste emissie-eisen waarmee De Jong Zuurmond wederom aantoont voorop te lopen met het investeren in de nieuwste- en schoonste technieken die beschikbaar zijn.

Uiteraard is de machine gespoten in de welbekende bedrijfskleuren van De Jong Zuurmond. Optioneel is de machine uitgevoerd met een splitstrooier.

Door de compacte afmetingen is de Dynapac CG2300 eenvoudig te transporteren samen met een afwerkmachine op dezelfde dieplader.

De Jong Zuurmond ; De Jong Zuurmond Infrabeheer, Onderhoud & Services wil graag dat iedereen veilig en met plezier onderweg kan zijn, op de weg en over water. Ze werken daarom met passie en energie aan de veiligheid van de (water)weg en het onderhoud en beheer van de openbare ruimte. Dat doen ze met betrokken vakmensen en het beste en meest uitgebreide materieel. Ze werken proactief én integraal en hebben een continue focus op kwaliteit, duurzaamheid en innovatie. Zo zijn onze (water)wegen altijd in optimale conditie.

doorVan der Spek

Vierde nieuwe Dynapac geleverd bij Strukton.

Onlangs leverde Van der Spek Vianen wederom een nieuwe Dynapac SD2500CS asfaltafwerkmachine bij Strukton. Het is de vierde Dynapac SD2500CS die in korte tijd in gebruik is genomen. De nieuwe machine is geleverd aan Strukton Civiel West.

Deze nieuwe machine is net als de eerder geleverde machines uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins Tier 4-final motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de laatste emissie eisen. Hiermee blijft Strukton voorop lopen als het gaat om investeringen in nieuwe wegenbouwmachines in Nederland. Door deze nieuwe motor is de SC2500CS aanzienlijk stiller geworden, hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert. Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden.

De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

In de werkplaats bij Van der Spek is de SD2500CS nog verder aangepast aan de wensen van de gebruikers. Zo werd er o.a. extra LED-verlichting opgebouwd, om bij het nachtwerk ruim voldoende licht rondom de machine te hebben.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V5100TV afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2.55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5.10 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8.80 meter.

doorVan der Spek

Van Der Spek levert nieuwe Dynapac F1200CS-E aan Abbink Boekelo Wegenbouw

Onlangs leverde Van Der Spek Vianen aan Abbink Boekelo Wegenbouw een nieuwe Dynapac F1200CS af.

De nieuwe F1200CS-E is uitgevoerd met een Tier 4-Final motor. Deze Tier 4-Final motor voldoet aan de nieuwste en zwaarste emissie-eisen waarmee Abbink Boekelo Wegenbouw wederom aantoont voorop te lopen met het investeren in de nieuwste- en schoonste technieken die beschikbaar zijn.

De Dynapac F1200CS-E is een compacte asfaltafwerkmachine met een basisbreedte van 1.200 mm. De V 240 TV-E balk is hydraulisch uitschuifbaar naar 2.400 mm. Om ook met grotere werkbreedtes te kunnen werken kan de F1200CS-E kan aangebouwd worden naar een maximale werkbreedte van 3.100 mm.

De balk wordt opgewarmd door middel van een generator, ee verwarmingselementen zijn direct op de slijtplaten en stampmessen gemonteerd met als resultaat een zeer gelijkmatige en snelle opwar­ming voor een optimaal resultaat van het gemaakte werk. De vibratie- en stampmessen zijn hydrostatisch aangedreven en traploos regelbaar,

De F1200CS-E is uitgevoerd met een modern ergonomisch bedienconcept, zo zijn de functie die het meest bediend moeten worden geplaatst binnen het handbereik van de machinist.

De machine is uiterst stabiel door het zware loopwerk. Doordat de koelfan hydraulisch is aangedreven is de machine zeer stil.

doorVan der Spek

Derde nieuwe Dynapac geleverd bij Strukton.

Onlangs leverde Van der Spek Vianen wederom een nieuwe Dynapac SD2500CS asfaltafwerkmachine bij Strukton. Het is de derde Dynapac SD2500CS die in korte tijd in gebruik is genomen. De nieuwe machine is afgeleverd bij Strukton-Ooms.

Deze nieuwe machine is net als de eerder geleverde machines uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins Tier 4-final motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de laatste emissie eisen. Hiermee blijft Strukton voorop lopen als het gaat om investeringen in nieuwe wegenbouwmachines in Nederland. Door deze nieuwe motor is de SC2500CS aanzienlijk stiller geworden, hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.


In de werkplaats bij Van der Spek is de SD2500CS nog verder aangepast aan de wensen van de gebruikers. Zo werd er o.a. extra LED-verlichting opgebouwd, om bij het nachtwerk ruim voldoende licht rondom de machine te hebben.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3.0 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6.0 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 9,70 meter.

 

doorVan der Spek

Dynapac F1200CS voor de Jong Zuurmond

Begin deze week zijn de eerste tonnen asfalt verwerkt met de nieuwe Dynapac F1200CS van de Jong Zuurmond. In het mooie Limburgse land is de nieuwe Dynapac ingezet bij een reconstructie van het fiets- en voetgangerspad.

De nieuwe Dynapac F1200CS is uitgevoerd met een zuinige duurzame Tier 4-final motor. Door zijn uiterst stille motor is het voor het bedienend personeel een zeer fijne machine om mee te werken.

Dynapac F1200CS

Dynapac F1200CS

Met een verstelbare balkbreedte van 1,20 meter tot 2,40 meter is de machine ondanks zijn compacte afmetingen in staat grote prestaties te leveren.

De machine is ten opzichte van het vorige model uitgevoerd met een robuuster rupsrijwerk waardoor de machine uiterst stabiel werkt en een goede rechtuitloop garandeert met een strak werk als resultaat.

Tevens is de nieuwe F1200CS het bedienpaneel voor de Machinist verbetert zodat de belangrijke functies eenvoudig te bedienen zijn. In de werkplaats in Vianen is de machine voorzien van extra werkverlichting, gereedschapsteunen en daarna bespoten in de welbekende huiskleur van de Jong Zuurmond.

doorVan der Spek

Zeer veelzijdige Hyundai HX235LCR voor Meijerink Wegenbouw B.V.

Onlangs heeft Van der Spek Vianen B.V. een nieuwe 25 tons rupskraan geleverd aan Meijerink Wegenbouw B.V. De nieuwe Hyundai is een HX235LCR welke zeer compleet is uitgevoerd zodat hij veelzijdig ingezet kan worden bij de werken die Meijrink aanneemt en uitvoert.

De Hyundai HX235LCR is een binnendraaier zodat hij ook in de kleinste ruimtes zonder problemen zijn werk kan doen. De optioneel gemonteerde tweedelige giek en Encon draai-kantelstuk zorgen ervoor dat de bak en/of uitrustingstukken bijna in alle posities geplaatst en gebruikt kunnen worden.

Op wens van Meijerink is de machine uitgevoerd met een groot dozer/schuifblad op de onderwagen waarmee het uitvoeren van grondverzetwerkzaamheden nog gemakkelijker en beter kunnen worden uitgevoerd.

Voor het aansluiten van de vele verschillende uitrustingstukken als bijvoorbeeld een trilblok, sorteergrijper of sloophamer is de machine voorzien van een zeer uitgebreide hydraulische installatie met veel aansluitmogelijkheden. De extra hydraulische functies zijn voorzien van elektrische proportionele bediening, waarbij via de display eenvoudig de diverse drukken en liters van meerdere uitrustingsstukken ingesteld kunnen worden. Voor de machinist is het dus zeer eenvoudig om te wisselen tussen de verschillende uitrustingstukken, één druk op de knop en alles staat gelijk juist afgesteld.

Om hijswerkzaamheden veilig en optimaal te kunnen uitvoeren is ook de cilinder van de verstelgiek voorzien van slangbreukbeveiliging en is er aan de binnenzijde van de lepelsteel een extra lasthaak geplaats door de werkplaats van Van der Spek.

Aangezien de machine vaak ook op werken zal verblijven is de cabine uitgevoerd met te monteren cabinebeschermingen die de ramen afdekken. De cabinebescherming kan worden opgeborgen op een rek dat op de machine is gemonteerd.

Een Cummins QSB 6.7 6-cilinder motor met 136kW zorgt voor de aandrijving van de HX235LCR. Deze duurzame en zuinige motor voldoet uiteraard aan de nieuwste Tier IV emissie eisen. Belangrijk is te vermelden dat deze motor net als in vele Hyundai’s is voorzien van een DOC katalysator en geen roetfilter. Actief regeren is bij deze machine dus niet steeds niet benodigd en brengt dus ook geen onnodige kosten- en stilstand met zich mee.

De nieuwe HX-machines zijn standaard zeer compleet uitgerust. Op het 8” display kan de machinist zeer eenvoudig diverse instellingen kiezen. Dit gebeurt via een touch-swipe screen, zoals wij kennen van de smartphone, maar het is ook mogelijk om de display te bedienen via een “Haptic”knop. Via deze draai- en druk zijn vele functies ook snel instelbaar. Voor de veel gebruikte functies zijn er drukknoppen onder de display geplaatst.

Standaard is de nieuwe HX-serie, en dus ook de machine van Meijerink voorzien van een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht berekend. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

De machine is door Prima Equipement in Hardenberg voorzien van de bekende huiskleur van Meijerink.

Meijerink wegenbouw: De wegbereiders

Volgens het woordenboek zijn wegbereiders mogelijkmakers. De mensen die het pad effenen voor anderen. Dat is overdrachtelijk bedoeld, maar wat Meijerink betreft mag u het gerust letterlijk nemen. In letterlijke zin bouwen ze aan wegen en pleinen, aan straten, stegen en paden. In overdrachtelijk opzicht zorgen ze ervoor dat de opdrachtgevers met een minimum aan rompslomp en ergernis hun projecten op hoog kwalitatief niveau gerealiseerd krijgen. Door efficiënt te werken met het modernste materieel als o.a. eveneens door Van der Spek geleverd Dynapac asfaltafwerkmachines en walsen, Powerscreen zeefmachine en natuurlijk nu de nieuwe Hyundai HX235LCR en door een lage overhead kunnen de kosten beheersbaar blijven. Meijerink : professioneel en praktisch: wegenbouwers/wegbereiders in alle opzichten.

doorVan der Spek

Nieuwe Atlas Copco Dynapac SD2500CS voor Meijerink Wegenbouw

Datum: 16-jun-16

Onlangs leverde Van der Spek Vianen wederom een nieuwe Atlas Copco Dynapac SD2500CS asfaltafwerkmachine bij Meijerink Wegenbouw. Deze Atlas Copco Dynapac is de 2e machine van dit type die Meijerink in gebruik neemt. 

 
Deze nieuwe machine is net als de onlangs geleverde machine uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins Tier 4-final motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de laatste emissie eisen. Hiermee blijft Meijerink voorop lopen als het gaat om investeringen in nieuwe wegenbouwmachines in Nederland. Door deze nieuwe motor is de SC2500CS aanzienlijk stiller geworden, hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. 
 
De Atlas Copco Dynapac is rijk uitgevoerd met verschillende opties, zoals een camerasysteem voor beter zicht in de materiaaltunnel. Op wens van Meijerink zijn op deze machine elektrisch in hoogte verstelbare zijschotten geleverd.
 
Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.
 
Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.
 
In de werkplaats bij Van der Spek is de SD2500CS nog verder aangepast aan de wensen van de gebruikers. Zo werd er o.a. extra LED-verlichting opgebouwd, om bij het nachtwerk ruim voldoende licht rondom de machine te hebben.
 
De machine is geleverd met een V 5100 TV elektrisch verwarmde balk. Deze afwerkbalk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,10 meter, zodat ieder werk gemaakt kan worden van klein tot groot. 
 
Meijerink wegenbouw: de wegbereiders
Volgens het woordenboek zijn wegbereiders mogelijkmakers. De mensen die het pad effenen voor anderen. Dat is overdrachtelijk bedoeld, maar wat Meijerink betreft mag u het gerust letterlijk nemen. In letterlijke zin bouwen ze aan wegen en pleinen, aan straten, stegen en paden. In overdrachtelijk opzicht zorgen ze ervoor dat de opdrachtgevers met een minimum aan rompslomp en ergernis hun projecten op hoog kwalitatief niveau gerealiseerd krijgen. Door efficiënt te werken met het modernste materieel als o.a.de Atlas Copco Dynapac machines en door een lage overhead kunnen de kosten beheersbaar blijven. Meijerink: professioneel en praktisch, wegenbouwers/wegbereiders in alle opzichten.

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Van der Spek levert nieuwe Atlas Copco Dynapac F1200CS aan Wegenbouwbedrijf De Rooij

Datum: 30-jun-15

Onlangs leverde Van der Spek Vianen aan Wegenbouwbedrijf De Rooij een nieuwe Atlas Copco F1200CS asfaltafwerkmachine af. Wegenbouwbedrijf De Rooij & Zn BV is een werkmaatschappij van Van Wijk Beheer Nieuwegein B.V. De nieuwe Altas Copco Dynapac F1200CS is uitgevoerd met een Tier 4 Final motor, waarmee de machine voldoet aan de strengste emissie-eisen. 

 
De Atlas Copco Dynapac F1200CS is een compacte asfaltafwerkmachine met een basisbreedte van 1,2 meter. De afwerkbalk is hydraulisch uitschuifbaar naar 2,4 meter. Buiten de nieuwe Deutz Tier 4 final motor zijn er verschillende zaken aan de F1200CS vernieuwd. Zo is de F1200CS is uitgevoerd met een modern ergonomisch bedienconcept, waardoor de functies die het meest bediend moeten worden geplaatst zijn binnen handbereik van de machinist. De machine is stabiel door het nieuwe loopwerk en doordat de koelfan hydraulisch is aangedreven is de machine ook een stuk stiller geworden. De F1200CS kan aangebouwd worden naar een maximale werkbreedte van 3,1 meter. 
 
Van Wijk
Wegenbouwbedrijf De Rooij is een onderdeel van Van Wijk Nieuwegein en is actief in de wegenbouw. Grootschalige en kleinschalige werken van diverse opdrachtgevers voorzien ze van elementenverharding en/of gebonden verharding. Van Wijk legt nieuwe wegen aan, reconstureert bestaande wegen en onderhoudt verhardingen.
 

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines

doorVan der Spek

Atlas Copco Dynapac SD 2500CS Tier 4-Final voor Heijmans.

Datum: 10-jun-15

Onlangs leverde Van Der Spek Vianen de eerste nieuwe SD 2500CS asfaltafwerkmachine met Tier 4 Final motor aan Heijmans. In 2011 was Heijmans de eerste wegenbouwer ter wereld die een SD 2500CS met Tier 4 interim motor in bedrijf nam. Daarna nam Heijmans nog een aantal SD2500CS machines in gebruik met Tier 4 interim en in 2014 was Heijmans wederom de eerste die de Atlas Copco Dynapac F1200  fietspasmachine met tier 4 Final in gebruik nam.

Nu heeft Heijmans dus de eerste SD 2500CS geleverd gekregen met Tier 4Final motor. Heijmans loopt hiermee voorop wat betreft emissie uitstoot. Uiterlijk is er niet veel veranderd aan de machine, wel is de Final machine standaard met een aantal extra’s uitgevoerd, zo is de machine uitgevoerd met Pavemanager-2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruiker eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken voor een optimaal resultaat. De optie Dynalinq is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik ,plaatsbepaling en de parameters van de machine direct inzichtelijk.

De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden. De displays kunnen op verschillende manieren ingesteld worden naar wens van het bedienend personeel.

In de werkplaats bij Van der Spek Vianen en in de werkplaats van Heijmans is de SD2500CS nog verder aangepast aan de wensen van de gebruikers. Zo is er extra Xenon nachtverlichting opgebouwd en heeft de machine elektrisch in hoogte verstelbare zijschotten.
 
De machine is geleverd met een V 5100 TV elektrisch verwarmde balk. Deze afwerkbalk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,10 meter. Deze afwerkbalk kan aangebouwd worden tot 8,80 meter.

Als optie kan de SD 2500CS geleverd worden met een starre afwerkbalk met een basisbreedte van 3 meter. Deze balk kan uitgebouwd worden tot 12 meter.Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines