Van der Spek Vianen heeft vanuit haar werkplaats in Vianen een nieuwe Fuchs MHL350F geleverd aan Van Est Metals in Heerhugowaard.
De keuze voor een nieuwe Fuchs overslagmachines geleverd door Van der Spek Vianen is er één die weloverwogen is gemaakt. Van Est Metals heeft in de markt goed vergeleken welke machines er leverbaar zijn en er is bij vele contacten in de metaalrecycling- en op- en overslagmarkt navraag gedaan met de ervaringen van de verschillende merken en leveranciers. Een Fuchs geleverd door Benelux importeur Van der Spek is de uitkomst geworden.
Van Est Metals
Van Est Metals is één van de oudste- en bekendste adressen van Heerhugowaard en omstreken voor inzameling van oude metalen en andere materialen. Ze recyclen al bijna 60 jaar en de huidige derde generatie van de familie Van Est zet op het moment met behulp van moderne milieu vriendelijke methoden deze activiteiten voort.
Ze houden zich bezig met het inzamelen en verwerken van allerlei soorten ijzer en metalen en zorgen ervoor dat deze op een milieuverantwoorde manier weer hergebruikt kunnen worden.Middels een eigen wagenpark worden containers voor de inzameling door heel Nederland en zelfs tot in België en Duitsland geplaatst.
Fuchs MHL350F
De in de nieuwe Fuchs gemonteerde zuinige Deutz TCD 61. L6 6-cilinder dieselmotor levert 160 KW. Middels Ad Blue en een katalysator worden voldaan aan de laatste uitstoot eisen. Doordat er niet meer actief wordt geregenereerd middels een extra brander en compressor is de nieuwe MHL350F nog zuiniger geworden dan zijn voorgangers. De koelers van zowel hydrauliek, olie, en koelvloeistof zijn compleet separaat uitgevoerd en zijn los van elkaar geplaatst zodat de koeling optimaal is en geen warmte van de ene naar de andere koeler wordt over gegeven als deze zoals bij vele machine achter elkaar geplaatst zijn. De cool fans zijn geregeld zodat deze alleen draaien als benodigd wat resulteert in een laag brandstofverbruik en zeer stille machine.
Fuchs MLH350F
Fuchs MLH350F
Fuchs MLH350F
Als op iedere Fuchs is de MHL350F ook voorzien van een ruim veilig loopbordes waarop alle dagelijkse onderhoudswerkzaamheden zijn uit te voeren. Tanken van diesel en Ad Blue vind ook hier plaats en hoeft niet voor op de machine geklommen te worden waarbij onveilige situaties kunnen ontstaan.
Om het bereik van 16.000mm te realiseren is de MHL350F voorzien van een giek van 8.500mm en een lepelsteel van 7.200mm. Belangrijk is om het bij aan te geven dat dit bereik van 16.000mm wordt gemeten van hart draaikrans tot hart pen lepelsteel, het bereik met grijper is dus ruim 17.500mm. Door deze giekconfiguratie en de plaatsing hiervan op de machine is het mogelijk om zonder problemen ook verticaal opgestelde 40ft containers te laden. Uiteraard is het leidingwerk op de giek en lepelsteel als bij iedere Fuchs in staal uitgevoerd zodat de oliestromen zo efficiënt mogelijk bij de cilinders en grijper komen zonder verlies door weerstand in lange slangen zoals deze vaak bij andere machines worden gezien.
De ruime Fuchs FOX-cabine welke is voorzien van een schuifdeur voor een gemakkelijke- en veilige in- en uitstap. De naar voren opgestelde voorruit zorgt voor een uitzonderlijk zicht op het uit te voeren werk, of het nu sorteren, op- en overslaan of het beladen van een vrachtwagen- of schaar gaat de machinist heeft altijd goed zicht door het enorme grote raamoppervlakte. Door de hydraulische hoogte verstelling ontstaat een zichthoogte van 5.600mm.
Uiteraard is voor de machinist gezorgd dat alles in de cabine zo ergonomisch mogelijk is opgesteld, de stoel is optimaal te verstellen zodat alle bedieningen binnen handbereik liggen. Via de grote touchscreen display zijn alle functies te bedienen, veel gebruikte functies als bijvoorbeeld verlichting en ruitenwisser hebben ook nog drukknoppen binnen het handbereik van de machinist zodat deze als benodigd snel zijn in- en uit te schakelen. De vergrote airco-unit zorgt dat ondanks de grote raamoppervlakten de cabine op temperatuur blijft zoals de machinist hem instelt. Joystick besturing zorgt voor een nog beter zicht en ruimte voor de machinist.
Standaard gemonteerde camera’s op achter- en rechterzijde geven een duidelijk beeld van wat er rond de machine plaatsvinden zodat de veiligheid op het hoogste niveau staat. LED-verlichting geeft de machinist in de vroeg- en late uren een grote lichtopbrengst in het bereik van de kraan. Bij Van Est is speciaal op de cabine een zeer sterke LED-balk geplaatst voor nog meer lichtopbrengst.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit, zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team, om te begrijpen welke delen van de site, je het meest interessant en nuttig vindt.
Strikt noodzakelijke cookies
Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie instellingen kunnen opslaan.
Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt, het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.
Extra cookies
Deze site gebruikt 'Data-collectief' om informatie, zoals bezoekersaantallen, ip-adres en bezochte pagina's te verzamelen. Het gaat hierbij om de volgende 2 first party cookies van Piwik PRO: _pk_id.<appID>: Deze wordt gebruikt om terugkerende bezoekers te herkennen en vervalt na 13 maanden. _pk_ses.<appID>: Deze wordt gebruikt om de sessie van bezoekers te monitoren, zoals aangeklikte pagina’s, tijdsduur op pagina, IP adres en browser gegevens. Deze vervalt na 30 minuten, of zodra het bezoek is afgerond.
Door deze cookies te accepteren, help je onze dienstverlening te verbeteren.
Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in, om je voorkeuren op te slaan!