Van der Spek Vianen heeft de derde nieuwe Lindner Urraco 95DK rupsmobiele verkleiner geleverd bij Recycling Kombinatie REKO in Rotterdam. Deze nieuwe Lindner Urraco 95DK komt samen met twee eerder geleverde Lindner Urraco’s te werken. Het speciale van de eerder geleverde machines die al bij REKO na volle tevredenheid werken is dat hierbij ook serienummer 1 is van de Lindner Urraco 95-serie. Tussen serienummer 1 en de nieuwe machine zijn natuurlijk vele honderden Lindner Urraco 95’s gebouwd die over de gehele wereld actief zijn.
De nieuwe Lindner Urraco 95DK zal net als zijn eerder geleverde voorganger ook ingezet gaan worden voor het verkleinen van productstromen die vervolgens weer door de thermische reinigers van REKO worden verwerkt tot nieuwe producten.
Voor de aandrijving van de nieuwe Lindner Urraco 95DK is een zuinige- en duurzame Stage-V DC16 8-cilinder industriemotor verantwoordelijk met 566kW die vervolgens de Bosch-Rexroth hydrauliek aandrijft. Deze moderne hydrauliek welke middels de BODAS-besturing wordt aangestuurd realiseert een kracht van 480.000Nm op de werktuigen. De combinatie van deze motor en besturing zorgt voor een zeer laag brandstofverbruik.
Op de touchscreen display van de machine kan eenvoudig tussen de verschillende programma’s worden gekozen en zijn instelling aan te passen. Uiteraard kan de machine compleet over de afstandsbediening worden bedient zodat de machinist eenvoudig de benodigde functies kan gebruiken als benodigd.
In de nieuwe Lindner zijn speciale LW-assen gemonteerd om een snijdend effect te krijgen op de te verkleinen stomen. De gemonteerde breekbalk aan de onderzijde zorgt voor de gewenste verdere verkleining.
De op de afvoerband gemonteerde magneet ontijzert de verkleinde productstroom van ijzerdelen. Deze magneet is hydraulische in hoogte verstelbaar, uiteraard ook via de afstandsbediening.
Vlakke rupsplaten op de Urraco zorgen er voor dat de ondergrond minder snel beschadigt en dat de vloeistofdichte vloeren beschermd blijven.
Recycling Kombinatie REKO B.V. is toonaangevend in het produceren van herbruikbare grondstoffen. Daartoe zet REKO afvalstoffen om in nieuwe grondstoffen voor de bouwindustrie, door gebruik te maken van de meest geavanceerde technieken. Door de activiteiten van REKO kan de keten voor minerale grondstoffen voor 100% worden gesloten.
Sinds 2000 is REKO gevestigd op de Vondelingenplaat bij Rotterdam. Deze locatie ligt strategisch in het hart van de mainport Rotterdam en is zowel over weg als over het water zeer goed bereikbaar. Op het 33 hectare grote terrein bevinden zicht : een breekinstallatie voor de productie van granulaten, twee thermische reinigingsinstallaties voor het reinigen van teerhoudend asfalt en twee installaties voor het opwekken van elektriciteit uit restwarmte. De breker en de thermische reinigingsinstallaties behoren tot de grootste in hun soort.
Naast de Lindner Urraco’s zijn er ook diverse door Van der Spek Vianen geleverde Powerscreen zeefmachines en Telestack transportbanden actief op het terrein op de Vondelingenplaat.
Van der Spek Vianen heeft een nieuwe 45 tons Lindner Urraco 95 DK4 geleverd aan Kemp Schalkwijk Recycling.
Kemp Schalkwijk Recycling is een ambitieus bedrijf met veel ervaring op het gebied van recycling. Het veranderen van vele soorten afval tot een grondstof of product is mogelijk dankzij een uitgebreid machinepark waar de nieuwe Lindner Urraco 95DK-4 is aan toegevoegd.
De vraag naar meer capaciteit heeft Kemp Schalkwijk Recycling doen besluiten om na uitgebreid marktonderzoek en een goed verlopen demo met een Lindner Urraco 95DK4 te investeren in de grootste Urraco uit de mobiele verkleiningslijn van Lindner.
De assen in de nieuwe Urraco 95DK-4 zijn 2.500mm lang en hebben een diameter van 850 mm. Om de optimale verkleining te kunnen regelen zijn de assen in snelheid regelbaar tussen de 12 en 30 omwentelingen per minuut. Door de zeer zware aandrijflijn wordt er het zeer hoge moment van 480.00 Nm gebracht op de werktuigen welke op de assen gemonteerd zitten en de verkleining uitvoeren.
Aangezien ieder te verkleinen producten een andere “aanpak” nodig heeft, heeft Lindner vele soorten verkleiningsassen ontwikkeld waarbij de jarenlange opgedane ervaringen bij klanten als basis staan. Voor iedere toepassing kunnen er een productspecifieke verkleiningsassen geleverd worden waarbij zowel de gewenste verkleining, capaciteit en benodigd vermogen centraal staat.
Door het toepassen van de juiste as-configuraties kan er door de klant zeer efficiënt met hoge capaciteiten gedraaid worden. Kemp Schalkwijk heeft voor de nieuwe machine dan ook in verschillende type assen geïnvesteerd. Naast de inzet in hout, afval en groen kan de machine ook worden voorzien van speciale schrootassen waarbij metalen verkleind kunnen worden.
Voor de inzet in metalen heeft de nieuwe Urraco 95 DK-4 van Kemp Schalkwijk Recycling een verzwaarde staalbouw. De 1.400mm brede hydraulische verstelbare afvoerband is uitgevoerd met extra staalinlagen om de impacts het verkleinde product beter te kunnen verwerken zonder dat er schades ontstaan. Op de afvoerband is een hydraulisch in hoogte verstelbare magneet geplaatst.
De Linder Urraco 95 DK Powerline heeft voor de aandrijving een zeer duurzame en zuinige Scania DC16 8-cilinder Stage-V motor aan boord , bij 1.900 t/min brengt hij 770 Pk over aan de hydraulische pompen welke de assen weer aandrijven.
De Scania motoren staan bekend om hun zeer gunstige brandstofverbruik. Door een zeer breed toerental waarbij het volledige koppel beschikbaar is en een uiterst snel reagerend motormanagement dat zorgt dat de motor op toeren blijft. Hiermee wordt veel brandstof bespaart en zeker zo belangrijk, de productie blijft op capaciteit.
Voor de bediening van de machine is een grote touchscreen gemonteerd waarop alle functies eenvoudig zijn te bedienen. De ingevoerde gegevens worden door de PLC omgezet in aansturing van de machine. In de besturing zijn verschillende programma’s in te stellen welke met één druk op de knop gewisseld kunnen worden. In deze programma’s is o.a. aan te geven met welke snelheid van de assen gewerkt gaat worden, hoe vaak de assen voor –en achteruit moeten draaien en bij welke drukken de machine moet reageren. Middels het rupswerk kan de machine eenvoudig worden verzet op locatie.
Onze collega’s zijn al druk doende met de opbouw van onze stand 782 op de Infra Relatiedagen in Hardenberg. De diverse Komatsu machines zijn al aangevoerd. Uiteraard wordt de stand de komende dagen nog verder opgebouwd om u te ontvangen.
Op 11,12 en 13 februari a.s. komen opdrachtgevers, opdrachtnemers en de markt voor de 25e keer samen op hét kennis- en netwerkevent van het jaar in Hardenberg.
Registreer u graag middels de volgende link voor uw toegangsbewijs ; https://register.visitcloud.com/survey/1wfq193lr64xs?actioncode=NTWO000253QFS&partner-contact=0j5g56je6ke5u&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR0C2RD9X7LwdyYz19xXEAAG0hr8baJ10OOz6UgxGXNey7ytpGhQGBNADKE_aem_cxt37T7mV5K9e86xzCYuiA
Van der Spek Vianen heeft vanaf haar vestiging in Hardenberg een nieuwe 45 tons Lindner Urraco 95 DK4 Powerline geleverd aan MRT. Het is de tweede nieuwe Lindner Urraco die MRT bij Van der Spek Vianen heeft gekocht. Voor deze nieuwe Lindner Urraco 95DK-4 is er door Van der Spek een Lindner Urraco 75DK-4 geleverd.
De vraag naar meer capaciteit heeft MRT doen besluiten om na een goed verlopen demo met een Lindner Urraco 95DK4 te investeren in de grootste Urraco uit de mobiele verkleiningslijn van Lindner.
De assen in de nieuwe Urraco 95DK-4 zijn 2.500mm lang en hebben een diameter van 850 mm. Om de optimale verkleining te kunnen regelen zijn de assen in snelheid regelbaar tussen de 12 en 30 omwentelingen per minuut. Door de zeer zware aandrijflijn wordt er het zeer hoge moment van 480.00 Nm gebracht op de werktuigen welke op de assen gemonteerd zitten en de verkleining uitvoeren.
Aangezien ieder te verkleinen producten een andere “aanpak” nodig heeft, heeft Lindner vele soorten verkleiningsassen ontwikkeld waarbij de jarenlange opgedane ervaringen bij klanten als basis staan. Voor iedere toepassing kunnen er een productspecifieke verkleiningsassen geleverd worden waarbij zowel de gewenste verkleining, capaciteit en benodigd vermogen centraal staat.
Door het toepassen van de juiste as-configuraties kan er door de klant zeer efficiënt met hoger capaciteiten gedraaid worden.
Voor de inzet in metalen heeft de Urraco 95 DK-4 een verzwaarde staalbouw en is de magneet uitgevoerd in een extra sterke uitvoering. De 1.400mm brede hydraulische verstelbare afvoerband is uitgevoerd met extra staalinlagen om de impacts het verkleinde product beter te kunnen verwerken zonder dat er schades ontstaan.
De Linder Urraco 95 DK Powerline heeft voor de aandrijving een zeer duurzame en zuinige Scania DC16 8-cilinder Stage-V motor aan boord , bij 1.900 t/min brengt hij 770 Pk over aan de hydraulische pompen welke de assen weer aandrijven.
De Scania motoren staan bekend om hun zeer gunstige brandstofverbruik. Door een zeer breed toerental waarbij het volledige koppel beschikbaar is en een uiterst snel reagerend motormanagement dat zorgt dat de motor op toeren blijft. Hiermee wordt veel brandstof bespaart en zeker zo belangrijk, de productie blijft op capaciteit.
Voor de bediening van de machine is een grote touchscreen gemonteerd waarop alle functies eenvoudig zijn te bedienen. De ingevoerde gegevens worden door de PLC omgezet in aansturing van de machine. In de besturing zijn verschillende programma’s in te stellen welke met één druk op de knop gewisseld kunnen worden. In deze programma’s is o.a. aan te geven met welke snelheid van de assen gewerkt gaat worden, hoe vaak de assen voor –en achteruit moeten draaien en bij welke drukken de machine moet reageren. Middels het rupswerk kan de machine eenvoudig worden verzet op locatie.
Tijdens een uitgebreide ingebruikstelling door de technische dienst van Van der Spek Vianen zijn bij MRT de medewerkers die met de nieuwe Lindner gaan werken breed geschoold om veilig met de machine te kunnen werken en het dagelijks onderhoud uit te voeren. Daarnaast is natuurlijk diep ingegaan op alle instelmogelijkheden om zo optimaal met de machine te kunnen draaien.
Van der Spek Vianen heeft vanaf haar vestiging in Hardenberg een nieuwe 45 tons Lindner Urraco 95 DK4 Powerline geleverd aan TS Metals. Het is de derde nieuwe Lindner Urraco die TS-Metals bij Van der Spek Vianen heeft gekocht. De afgelopen jaren hebben twee eerder geleverde Lindner Urraco 75’s zich bewezen als het gaat om het produceren met de laagste kostprijs per ton waarbij de goede samenwerking tussen Van der Spek Vianen en TS-Metals zeker een zeer belangrijke basis is.
De vraag naar meer capaciteit heeft TS-Metals doen besluiten om na een goed verlopen demo met een Lindner Urraco 95DK4 te investeren in de grootste Urraco uit de mobiele verkleiningslijn van Lindner.
De assen in de nieuwe Urraco 95DK-4 zijn 2.500mm lang en hebben een diameter van 850 mm. Om de optimale verkleining te kunnen regelen zijn de assen in snelheid regelbaar tussen de 12 en 30 omwentelingen per minuut. Door de zeer zware aandrijflijn wordt er het zeer hoge moment van 480.00 Nm gebracht op de werktuigen welke op de assen gemonteerd zitten en de verkleining uitvoeren.
Aangezien ieder te verkleinen producten een andere “aanpak” nodig heeft, heeft Lindner vele soorten verkleiningsassen ontwikkeld waarbij de jarenlange opgedane ervaringen bij klanten als basis staan. Voor iedere toepassing kunnen er een productspecifieke verkleiningsassen geleverd worden waarbij zowel de gewenste verkleining, capaciteit en benodigd vermogen centraal staat.
Door het toepassen van de juiste as-configuraties kan er door de klant zeer efficiënt met hoger capaciteiten gedraaid worden.
Voor de inzet in metalen heeft de Urraco 95 DK-4 een verzwaarde staalbouw en is de magneet uitgevoerd in een extra sterke uitvoering. De 1.400mm brede hydraulische verstelbare afvoerband is uitgevoerd met extra staalinlagen om de impacts het verkleinde product beter te kunnen verwerken zonder dat er schades ontstaan.
De Linder Urraco 95 DK Powerline heeft voor de aandrijving een zeer duurzame en zuinige Scania DC16 8-cilinder Stage-V motor aan boord , bij 1.900 t/min brengt hij 770 Pk over aan de hydraulische pompen welke de assen weer aandrijven.
De Scania motoren staan bekend om hun zeer gunstige brandstofverbruik. Door een zeer breed toerental waarbij het volledige koppel beschikbaar is en een uiterst snel reagerend motormanagement dat zorgt dat de motor op toeren blijft. Hiermee wordt veel brandstof bespaart en zeker zo belangrijk, de productie blijft op capaciteit.
Voor de bediening van de machine is een grote touchscreen gemonteerd waarop alle functies eenvoudig zijn te bedienen. De ingevoerde gegevens worden door de PLC omgezet in aansturing van de machine. In de besturing zijn verschillende programma’s in te stellen welke met één druk op de knop gewisseld kunnen worden. In deze programma’s is o.a. aan te geven met welke snelheid van de assen gewerkt gaat worden, hoe vaak de assen voor –en achteruit moeten draaien en bij welke drukken de machine moet reageren. Middels het rupswerk kan de machine eenvoudig worden verzet op locatie.
Tijdens een uitgebreide ingebruikstelling door de technische dienst van Van der Spek Vianen zijn bij TS-Metals de medewerkers die met de nieuwe Lindner gaan werken breed geschoold om veilig met de machine te kunnen werken en het dagelijks onderhoud uit te voeren. Daarnaast is natuurlijk diep ingegaan op alle instelmogelijkheden om zo optimaal met de machine te kunnen draaien.
Onlangs heeft recyclingspecialist PreZero in Nederland een nieuwe door Van der Spek Vianen geleverde Lindner Atlas 5500AS verkleiner in gebruik genomen op één van haar vestigingen.
De investering in de nieuwe Lindner Atlas is gedaan na een uitgebreid onderzoek naar de mogelijkheden in de markt waarbij testmateriaal op verschillende manieren is verkleind om te zien wat het beste zou aansluiten voor de verdere inzet van de te recyclen productenstromen.
Naast de beste aansluiting bij de wensen qua verkleining was ook de duurzame aandrijving van de Lindner Atlas 5500AS een zeer belangrijk punt bij de uiteindelijk investeringsbeslissing.
Lindner heeft de nieuwe Lindner Atlas 5500AS uitgevoerd met een directe elektrische aandrijving op de beide verkleiningsassen. Door dit aandrijfconcept wordt er geen energieverlies geleden zodat iedere verbruikte kilowatt ook daadwerkelijk bijdraagt aan het verkleiningsproces.
Met twee elektromotoren van 110kW worden de assen aangedreven. De Linder 5500 is een AS-uitvoering dat staat voor A-synchroon zodat beide assen onafhankelijk van elkaar kunnen draaien en worden aangestuurd voor een optimale verkleining met het laagste energieverbruik. Deze aansturing gebeurt middels de Lindner besturing die de twee frequentieregelaars aanstuurt. Doordat de besturing zeer snel reageert kan de aandrijfrichting van de assen snel plaatsvinden zodat er geen energie verloren gaat.
De snelheid van de rotoren is instelbaar tussen de 0 en 39 toeren per minuut zodat voor ieder te verkleinen product de beste instelling kan worden gebruikt. Tussen de elektromotoren en de assen zitten koppelingen zodat deze kan slippen bij een onverkleinbaar deel om schades te voorkomen.
De overbrenging van de elektromotoren naar deze koppeling gebeurt middels power-belts die automatisch op spanning worden gehouden met een hydraulische spaninrichting.
Voor het uitvoeren onderhoudswerkzaamheden aan de verkleiningsunit kan deze compleet hydraulisch uit de machine worden geschoven en als benodigd worden opgepakt met een kraan of zware heftruck. Groot voordeel hiervan is dat deze werkzaamheden veilig en onder normale werkomstandigheden kunnen worden uitgevoerd zonder in de machine te hoeven klimmen.
In goed overleg tussen PreZero, Van der Spek en Lindner is er een optimale opstelling gevonden waarbij de verkleinde fractie ook nog langs een bovenbandmagneet wordt ontdaan van ijzerdelen.
De opbouw van de Lindner is door Van der Spek op locatie uitgevoerd waarbij de bedrijfsvoering op locatie zo min mogelijk is gestoord. Na de opbouw en uitgebreide instructie is de installatie door PreZero in gebruik genomen.
Afgelopen week is deze nieuwe Peterson, an Astec brand 5710D afgeleverd door onze collega’s van Van Der Spek NV in België. Onze Peterson specialist Arjan Leegstra heeft de ingebruikstelling op locatie gedaan.
De invoerbunker met een lengte van 4.330 mm en een breedte van 1.520 mm is voorzien van een zware invoerketting die het te verkleinen materiaal naar de rotor voert. De ketting bestaat uit vier secties in de breedte van de bunker.
Bij de inloop die een maximale opening heeft van 1520 mm x 1.400 mm is een zware invoerrol met een diameter van 914 mm geplaatst die zorgt dat het materiaal met de juiste kracht en snelheid wordt ingevoerd om de rotor optimaal zijn werk te laten doen.
De rotor zelf heeft een diameter van 1020 mm en is voorzien van 18 beitels die eenvoudig te wisselen zijn bij onderhoudswerkzaamheden. Om de rotor heen zijn vier zeefrooster geplaatst met en oppervlakte vanruim 2,6M² die zorgdragen voor de juiste verkleining voordat het product de verkleiningsunit verlaat op de afvoerband. Peterson kan diverse verschillende soorten beitels leveren die voor iedere toepassing hun voordelen hebben.
Het Peterson “3-fase verkleiningssysteem” zorgt voor een optimale verkleining met de grootst mogelijke capaciteit. Het te verkleinen product wordt met invoerrol zo optimaal mogelijk ingevoerd waar de omhoog draaiende rotor het product de verkleiningsunit in trekt waarbij de eerste verkleinstap plaatst vind. Vervolgens wordt het product tegen het boven in de unit geplaatste wisselbare tegenkam gevoerd waar de volgende verkleining wordt gerealiseerd. De laatste stap is de verkleining op het zeefrooster waar uiteindelijk de definitieve maat wordt gerealiseerd. Er zijn vele verschillende soorten zeefroosters leverbaar zodat voor ieder product de beste keuze gemaakt kan worden.
Uniek is het gepatenteerde veiligheidssysteem van Peterson dat gemonteerd is op hun verkleiners dat zorg draagt als er onbreekbare delen als bijvoorbeeld grote stukken ijzer in de machine komen een zeefrek openklapt om dit deel uit de rotorunit te laten gaan voordat het grote schade zou kunnen veroorzaken. Na het openen sluit dit rooster weer en kan de productie gewoon doorgaan.
Voor de aandrijving zorgt een Caterpillar C27 met .1050 pk welke d.m.v. een PT Tech HPTO koppeling de rotor aandrijf. Via de standaard PLC besturing die alle informatie analyseert van de motor en koppeling wordt zorgdragen dat de rotor optimaal wordt gevoed door de bunkerband en invoerrol zodat de machine zo efficiënt mogelijk de verkleining kan realiseren met zo min mogelijk brandstofverbruik en slijtage. De standaard gemonteerde grote koeling is voorzien van een instelbare omkeervan zodat deze altijd juist kan worden ingesteld om de koelers schoon te houden.
De 1.520 mm brede afvoerband met een afwerphoogte van 5.130mm zorgt voor de afvoer van het verkleinde product, een gemonteerde koprolmagneet haalt de vrijgekomen ijzerdelen uit de materiaalstroom.
Met zijn breedte van 3.000mm is de Peterson 5710D eenvoudig te transporteren zonder speciale vergunningen zodat hij snel verzet kan worden als dit gewenst is. De 600 mm brede rupsplaten zorgen dat hij op locatie eenvoudig verzet kan worden zelfs als de ondergrond niet vlak en verhard is. Het rupswerk is voorzien van twee snelheden zodat naast het precies manoeuvreren ook gekozen kan worden om de machine met hogere snelheid over het terrein te verplaatsen.
Op de IFAT heeft Lindner de geheel nieuw ontwikkelde Lindner Urraco 4000 geïntroduceerd aan het grote publiek. De nieuwe Lindner Urraco 4000 vind zijn plaats tussen de bekende mobiele verkleiners de Lindner Urraco 75 en 95.
Met een as-lengte van 2.000mm past hij precies tussen de Urraco 75 met 1.500mm lange assen en de Urraco 95 met 2.500mm langer assen. Deze 2.000mm lange assen zorgen gelijk voor de tenaamstelling van de nieuwe Lindner Urraco 4000, namelijk twee maal 2.000mm maakt in totaal 4.000mm as-lengte in Lindner Urraco 4000.
De nieuwe Lindner Urraco komt gelijk in diverse varianten op de markt ; een rupsmobiele, een wielmobiele en een stationaire uitvoering. Met deze drie genoemde uitvoeringen houd het niet op, de rupsmobiele variant komt er met een dieselaandrijving en elektrische aandrijving waarbij een kleine motor zorgt om de machine ter verplaatsen en in- en uit te klappen.
Afhankelijk van de uitvoering heeft de Urraco 4000 een gewicht tussen de 25 en 31 ton waarbij de 31 ton is voor de rupsuitvoering en de 25 ton voor de stationaire opstelling.
Net als bij de andere Urraco’s zijn ook voor de Urraco 4000 vele variaties leverbaar qua assen, tegenkammen en breekbalken. Voor ieder product en gewenste eindfractie zijn diverse combinaties mogelijk en te leveren.
Bij de ontwikkeling van de Urraco 4000 is rekening gehouden met de wensen uit de markt. Zo is het bijvoorbeeld zeer eenvoudig geworden om de breekbalk uit de machine te bouwen. Deze kan nu middels grote deuren zijwaarts uit de machine worden gehaald. Het wisselen van de assen en zijkammen kan dankzij hydraulisch wegklapbare achterzijde nu binnen 3 uur worden uitgevoerd.
De aandrijving van de Lindner Urraco 4000D (stationair), DS (oplegger) en DK (rups) wordt uitgevoerd door een 340 kW dieselmotor die natuurlijk is uitgevoerd volgens de laatste Stage-V emissienormen. De motor drijft vervolgens een zeer efficiënt hydraulisch systeem aan dat is ontwikkeld door Lindner en Linde. Met een kracht tot 480.000Nm op de assen mag de Urraco 4000 zich één van de sterkste in zijn klasse noemen.
Bij de elektrische uitvoeringen, de 4000E (stationair) en 4000EK (rups) wordt de verkleiningsunit aangedreven door een 250kW elektromotor aangedreven. Natuurlijk ook met hetzelfde hydraulische systeem als de dieselvarianten.
Om de Lindner Urraco 4000EK elektrisch aangedreven rupsmachine te verplaatsen en op transport te zetten is hij uitgevoerd met een kleine 18,5kW dieselmotor. Zodra hij op locatie staat en is aangesloten op de stroombron wordt deze uitgeschakeld.
Net als bij de andere Urraco’s kan de trechter zowel aan de voor- als achterzijde met de afstandsbediening worden bediend voor een optimale vulling op de assen.
Om de machine zijn verkleinwerk optimaal te laten uitvoeren heeft de Urraco 4000 de bekende Bodas-besturing waarin verschillende programma’s zijn voor te programmeren waarin o.a. de tijden zijn aan te geven om voor- en achteruit te draaien als de drukken waarop de moet gebeuren.
Naast deze programma’s herkent de besturing ook als er onbreekbare delen in de machine bevinden en schakelt dan direct de aandrijving uit om beschadigingen te voorkomen.
Van der Spek Vianen heeft een nieuwe Lindner Urraco 75DK-4 verkleiner in bedrijf gesteld bij de Venlose Metaal Recycling / VMR.
Deze nieuwe Lindner Urraco 75DK vervangt na vele tevreden draaiuren een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Lindner Urraco 75. Er is nu gekozen voor een DK uitvoering op rupsen zodat de machine gemakkelijker op locatie is te verplaatsen.
De Lindner is een Urraco 74DK-4 waarbij DK-4 staat voor dat het een verzwaarde uitvoering is die speciaal doorontwikkeld is voor het verkleinen van metalen. Tevens is de machine uitgevoerd met een verzwaarde Powerline-aandrijving met Bosch-Rexroth pompen die een kracht van 240.00 Nm mogelijk maken op de assen. Naast de extra verzwaarde staalbouw en aandrijving is de machine voorzien van een met staalinlagen verstevigde transportband.
De 1.500mm lange assen met een diameter van 650 mm in de verkleiningunit zijn in snelheid regelbaar om de ideale snelheid te kunnen instellen voor ieder product. Het product kan direct op de assen worden geladen of in de hydraulisch klapbare bunker welke eenvoudig via de afstandsbediening is aan te sturen.
HW6/7 assen en tegenkammen zijn gemonteerd in de nieuwe Lindner Urraco 75DK die speciaal zijn ontworpen voor het verkleinen van metalen. Met de getande “breek-balk” die onder de assen is geplaatst zorgt voor optimale verkleining met constante afmeting.
Voor de aandrijving is in de Lindner Urraco 75 een duurzame Scania DC9 313 motor geplaatst met 350 pk. Deze 5-cilinder diesel motor met een inhoud van 9.3 liter voldoet aan de nieuwste Stage-V emissie eisen waarmee VMR gelijk aantoont te investeren in de nieuwste en duurzaamste technieken die te leveren zijn.
Het gemonteerde SCR (Selective Catalytic Reduction) systeem zorgt middels Ad Blue voor de nabehandeling van de uitlaatgassen, in combinatie met EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) zorgen ze dat de emissie zo laag mogelijk is en het brandstofverbruik tot een minimum wordt beperkt. Als bekend zijn de Scania industriemotoren niet alleen zeer sterk en betrouwbaar, ze zijn door hun aansturing ook zeer zuinig gezien het vermogen dat geleverd wordt.
De ruim over bemeten koelers zijn standaard voorzien van een omkeerbare fan zodat ook werken in een stoffige omgeving geen probleem is doordat op zelf instelbare momenten de fan van lucht stroomrichting keert en de koelers reinigt. Alle vloeistoffen van de machine zijn voor onderhoud eenvoudig via snelkoppelingen af te laten en te vullen. Achter de Scania staan direct de Bosch-Rexroth pompen geschakeld die op hun beurt weer de Lindner aandrijving op de assen voorzien van hydraulische kracht. Dit systeem wordt geheel aangestuurd door een Canbus systeem met PLC zodat alle informatie van de componenten optimaal kunnen samenwerken. De besturing van de gehele machine gebeurd via het kleurendisplay waarin alle functies eenvoudig zijn aan te sturen. In de besturing zijn diverse standaardprogramma’s opgenomen waarin de toerentallen en draairichtingen met tijden zijn geprogrammeerd. Uiteraard zijn ook andere programma’s in te stellen zodat voor iedere verkleining de optimale instelling vast liggen.
Het verkleinde product wordt afgevoerd via een 1.200 mm hydraulisch klapbare en in hoogte verstelbare transportband afgevoerd waarbij een maximale afwerphoogte van wel 4.600mm behaald kan worden. Op de transportband is een hydraulisch in hoogte verstelbare magneet geplaatst om ijzerdelen uit de materiaalstroom te halen, de magneet in via de afstandsbediening in hoogte verstelbaar.
Van der Spek Vianen heeft een nieuwe Lindner Urraco 75D-4 verkleiner in bedrijf gesteld bij de Van Hout Group in Helmond. Na een zeer tevreden demonstratie waarbij de Lindner Urraco zijn krachten heeft laten zien is er door Van Hout besloten om te investeren in de nieuwe Lindner.
De nieuwe machine is een Urraco 74D-4 waarbij D-4 staat voor dat het een verzwaarde uitvoering is die speciaal doorontwikkeld is voor het verkleinen van metalen. Tevens is de machine uitgevoerd met een verzwaarde Powerline-aandrijving met Bosch-Rexroth pompen die een kracht van 240.00 Nm mogelijk maken op de assen. Naast de extra verzwaarde staalbouw en aandrijving is de machine voorzien van een met staalinlagen verstevigde transportband.
De 1.500mm lange assen met een diameter van 650 mm in de verkleiningunit zijn in snelheid regelbaar om de ideale snelheid te kunnen instellen voor ieder product. Het product kan direct op de assen worden geladen of in de hydraulisch klapbare bunker welke eenvoudig via de afstandsbediening is aan te sturen.
Voor iedere toepassing kunnen er een product specifieke verkleiningsassen geleverd worden waarbij zowel de gewenste verkleining en capaciteit centraal staat. Door het toepassen van de juiste as-configuraties kan er door de klant zeer efficiënt met hoger capaciteiten gedraaid worden.
In de nieuw geleverde Urraco zijn W6/7 assen en tegenkammen gemonteerd die speciaal zijn ontworpen voor het verkleinen van metalen.
Voor de aandrijving is in de Lindner Urraco 75 een duurzame Scania DC09 motor geplaatst met 375 pk. Deze 5-cilinder diesel motor met een inhoud van 9.3 liter voldoet aan de nieuwste Stage-V emissie eisen waarmee de Van Hout Group gelijk aantoont te investeren in de nieuwste en duurzaamste technieken die te leveren zijn. Het gemonteerde SCR (Selective Catalytic Reduction) systeem zorgt middels Ad Blue voor de nabehandeling van de uitlaatgassen, in combinatie met EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) zorgen ze dat de emissie zo laag mogelijk is en het brandstofverbruik tot een minimum wordt beperkt.
Als bekend zijn de Scania industriemotoren niet alleen zeer sterk en betrouwbaar, ze zijn door hun aansturing ook zeer zuinig gezien het vermogen dat geleverd wordt. De ruim overbemeten koelers zijn standaard voorzien van een omkeerbare fan zodat ook werken in een stoffige omgeving geen probleem is doordat op zelf instelbare momenten de fan van lucht stroomrichting keert en de koelers reinigt. Alle vloeistoffen van de machine zijn voor onderhoud eenvoudig via snelkoppelingen af te laten en te vullen.
Achter de Scania staan direct de Bosch-Rexroth pompen geschakeld die op hun beurt weer de Lindner aandrijving op de assen voorzien van hydraulische kracht. Dit systeem wordt geheel aangestuurd door een Canbus systeem met PLC zodat alle informatie van de componenten optimaal kunnen samenwerken.
De besturing van de gehele machine gebeurd via het kleurendisplay waarin alle functies eenvoudig zijn aan te sturen. In de besturing zijn diverse standaardprogramma’s opgenomen waarin de toerentallen en draairichtingen met tijden zijn geprogrammeerd. Uiteraard zijn ook andere programma’s in te stellen zodat voor iedere verkleining de optimale instelling vast liggen.
Het verkleinde product wordt afgevoerd via een 1.200 mm hydraulisch klapbare en in hoogte verstelbare transportband afgevoerd waarbij een maximale afwerphoogte van wel 4.600mm behaald kan worden. Op de transportband is een hydraulisch in hoogte verstelbare magneet geplaatst om ijzerdelen uit de materiaalstroom te halen, de magneet in via de afstandsbediening in hoogte verstelbaar.
Van Hout Group ;
Van een klein familiebedrijf is de Van Hout Group uitgegroeid tot een wereldwijd opererend concern waar duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen de basis principes zijn.
In de diverse aangesloten bedrijven is het specialisme aanwezig voor o.a. de volgende werkzaamheden ; Trading van ferro- en non- ferro metalen, recycling van alle soorten grond- en kunststofkabels, recycling van elektroschroot en elektronica, ontmanteling van transformatoren en generatoren eventueel op locatie, flotatie van “heavy metals” en gemengde metalen