• Machineverkoop, -verhuur en -service

Categorie archief Hyundai

Break Down Sloopsupport neemt nieuwe Hyundai HX160 in gebruik

Break Down Sloopsupport uit Westzaan heeft onlangs een nieuwe Hyundai HX160 in gebruik genomen.

De nieuwe 19 ton wegende machine is direct ingezet op een sloopwerk waar hij zijn krachten kan laten zien. De machine is optioneel o.a. uitgevoerd met cabinebescherming aan de voor- en bovenzijde en een overdruksysteem zodat de machinist altijd veilig zijn werkzaamheden kan uitvoeren.

Break-Down Sloopsupport bv is VCA & SC 530 gecertificeerd en actie…f in het aannemen en uitvoeren van sloopwerken, asbestsaneringen en boor- & zaagwerkzaamheden.
www.breakdownsloopsupport.nl

#sloopspecialisten #serviceensupport

GMB Civiel B.V. investeert duurzaam in een elektrische graafmachine

Als wereld- en maatschappijbewuste onderneming investeert GMB in duurzaamheid en in de energietransactie. Bij de aanschaf van materiaal kijkt men kritisch wat er mogelijk is om zo schoon, veilig en duurzaam mogelijk te werken.

Met deze vooruitstrevende gedachte besloot GMB een volledig elektrisch aangedreven graafmachine aan te schaffen en de keuze viel daarbij op de 2tons zware Eco-Digger R20E. De basis voor deze moderne machine is een Hyundai minigraafmachine, waarbij de machine wordt voorzien van een krachtige elektromotor gevoed door een Lithium accu pakket. Uitgangspunt bij de keuze van de accucapaciteit is de voorwaarde dat de machine minimaal 8uur op 1 lading kan draaien. Alle elektrische componenten zijn keurig binnen de bestaande beplating gemonteerd en de 380Volt acculader heeft een mooie plek in de cabine gekregen. Bij de machine bestelde GMB een complete set elektrische verloopstekkers, waardoor de machine eenvoudig op iedere locatie is op te laden.

Naast dat de machine geen stikstof uitstoot heeft, is het ook veiliger om met de Eco-Digger te werken ten opzichte van een traditionele machine. Doorgaans maakt een dieselmotor een dominant geluid waardoor de machinist omgevingsgeluiden minder goed kan horen. Door de elektrische aandrijving is het fluisterstil rondom de machine, waardoor de machinist goed met de omgeving kan communiceren en in de gaten kan houden. Daarbij worden medewerkers die om de machine werken niet blootgesteld aan eventuele schadelijke uitlaatgassen. Deze manier van veilig werken past goed in het veiligheidsprogramma “Bewust Zonder Ongevallen” waarbij GMB onlangs veiligheidsladder trede 3 behaalde.

Om overal goed gesteld voor de dag te komen, is de machine voorzien van een complete set bakken en wordt de machine veilig vervoerd op een nieuwe aangeschafte trailer.

Onze overheid stimuleert bedrijven die ook willen bijdragen aan een positief effect op de CO2 uitstoot met de riante Mia-Vamil regeling waar deze Eco-Digger voor in aanmerking komt.

Vierde Hyundai laadschop op een rij voor Asfalt Productie Hoogblokland (APH)

Van der Spek Vianen heeft vanaf hun werkplaatsen Vianen wederom een nieuwe Hyundai laadschop geleverd aan Asfalt Productie Hoogblokland (APH). Het is de vierde nieuwe Hyundai laadschop op een rij die bij APH in gebruik wordt genomen. Na een HL780-7, een HL780-7A en een HL780-9 is het nu de beurt voor een nieuwe Hyundai HL980-XT die na vele tevreden draaiuren een eerder geleverd Hyundai gaat vervangen.

Deze nieuwe 31 tons laadschop zal net als de eerder geleverde laadschoppen worden ingezet voor op- en overslagwerk op de asfaltcentrale in Hoogblokland. Om goed en gemakkelijk in de bunkers en vrachtwagens te kunnen laden is de nieuwe Hyundai HL980 voorzien van een XT-laadframe, XT wel zeggen dat de machine origineel af fabriek wordt geleverd met een langer laadframe, waardoor er een aanzienlijk hogere uitstorthoogte mogelijk is. Aan de machine is een nieuwe bak gemonteerd met een inhoud van 6.100 liter.

Door de goede ervaringen met eerder geleverde Hyundai laadschoppen en de fijne samenwerking tussen medewerkers van APH en Van der Spek was deze keuze voor weer een Hyundai geleverd door Van der Spek één die voor de hand ligt.

Voor de aandrijving is een zeer zuinige Scania DC13 084A 6-cilinder motor verantwoordelijk, in de HL980 levert hij een vermogen van 380 pk. Deze motor heeft net als bij alle Hyundai laadschoppen geen kostenverhogend roetfilter, de emissie eisen worden behaald met een DOC katalysator in combinatie met Ad-Blue die onderhoudsvrij is. De motor regenereert dus niet actief waarmee extra brandstof en kosten gemoeid zijn. De standaard automatische lock-up in de versnellingen zorgen voor nog meer brandstofbesparing tijdens het rijden met de machine.

Om ook in stoffige werkomstandigheden zonder problemen te kunnen werken zijn de nieuwe Hyundai laadschoppen standaard voorzien van o.a. gescheiden en grofmazige koelers, stofdicht afgesloten motorruimte, en instelbare automatische omkeerfan.

Optioneel is er door APH gekozen om de assen te voorzien van as-koeling wat bij Hyundai echt een koelsysteem is met een geheel gesloten olieflows, pompen en losse koelers. Voor goed zicht tijdens de lange werkdagen is de machine voorzien van extra LED werkverlichting en verder verzorgt een gemonteerde automatische vetsmering dat de machine continu- en juist gesmeerd wordt. Een overdrukysteem om de cabine zorgt dat de machinist ongeacht de omstandigheden veilig zijn werk kan doen.

De machinist kan op het 7” kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus van de motor waarmee altijd het gewenste vermogen beschikbaar is voor de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden.

Tevens kan in één oogopslag gezien worden welke instellingen actief zijn voor de transmissie en aandrijvingen zodat hij als gewenst deze snel en efficiënt kan wisselen om zo efficiënt mogelijk te werken. Evenals de werkniveau ’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie waarmee de machine altijd zijn optimale instelling paraat heeft. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het  “clutch-cut-off” moment waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Loonbedrijf Gebr. de Groot neemt nieuwe Hyundai HW140 in gebruik.

Van der Spek Vianen heeft onlangs een zeer complete Hyundai HW140 geleverd aan Loonbedrijf Gebr. de Groot uit Hillegom. De nieuwe HW140 vervangt na vele jaren tevreden gebruik een Hyundai R140W-7. Naast de nieuwe HW140 is er ook nog een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Hyundai R140W-9 in bedrijf bij Loonbedrijf Gebr. de Groot. Loonbedrijf Gebr. de Groot is een agrarisch loonbedrijf in de bloembollen en vaste planten sector.

Dankzij de tweedelige giek op de nieuwe Hyundai HW140 heeft de machines een zeer groot bereik, door deze giekconfiguratie kan de machinist zeer dichtbij – en ver van de kraan werken.

Om insporing te voorkomen bij werkzaamheden op slechtere ondergronden is er voor gekozen de Hyundai HW140 op speciale enkellucht banden te plaatsen.

Voor de aandrijving is de Hyundai voorzien van een zeer zuinige Tier IV final Cummins QSB6.7 6-cilinder motor met een vermogen van 117 kW welke uiteraard voldoen aan de nieuwste emissie-eisen.  Net als alle Cummins motoren van de Hyundai HX/HW-serie is ook deze motor voorzien van een DOC-Katalysator welke in combinatie met Ad-Blue zorgt voor het continu reinigen van de uitlaatgassen.  Hierdoor is de montage van een actief- of passief roetfilter niet nodig bij een Hyundai HW-machine en behoort het regelmatig regenereren tot het verleden. Het is compleet een onderhoudsvrij systeem.

Standaard is de Hyundai HW140 geleverd met een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht geeft. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Om de vele verschillende uitrustingsstukken te kunnen monteren en aansluiten is de machine opgebouwd met vele extra hydraulische functies die allemaal vanuit de cabine eenvoudig bediend kunnen worden.

Zo sterk als beton 2.0, wederom nieuwe Hyundai laadschop voor de Lek Beton in Groot-Ammers.

Na 7 jaar trouwe dienst en vele probleemloze draaiuren heeft de Lek Beton in Groot-Ammers hun Hyundai HL740-9 vervangen door een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde nieuwe Hyundai laadschop. Ditmaal is er een nieuwe Hyundai HL940 geleverd.

De nieuwe ruim 13 ton wegende Hyundai HL940 zal bij de betoncentrale ingezet gaan worden voor het op- en overslaan van de grondstoffen die benodigd zijn voor de productie van beton.

Uiteraard voldoet de nieuwe Hyundai HL940 aan de hoogste emissie-eisen, de zuinige 6 cilinder QSB 6.7 liter Cummins voorzien van een DOC katalysator zorgt dat deze de Tier IV final eisen zonder roetfilter bereikt. Regenereren behoort bij de nieuwe Hyundai dus tot het verleden. De machinist kan op het 7” kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus waarmee altijd het gewenst vermogen beschikbaar is.  De Rexroth pompen zorgen met loadsensing en flowsharing dat de machine de juiste prestaties levert met het laagste brandstofverbruik.

Met de volledig automatische versnellingsbak van ZF wordt het brandstofverbruik nog verder teruggebracht. Evenals de werkniveau ’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie waarmee de machine altijd zijn optimale instelling heeft voor het uit te voeren werk. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het  “clutch-cut-off” moment waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Extra LED-verlichting zorgt ervoor dat de Hyundai altijd goed zichtbaar is en voor een veilige werkomgeving zorgt. Centrale smering draagt zorg voor een optimale smering van alle bewegende delen.

Betonmortelcentrale De Lek, in de volksmond De Lek Beton, is al ruim 50 jaar een vertrouwde partner in de bouw. Het familiebedrijf is in de loop der jaren uitgegroeid tot een specialist in de levering van betonmortel en andere cementgebonden species. Vanuit de vestigingsplaats Groot-Ammers transporteren de grijs-oranje wagens de betonmortel, metselspecie en andere producten.

Duo Hyundai HW140’s geleverd aan Van der Ven uit Brakel

Van der Spek Vianen heeft onlangs twee zeer complete Hyundai HW140 geleverd aan Van der Ven uit Brakel.

Van der Ven is middelgroot aannemingsbedrijf met verrassend veel disciplines onder hun dak. Het stelt ze in staat om adequaat en goed gecoördineerd in te spelen op de klantwensen. Zo is Van der Ven uw kwaliteitspartner als het gaat om leidingwerken, grond-, water- en wegenbouw, natuur- en cultuurtechniek en beton- en waterwerken. Maar ook groenvoorzieningen, bouw, herstel en onderhoud aan historische objecten, asbestsaneringen, bodem- en waterbodemsaneringen en sloopwerkzaamheden.

Dankzij de tweedelige gieken op de nieuwe Hyundai HW140’s hebben de machines een zeer groot bereik, door deze giekconfiguratie kan de machinist zeer dichtbij – en ver van de kraan werken.

Om insporing te voorkomen bij werkzaamheden op slechtere ondergronden is er voor gekozen de Hyundai HW140’s op speciale enkellucht banden te plaatsen.

Voor de aandrijving is de Hyundai voorzien van een zeer zuinige Tier IV final Cummins QSB6.7 6-cilinder motor met een vermogen van 117 kW welke uiteraard voldoen aan de nieuwste emissie-eisen.  Net als alle Cummins motoren van de Hyundai HX/HW-serie is ook deze motor voorzien van een DOC-Katalysator welke in combinatie met Ad-Blue zorgt voor het continu reinigen van de uitlaatgassen.  Hierdoor is de montage van een actief- of passief roetfilter niet nodig bij een Hyundai HW-machine en behoort het regelmatig regenereren tot het verleden. Het is compleet een onderhoudsvrij systeem.

Standaard is de Hyundai HW140 geleverd met een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht geeft. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Om de vele verschillende uitrustingsstukken te kunnen monteren en aansluiten is de machine opgebouwd met een draai- en kantelstuk en vele extra hydraulische functies die allemaal vanuit de cabine eenvoudig bediend kunnen worden.

Optioneel zijn de machines o.a. ook nog uitgevoerd met een overdruksysteem en centrale smering.

Duo Hyundai HL965’s geleverd aan Spelt Groep

Onlangs zijn twee nieuwe Hyundai HL965’s geleverd aan de Spelt Groep uit Nieuwveen. De machines zijn bij Spelt in gebruik genomen op de vestigingen Cuijk en Heerenveen waar ze worden ingezet voor het uitvoeren van op- en overslagwerkzaamheden bij het verwerken van binnengekomen afvalstromen.

Met zijn basisgewicht van ruim 20 ton is de nieuwe Hyundai HL965 tussen de 18,5 tons HL960 en 23.5 tons HL970 gekomen in het uitgebreide leveringsprogramma van Hyundai waarmee ze voldoen aan de gestelde eisen qua capaciteiten die Spelt stelde aan de nieuw te investeren machines

Een Cummins QSL9 6-cilinder Tier IV-final motor met een vermogen van 201kW zorgt voor de aandrijving, uiteraard voldoet deze zuinige motor aan de nieuwe emissie-eisen. De uitlaatgassen worden door middel van AD blue in combinatie met een DOC katalysator gereinigd. Er is dus geen kostenverhogend roetfilter gemonteerd op de Hyundai HL965. Bij 1.400 toeren per minuut het heeft deze motor al het maximale koppel van 1.480 Nm wat zorgt voor een zeer laag brandstofverbruik.

Een standaard gemonteerde automatische omkeerbare koelventilator zorgt dat zeker bij inzet in stoffige werkomgevingen de koelers optimaal schoon blijven. In de Hyundai zijn deze koelers standaard uitgevoerd met extra grote mazen en kunnen de voorste worden weggeklapt om eenvoudig te kunnen schoonmaken als dit benodigd is. 

Om zonder problemen te kunnen werken in een stoffige werkomgeving zijn de machines uitgevoerd met speciale XLR-luchtinlaatfilters die de lucht filteren voordat ze naar de standaard luchtfilters gaan.

Voor onderhoudswerkzaamheden kan de motorkap elektrisch worden geopend zodat bij alle onderdelen eenvoudig en veilig kan worden gekomen.

Op het grote touchscreen in de ruime moderne cabine kan de machinist zeer eenvoudig kiezen tussen de verschillende motorinstellingen waarbij gekozen kan worden tussen Economy, Standard en Power. In combinatie met deze motorinstellingen kan er op dezelfde touchscreen gekozen worden tussen vier verschillende programma’s voor de transmissie waarbij het schakelmoment wordt aangepast.

Om de afstelling optimaal en zo efficiënt mogelijk te maken kan de machinist kiezen wanneer het “ Clutch Cut Off” moment plaats vind. Dit “Clutch Cut Off” moment is wanneer de transmissie ontkoppeld bij een bepaalde stand van het rempedaal. Deze instelling is wenselijk om verschil te maken bij bijvoorbeeld snel laden van vrachtwagens waarbij het laadframe omhoog moet en er geen aandrijving meer gewenst is. Het CCO is intelligent is stelt zich bij afhankelijk van snelheid en benodigde rijkracht.

Rexroth hydrauliek met loadsensing en flowsharing zorgt voor optimale toevoer van hydraulische kracht zodat de HL965 zijn werk optimaal kan uitvoeren. Voor de remmen en de koelfan is een separate pomp gemonteerd zodat de functies elkaar niet beïnvloeden en alle geleverde olie zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt met een laag brandstofverbruik als gevolg.

De volledig aandrijflijn is van ZF is voorzien van een automatische versnellingsbak met vijf versnellingen voorruit en drie versnellingen achteruit. Vanaf de tweede versnelling is deze voorzien van een lock-up waardoor doorslippen wordt voorkomen en onnodige energie en brandstof verloren gaat. De machines van Spelt zijn voorzien van askoeling op zowel de voor- als achteras, belangrijk hierbij is te vermelden dat het om een echter koeling gaat met separate pompen voor de olieflow en losse koeler zodat de koeling optimaal werkt en er geen warmte overdracht is met andere koeling.

De HL965 is standaard voorzien van ride-control zodat de machinist ook met lading comfortabel rijdt.

Alle Hyundai-modellen uit de HL900-serie en dus ook de nieuwe HL965’s van Spelt zijn standaard uitgerust met Hyundai ’s eigen ingebouwde weegsysteem om deze lading te wegen. Dit systeem is tot +/- 1 procent nauwkeurig en beschikt over automatische- en handmatige instellingen voor het bijhouden van het gewicht van verschillende bakken en totaalgewichten. De systeemmetingen worden weergegeven op het multifunctionele scherm in de cabine en bieden informatie die betrouwbaar genoeg is om productiebeheer te ondersteunen.

Spelt

Spelt is een gezond familiebedrijf, sterk in het inzamelen en verwerken van afvalstromen en in het uitvoeren van grondwerkprojecten. Door duurzaamheid voorop te houden is Spelt erin geslaagd vrijwel alle afvalstoffen te recyclen en om te zetten naar grondstoffen en energie. Afvalstoffen zien ze bij Spelt niet meer als afval maar als grondstoffen. Door de juiste extra aandacht voor de afvalstromen beschermen ze primaire materialen en dragen ze bij aan de circulaire economie. Een besparing van grondstoffen is een directe winst voor het milieu. Op een eenvoudig en transparant wijze analyseren ze  afvalprobleem en bieden ze een betrouwbare duurzame oplossing. Deze oplossing bieden ze binnen het totaalpakket die ze graag verzorgen. Vanuit de locaties in Nieuwveen, Schiedam, Cuijk en Heerenveen worden de afstromen ingezameld.

Voor civiele werkzaamheden bied Spelt dezelfde transparante totaaloplossingen, waarbij ze meedenken in het gehele proces. Door in de voorbereidingsfase rekening te houden met alternatieve werkwijzen en materialen kan Spelt voordelen ook werkelijk realiseren. In de sloop- en grondwerkoplossingen zijn een veilige uitvoering en een kwalitatief hoogwaardig resultaat de belangrijkste uitgangspunten.

Hyundai voorop in ontwikkeling van graafmachine op waterstof

SEOEL, 19 februari  – Hyundai Motor Co., de grootste autofabrikant van Zuid-Korea en Hyundai Construction Equipment Co. (HCE), korea’s nummer 2 op het gebied van bouwmachines zullen de handen in elkaar slaan om bouwmachines zoals graafmachines en heftrucks te ontwikkelen aangedreven door waterstof.

De twee en Hyundai Mobis Co., de grootste autodelenfabrikant van het land en een belangrijke partner van Hyundai Motor Group, hebben dinsdag een intentieverklaring ondertekend bij het Hyundai Construction Equipment Research Institute in Yongin, in de provincie Gyeonggi – Korea.

De drie bedrijven besloten om dit jaar met waterstof aangedreven heftrucks te ontwikkelen en zal in  2021 een prototype van een op waterstof aangedreven graafmachine te introduceren.

De prototypes zullen uitgebreide tests ondergaan voordat ze in 2023 beschikbaar komen voor de verkoop

Hyundai Motor zal verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen van het waterstofbatterijsysteem voor de bouwvoertuigen en het uitvoeren van prestatietests en kwaliteitscontroles op de vorkheftrucks en graafmachines op waterstof.

HCE zal verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen van de nieuwe vorkheftrucks en graafmachines en voor het uitvoeren van uitgebreide test en evaluaties van de nieuwe bouwvoortuigen en machines.

Verwacht wordt dat de drie bedrijven de titel van ’s werelds eerste producenten van waterstofvoertuigen en bouwmachines zullen winnen zodra het project is voltooid.

Het consortium wil vooruitstrevend zijn door een wereldwijde standaard voor commerciële waterstofvoertuigen en bouwmachines te creëren.

Hyundai Motor legde uit dat het project zal werken als een kans om het gebruik van waterstof in de wereldwijde markt voor bouwmachines te vergroten door gebruik te maken van hun enorme netwerk van 540 dealers in 140 landen met buitenlandse kantoren in de belangrijkste landen.

Nieuwe Hyundai HW140 Loek Heil graafmachineverhuur uit Nieuw Vennep

Van der Spek Vianen heeft onlangs een zeer complete nieuwe Hyundai HW140 geleverd aan Loek Heil graafmachineverhuur uit Nieuw Vennep. De machine is gespoten in de welkbekende bedrijfskleuren van een bekende landelijk werkende aannemer waar de machine wordt ingezet.
Het spuitwerk is uitgevoerd door Prima Equipment in Hardenberg.

Hyundai HW140 ;
Dankzij de tweedelige giek op de nieuwe Hyundai HW140 heeft de machine een zeer groot bereik, door deze giek kan de machinist zeer dichtbij – en ver van de kraan werken.

Om insporing te voorkomen bij werkzaamheden op slechtere ondergronden is er voor gekozen de Hyundai HW140 op speciale enkellucht banden te plaatsen.

Voor de aandrijving is de Hyundai voorzien van een zeer zuinige Tier IV final Cummins QSB6.7 6-cilinder motor met een vermogen van 117 kW welke uiteraard voldoen aan de nieuwste emissie-eisen. Net als alle Cummins motoren van de Hyundai HX/HW-serie is ook deze motor voorzien van een DOC-Katalysator welke in combinatie met Ad-Blue zorgt voor het continu reinigen van de uitlaatgassen. Hierdoor is de montage van een actief- of passief roetfilter niet nodig bij een Hyundai HW-machine en behoort het regelmatig regenereren tot het verleden. Het is compleet een onderhoudsvrij systeem.

Standaard is de Hyundai HW140 geleverd met een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht geeft. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Om de vele verschillende uitrustingsstukken te kunnen monteren en aansluiten is de machine opgebouwd met vele extra hydraulische functies die allemaal vanuit de cabine eenvoudig bediend kunnen worden. Het draai- en kantelstuk zorgt dat deze in bijna alle posities zijn te gebruiken.

De machine is in de werkplaats van Van der Spek Vianen opgebouwd met diverse opties zoals o.a.
overdruk op de cabine, ride-control, slangbreuk op de bakcilinder, centrale smering, afneembare trekhaak in het dozerblad, extra lasthaak aan de binnenzijde van de lepelsteel en het verbreden van de spatborden.

Van der Ven neemt nieuwe Hyundai HX145LCR in gebruik

De Hyundai HX145LCR binnendraaier was al te zien op de opendagen bij Van der Spek Vianen en is nu geleverd bij Van der Ven uit Brakel.

De nieuwe ruim 15 ton wegende Hyundai HX145LCR is een binnendraaier zodat hij ingezet kan worden op de krapste plaatsen. Optioneel is de machine voorzien van een grote schuifblad.

Uiteraard is de machine voorzien van vele extra hydraulische functies zodat zonder problemen uitrustingsstukken als sorteergrijper of trilblok kunnen worden aangesloten.

De cabine is voorzien van een overdruksysteem zodat de machinist altijd veilig zijn werk kan uitvoeren ook als de machine ingezet wordt op bijvoorbeeld saneringenswerkzaamheden.

Standaard en dus ook op deze nieuwe Hyundai van Van der Ven is voorzien van een uniek 4 camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De 4 camera’s zijn voor, achter en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor 4 verschillende beelden. Het unieke aan dit AAVM-systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht berekent. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en kan dus goed kijken of er zich obstakels in zijn draaibereik bevinden.  In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.