• Machineverkoop, -verhuur en -service

Categorie archief Hyundai

Tweede nieuwe Hyundai HX235LCR in korte tijd voor Blijleven B.V.

Onlangs heeft Van der Spek Vianen B.V. de tweede nieuwe Hyundai HX235LCR rupskraan geleverd aan Blijleven B.V.  De nieuwe Hyundai is  zeer compleet uitgevoerd zodat hij veelzijdig ingezet kan worden bij de werken die Blijleven aanneemt en uitvoert in het gehele land.

De Hyundai HX235LCR is een binnendraaier zodat hij ook in de kleinste ruimtes zonder problemen zijn werk kan doen.

Voor het aansluiten van de vele verschillende uitrustingsstukken als bijvoorbeeld een palenkraker sorteergrijper of sloophamer is de machine voorzien van een zeer uitgebreide hydraulische installatie met veel aansluitmogelijkheden. De extra hydraulische functies zijn voorzien van elektrische proportionele bediening, waarbij via de display eenvoudig de diverse drukken en liters van meerdere uitrustingsstukken ingesteld kunnen worden. Voor de machinist is het dus zeer eenvoudig om te wisselen tussen de verschillende uitrustingsstukken, één druk op de knop en alles staat gelijk juist afgesteld.

Om hijswerkzaamheden veilig en optimaal te kunnen uitvoeren is ook de cilinder van de bakcilinder voorzien van slangbreukbeveiliging en is er aan de binnenzijde van de lepelsteel een extra lasthaak geplaats door de werkplaats van Van der Spek.

Een Cummins QSB 6.7 6-cilinder motor met 136kW zorgt voor de aandrijving van de HX235LCR. Belangrijk is te vermelden dat deze motor net als in vele Hyundai’s is voorzien van een DOC katalysator en geen roetfilter. Actief regeren is bij deze machine dus niet steeds niet benodigd en brengt dus ook geen onnodige kosten- en stilstand met zich mee.

De nieuwe HX-machines zijn standaard zeer compleet uitgerust. Op het 8” display kan de machinist zeer eenvoudig diverse instellingen kiezen. Dit gebeurt via een touch-swipe screen, zoals wij kennen van de smartphone, maar het is ook mogelijk om de display te bedienen via een “Haptic”knop. Via deze draai- en druk zijn vele functies ook snel instelbaar. Voor de veel gebruikte functies zijn er drukknoppen onder de display geplaatst.

Standaard is de nieuwe HX-serie, en dus ook de machine van Blijleven voorzien van een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht berekend. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Bovenop de achterzijde van de machine is een door Blijleven ontwikkelde watertank en vernevelingssysteem gemonteerd zodat de werkzaamheden die worden uitgevoerd met een palenkraker of sloophamer zo goed als stofvrij kunnen worden gedaan.

Blijleven B.V. is al meer dan 25 jaar actief in betonbewerking en slooptechnieken. Begonnen als opruimer in de bouw en vandaar uitgegroeid tot één van de toonaangevende bedrijven op het gebied van hydraulisch koppensnellen van heipalen. Blijleven B.V. zoekt altijd naar nieuwe mogelijkheden en dat vraagt innovatie en ondernemerschap. De stofverneveling op hun kranen en krakers is hier een mooi voorbeeld van.

Met een gedegen kennis van de markt en een visie op kwaliteit worden ideeën professioneel uitgewerkt. De praktijkervaring van de medewerkers wordt optimaal benut in de nieuwe ontwerpen.

Het streven van het familiebedrijf is om een duurzame relatie op te bouwen met hun klanten die gebaseerd is op vertrouwen, kwaliteit en onafhankelijkheid.

Weer nieuwe Hyundai HX140 geleverd aan Van Diemen Sloopwerken.

Na in korte tijd vele draaiuren te hebben gedraaid wordt bij Van Diemen een in 2018 geleverde HX40L vervangen door wederom een Hyundai HX140L. Aangezien er veelvuldig gewisseld wordt tussen de uitrustingstukken als de sorteergrijper en bakken is er voor gekozen om de nieuwe machine uit te voeren met een Steelwrist SQ snelwissel-systeem waarbij de machinist geen slangen meer hoeft los- en vast te maken. Dit ziet nu compleet in het SQ snelwissel-systeem.

De nieuwe Hyundai HX140L wordt ingezet bij de recyclingtak van Van Diemen waar hij sorteer-, laad- en loswerkzaamheden zal gaan uitvoeren in de binnengekomen afvalstromen.

Uiteraard is ook deze Hyundai HX140L  net als alle HX-machines standaard zeer compleet uitgerust. Op het 8” display kan de machinist zeer eenvoudig diverse instellingen kiezen. Dit gebeurt via een touch-swipe screen, zoals wij kennen van de smartphone, maar het is ook mogelijk om de display te bedienen via een “Haptic”knop. Via deze draai- en druk zijn vele functies ook snel instelbaar. Voor de veel gebruikte functies zijn er drukknoppen onder de display geplaatst.

Uiteraard is de nieuwe Hyundai HX140L voorzien van het unieke 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht berekend. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist. Dankzij dit systeem kan er nog veiliger worden gewerkt op locatie.

Voor de veiligheid van de machinist is er aan de voorzijde van de cabine een beschermrek gemonteerd

Van Diemen is al sinds 1936 actief in onder andere de afvalbranche en sloopwerken. In de loop der tijden zijn er diverse  takken aan het bedrijf toegevoegd. Naast de voorgenoemde werkzaamheden zijn ze o.a. ook actief in de asbestverwijdering, bodemsaneringen en het plaatsten en ophalen van containers.

Duurzame Hyundai HL955A in gebruik genomen bij Innovarec

Vanaf de vestiging in Vianen heeft Van der Spek Vianen een nieuwe Hyundai HL955A laadschop geleverd aan Innovarec onderdeel van de Sagro groep. De nieuwe Hyundai is voorzien van een Stage-V motor en voldoet hiermee aan de nieuwste- en strengste milieueisen.

Innovarec staat voor Innovatieve Recycling. Innovarec heeft locaties verspreid over heel Zeeland. Elke locatie heeft zijn eigen specialiteit. Zo verwerken ze onder meer bouw- en sloopafval, hout, metaal, grond, zand en slib. Afvalstromen worden eerst gescheiden en daarna verwerkt tot materialen die geschikt zijn voor hergebruik. Innovarec verwerkt zowel afval van bedrijven als van particulieren.  

De nieuwe Hyundai HL955A is de opvolger van de bekende en succesvolle HL955. Naast de gelijk opvallende wijzigingen aan de buitenzijde zoals het donkere laadframe en andere motorkap heeft de machine veel nieuwigheden.

De achterzijde van de machine is aangepast zodat het zicht na achteren voor de machinist verbeterd is en het contragewicht goed te zien is. Dit is mogelijk doordat de uitlaat en luchtinlaat nu in een lijn zijn geplaats.

Dankzij het af fabriek gemonteerde AAVM camerasysteem ( All Around View Monitoring ) welke is uitgevoerd met optionele radar aan de achterzijde is de veiligheid rondom de machine gegarandeerd.  Zodra er binnen het werkbereik van de machine objecten of personen bevinden krijgt de machinist hier met een akoestisch signaal melding van.  Wat de veiligheid nog verder uitbreid is de automatische opening van de cabinedeur die de machinist met een afstandsbediening kan openen. Er hoeft niet eerst op de machine geklommen te worden om de deur te openen.

In de cabine valt direct het gemoderniseerde interieur op en de nieuwe armsteunen die naast breder ook in vele richtingen te verstellen zijn.

Dankzij het standaard gemonteerde weegsysteem kan snel- en efficiënt geladen en overgeslagen worden waarbij wordt voorkomen dat er te veel of te weinig worden verplaats met de machine.

Voor de aandrijving is een Stage-V  6 cilinder QSB 6.7 liter Cummins verantwoordelijk welke voorzien is van een DOC katalysator. De machinist kan op het grote kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus waarmee altijd het gewenst vermogen beschikbaar is.

De Rexroth pompen zorgen met loadsensing en flowsharing dat de machine de juiste prestaties levert met het laagste brandstofverbruik. Voor het sturen, remmen en het aansturen van de koelven welke standaard is voorzien van een omkeerfunctie zijn separate pompen gemonteerd.

Met de volledig automatische versnellingsbak van ZF welke standaard is voorzien van Lock-up in de versnellingen wordt het brandstofverbruik nog verder teruggebracht. Evenals de werkniveau ’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig werkstanden kiezen voor de transmissie waarmee de machine altijd zijn optimale instelling heeft voor het uit te voeren werk. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het  “clutch-cut-off” moment waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Om de vele voorkomende werkzaamheden te kunnen uitvoeren is de machine voorzien van een hydraulische snelwissel zodat er snel en efficiënt gewisseld kan worden tussen de verschillende bakken en uitrustingsstukken zoals een palletvork of veegbezem.

Nieuwe Hyundai HW160 in gebruik genomen bij Remondis

Via haar werkplaatsen in Vianen heeft Van der Spek Vianen weer een nieuwe Hyundai afgeleverd in Strijen bij de vestiging Hoeksche Waard van Remondis.  

Ditmaal is het een nieuwe Hyundai HW160 die een Hyundai 140W-7A vervangt met ruim 21.000 uur draaiuren op de klok. De goede ervaringen met de Hyundai machines geleverd door Van der Spek maakte de keuze voor weer een mobiele Hyundai een logische.

Remondis is één van de grootste bedrijven ter wereld op het gebied van afvalinzameling, afvalrecycling en rioolservice. Met ca. 900 locaties op vier continenten en met 30.000 medewerkers (ver)werken ze voor meer dan 30 miljoen mensen en duizenden bedrijven.

De nieuwe Hyundai HW160 met een eigen gewicht van ruim 18 ton is wel een stuk zwaarder dan de Hyundai 140W-7A die vervangen wordt. Gezien de uit te voeren werkzaamheden is gekozen voor een zwaardere machine.

Om in de sorteerhal zonder problemen weer vele draaiuren te kunnen worden ingezet is de machine optioneel uitgevoerd met een omkeerventilator op de koelers en een overdrukunit waardoor de machinist altijd in een veilige stofvrije werkomgeving zit. Aangezien er tijdens de sorteer en op- en overslagwerkzaamheden ook scherpe delen op de vloer kunnen liggen is gekozen om de machine uit te voeren met Solideal 10.00×20 massieven banden.

Voor de aandrijving is de Hyundai voorzien van een zeer zuinige Cummins QSB6.7 6-cilinder motor met een vermogen van 171pk.  Net als alle Cummins motoren van de Hyundai HX/HW-serie is ook deze motor voorzien van een DOC-Katalysator welke in combinatie met Ad-Blue zorgt voor het continu reinigen van de uitlaatgassen.  Hierdoor is de montage van een actief- of passief roetfilter niet nodig bij een Hyundai HW-machine en behoort het regelmatig regenereren tot het verleden. Het is compleet een onderhoudsvrij systeem.

De cabines is standaard zeer compleet uitgerust. Op het 8” display kan de machinist zeer eenvoudig diverse instellingen kiezen. Dit gebeurt via een touch-swipe screen, zoals wij kennen van de smartphone, maar het is ook mogelijk om de display te bedienen via een “Haptic”knop. Via deze draai- en druk zijn vele functies ook snel instelbaar. Voor de veel gebruikte functies zijn er drukknoppen onder de display geplaatst

Standaard is de Hyundai HW160 geleverd met een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht geeft. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Middels het standaard Hi-Mate systeem kan door Remondis alle belangrijke gegevens van de machine worden gemonitord waarbij o.a. brandstofverbruik, onderhoudsgegevens, locatie e.d. kunnen worden ingezien.

Uiteraard is de machine af fabriek geleverd in de bekende bedrijfskleuren van Remondis.

Break Down Sloopsupport neemt nieuwe Hyundai HX160 in gebruik

Break Down Sloopsupport uit Westzaan heeft onlangs een nieuwe Hyundai HX160 in gebruik genomen.

De nieuwe 19 ton wegende machine is direct ingezet op een sloopwerk waar hij zijn krachten kan laten zien. De machine is optioneel o.a. uitgevoerd met cabinebescherming aan de voor- en bovenzijde en een overdruksysteem zodat de machinist altijd veilig zijn werkzaamheden kan uitvoeren.

Break-Down Sloopsupport bv is VCA & SC 530 gecertificeerd en actie…f in het aannemen en uitvoeren van sloopwerken, asbestsaneringen en boor- & zaagwerkzaamheden.
www.breakdownsloopsupport.nl

#sloopspecialisten #serviceensupport

GMB Civiel B.V. investeert duurzaam in een elektrische graafmachine

Als wereld- en maatschappijbewuste onderneming investeert GMB in duurzaamheid en in de energietransactie. Bij de aanschaf van materiaal kijkt men kritisch wat er mogelijk is om zo schoon, veilig en duurzaam mogelijk te werken.

Met deze vooruitstrevende gedachte besloot GMB een volledig elektrisch aangedreven graafmachine aan te schaffen en de keuze viel daarbij op de 2tons zware Eco-Digger R20E. De basis voor deze moderne machine is een Hyundai minigraafmachine, waarbij de machine wordt voorzien van een krachtige elektromotor gevoed door een Lithium accu pakket. Uitgangspunt bij de keuze van de accucapaciteit is de voorwaarde dat de machine minimaal 8uur op 1 lading kan draaien. Alle elektrische componenten zijn keurig binnen de bestaande beplating gemonteerd en de 380Volt acculader heeft een mooie plek in de cabine gekregen. Bij de machine bestelde GMB een complete set elektrische verloopstekkers, waardoor de machine eenvoudig op iedere locatie is op te laden.

Naast dat de machine geen stikstof uitstoot heeft, is het ook veiliger om met de Eco-Digger te werken ten opzichte van een traditionele machine. Doorgaans maakt een dieselmotor een dominant geluid waardoor de machinist omgevingsgeluiden minder goed kan horen. Door de elektrische aandrijving is het fluisterstil rondom de machine, waardoor de machinist goed met de omgeving kan communiceren en in de gaten kan houden. Daarbij worden medewerkers die om de machine werken niet blootgesteld aan eventuele schadelijke uitlaatgassen. Deze manier van veilig werken past goed in het veiligheidsprogramma “Bewust Zonder Ongevallen” waarbij GMB onlangs veiligheidsladder trede 3 behaalde.

Om overal goed gesteld voor de dag te komen, is de machine voorzien van een complete set bakken en wordt de machine veilig vervoerd op een nieuwe aangeschafte trailer.

Onze overheid stimuleert bedrijven die ook willen bijdragen aan een positief effect op de CO2 uitstoot met de riante Mia-Vamil regeling waar deze Eco-Digger voor in aanmerking komt.

Vierde Hyundai laadschop op een rij voor Asfalt Productie Hoogblokland (APH)

Van der Spek Vianen heeft vanaf hun werkplaatsen Vianen wederom een nieuwe Hyundai laadschop geleverd aan Asfalt Productie Hoogblokland (APH). Het is de vierde nieuwe Hyundai laadschop op een rij die bij APH in gebruik wordt genomen. Na een HL780-7, een HL780-7A en een HL780-9 is het nu de beurt voor een nieuwe Hyundai HL980-XT die na vele tevreden draaiuren een eerder geleverd Hyundai gaat vervangen.

Deze nieuwe 31 tons laadschop zal net als de eerder geleverde laadschoppen worden ingezet voor op- en overslagwerk op de asfaltcentrale in Hoogblokland. Om goed en gemakkelijk in de bunkers en vrachtwagens te kunnen laden is de nieuwe Hyundai HL980 voorzien van een XT-laadframe, XT wel zeggen dat de machine origineel af fabriek wordt geleverd met een langer laadframe, waardoor er een aanzienlijk hogere uitstorthoogte mogelijk is. Aan de machine is een nieuwe bak gemonteerd met een inhoud van 6.100 liter.

Door de goede ervaringen met eerder geleverde Hyundai laadschoppen en de fijne samenwerking tussen medewerkers van APH en Van der Spek was deze keuze voor weer een Hyundai geleverd door Van der Spek één die voor de hand ligt.

Voor de aandrijving is een zeer zuinige Scania DC13 084A 6-cilinder motor verantwoordelijk, in de HL980 levert hij een vermogen van 380 pk. Deze motor heeft net als bij alle Hyundai laadschoppen geen kostenverhogend roetfilter, de emissie eisen worden behaald met een DOC katalysator in combinatie met Ad-Blue die onderhoudsvrij is. De motor regenereert dus niet actief waarmee extra brandstof en kosten gemoeid zijn. De standaard automatische lock-up in de versnellingen zorgen voor nog meer brandstofbesparing tijdens het rijden met de machine.

Om ook in stoffige werkomstandigheden zonder problemen te kunnen werken zijn de nieuwe Hyundai laadschoppen standaard voorzien van o.a. gescheiden en grofmazige koelers, stofdicht afgesloten motorruimte, en instelbare automatische omkeerfan.

Optioneel is er door APH gekozen om de assen te voorzien van as-koeling wat bij Hyundai echt een koelsysteem is met een geheel gesloten olieflows, pompen en losse koelers. Voor goed zicht tijdens de lange werkdagen is de machine voorzien van extra LED werkverlichting en verder verzorgt een gemonteerde automatische vetsmering dat de machine continu- en juist gesmeerd wordt. Een overdrukysteem om de cabine zorgt dat de machinist ongeacht de omstandigheden veilig zijn werk kan doen.

De machinist kan op het 7” kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus van de motor waarmee altijd het gewenste vermogen beschikbaar is voor de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden.

Tevens kan in één oogopslag gezien worden welke instellingen actief zijn voor de transmissie en aandrijvingen zodat hij als gewenst deze snel en efficiënt kan wisselen om zo efficiënt mogelijk te werken. Evenals de werkniveau ’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie waarmee de machine altijd zijn optimale instelling paraat heeft. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het  “clutch-cut-off” moment waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Loonbedrijf Gebr. de Groot neemt nieuwe Hyundai HW140 in gebruik.

Van der Spek Vianen heeft onlangs een zeer complete Hyundai HW140 geleverd aan Loonbedrijf Gebr. de Groot uit Hillegom. De nieuwe HW140 vervangt na vele jaren tevreden gebruik een Hyundai R140W-7. Naast de nieuwe HW140 is er ook nog een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Hyundai R140W-9 in bedrijf bij Loonbedrijf Gebr. de Groot. Loonbedrijf Gebr. de Groot is een agrarisch loonbedrijf in de bloembollen en vaste planten sector.

Dankzij de tweedelige giek op de nieuwe Hyundai HW140 heeft de machines een zeer groot bereik, door deze giekconfiguratie kan de machinist zeer dichtbij – en ver van de kraan werken.

Om insporing te voorkomen bij werkzaamheden op slechtere ondergronden is er voor gekozen de Hyundai HW140 op speciale enkellucht banden te plaatsen.

Voor de aandrijving is de Hyundai voorzien van een zeer zuinige Tier IV final Cummins QSB6.7 6-cilinder motor met een vermogen van 117 kW welke uiteraard voldoen aan de nieuwste emissie-eisen.  Net als alle Cummins motoren van de Hyundai HX/HW-serie is ook deze motor voorzien van een DOC-Katalysator welke in combinatie met Ad-Blue zorgt voor het continu reinigen van de uitlaatgassen.  Hierdoor is de montage van een actief- of passief roetfilter niet nodig bij een Hyundai HW-machine en behoort het regelmatig regenereren tot het verleden. Het is compleet een onderhoudsvrij systeem.

Standaard is de Hyundai HW140 geleverd met een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht geeft. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Om de vele verschillende uitrustingsstukken te kunnen monteren en aansluiten is de machine opgebouwd met vele extra hydraulische functies die allemaal vanuit de cabine eenvoudig bediend kunnen worden.

Zo sterk als beton 2.0, wederom nieuwe Hyundai laadschop voor de Lek Beton in Groot-Ammers.

Na 7 jaar trouwe dienst en vele probleemloze draaiuren heeft de Lek Beton in Groot-Ammers hun Hyundai HL740-9 vervangen door een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde nieuwe Hyundai laadschop. Ditmaal is er een nieuwe Hyundai HL940 geleverd.

De nieuwe ruim 13 ton wegende Hyundai HL940 zal bij de betoncentrale ingezet gaan worden voor het op- en overslaan van de grondstoffen die benodigd zijn voor de productie van beton.

Uiteraard voldoet de nieuwe Hyundai HL940 aan de hoogste emissie-eisen, de zuinige 6 cilinder QSB 6.7 liter Cummins voorzien van een DOC katalysator zorgt dat deze de Tier IV final eisen zonder roetfilter bereikt. Regenereren behoort bij de nieuwe Hyundai dus tot het verleden. De machinist kan op het 7” kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus waarmee altijd het gewenst vermogen beschikbaar is.  De Rexroth pompen zorgen met loadsensing en flowsharing dat de machine de juiste prestaties levert met het laagste brandstofverbruik.

Met de volledig automatische versnellingsbak van ZF wordt het brandstofverbruik nog verder teruggebracht. Evenals de werkniveau ’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie waarmee de machine altijd zijn optimale instelling heeft voor het uit te voeren werk. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het  “clutch-cut-off” moment waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Extra LED-verlichting zorgt ervoor dat de Hyundai altijd goed zichtbaar is en voor een veilige werkomgeving zorgt. Centrale smering draagt zorg voor een optimale smering van alle bewegende delen.

Betonmortelcentrale De Lek, in de volksmond De Lek Beton, is al ruim 50 jaar een vertrouwde partner in de bouw. Het familiebedrijf is in de loop der jaren uitgegroeid tot een specialist in de levering van betonmortel en andere cementgebonden species. Vanuit de vestigingsplaats Groot-Ammers transporteren de grijs-oranje wagens de betonmortel, metselspecie en andere producten.

Duo Hyundai HW140’s geleverd aan Van der Ven uit Brakel

Van der Spek Vianen heeft onlangs twee zeer complete Hyundai HW140 geleverd aan Van der Ven uit Brakel.

Van der Ven is middelgroot aannemingsbedrijf met verrassend veel disciplines onder hun dak. Het stelt ze in staat om adequaat en goed gecoördineerd in te spelen op de klantwensen. Zo is Van der Ven uw kwaliteitspartner als het gaat om leidingwerken, grond-, water- en wegenbouw, natuur- en cultuurtechniek en beton- en waterwerken. Maar ook groenvoorzieningen, bouw, herstel en onderhoud aan historische objecten, asbestsaneringen, bodem- en waterbodemsaneringen en sloopwerkzaamheden.

Dankzij de tweedelige gieken op de nieuwe Hyundai HW140’s hebben de machines een zeer groot bereik, door deze giekconfiguratie kan de machinist zeer dichtbij – en ver van de kraan werken.

Om insporing te voorkomen bij werkzaamheden op slechtere ondergronden is er voor gekozen de Hyundai HW140’s op speciale enkellucht banden te plaatsen.

Voor de aandrijving is de Hyundai voorzien van een zeer zuinige Tier IV final Cummins QSB6.7 6-cilinder motor met een vermogen van 117 kW welke uiteraard voldoen aan de nieuwste emissie-eisen.  Net als alle Cummins motoren van de Hyundai HX/HW-serie is ook deze motor voorzien van een DOC-Katalysator welke in combinatie met Ad-Blue zorgt voor het continu reinigen van de uitlaatgassen.  Hierdoor is de montage van een actief- of passief roetfilter niet nodig bij een Hyundai HW-machine en behoort het regelmatig regenereren tot het verleden. Het is compleet een onderhoudsvrij systeem.

Standaard is de Hyundai HW140 geleverd met een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht geeft. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Om de vele verschillende uitrustingsstukken te kunnen monteren en aansluiten is de machine opgebouwd met een draai- en kantelstuk en vele extra hydraulische functies die allemaal vanuit de cabine eenvoudig bediend kunnen worden.

Optioneel zijn de machines o.a. ook nog uitgevoerd met een overdruksysteem en centrale smering.