Zoek
Sluit dit zoekvak.

De Temmink Groep kiest weer voor nieuwe Dynapac SD2500C

doorVan der Spek

De Temmink Groep kiest weer voor nieuwe Dynapac SD2500C

Datum: 5-mei-12

Eind april is een nieuwe Dynapac SD2500C asfaltafwerkmachine via de werkplaats van Van der Spek Noord-Oost geleverd aan de Temmink Groep uit Oldenzaal.

Na vele jaren met een, eveneens door Van der Spek geleverde, Demag te hebben gewerkt, herkende Temmink direct de pluspunten die overgenomen zijn van de Demag waarmee vele jaren naar volle tevredenheid is gedraaid en die in de nieuwe Dynapac SD-serie verwerkt en doorontwikkeld zijn.

Zo heeft de machine een lage balk voor optimaal zicht op het materiaal. De machine is hydraulisch zeer snel, wat ten goede komt op kleinere werken, waarbij de machine en de bedieners veel handelingen tegelijkertijd moeten verrichten. Verder heeft de machine bedieningspanelen uitgevoerd met kleurendisplays. In deze displays kunnen de machinist en de balkman de machine optimaal instellen en naar elke werkomstandigheid aanpassen.

Standaard is de nieuwe SD2500C voorzien van een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts, waardoor het zicht op het werk wordt geoptimaliseerd en goed controle gehouden kan worden rondom de machine, zodat de kans op onveilige situaties minimaal is.

Voor de aandrijving van de Dynapac SD2500C is een krachtige Cummins QSB 5.7 dieselmotor met 149 kW (210 pk) verantwoordelijk die zeer geluidsarm is.

De machine is geleverd met een V 5100 TV elektrisch verwarmde balk. Deze afwerkbalk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,10 meter. Als optie kan de SD 2500C geleverd worden met een starre afwerkbalk met een basisbreedte van 3 meter. Deze balk kan uitgebouwd worden tot wel 12 meter.

Optioneel is op deze machine het “Safe Impact system” geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk twee cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbeterd.

De basis voor de huidige Temmink Groep werd al in 1938 gelegd met de oprichting van een bescheiden wegenbouwbedrijf. In de loop der jaren breidde de onderneming zich sterk uit, zowel in omvang als in de breedte van de activiteiten. Ondanks deze groei wordt de Temmink Groep nog altijd gekenmerkt door de sfeer en het enthousiasme van een familiebedrijf.

De laatste jaren zette de sterke ontwikkeling van de Temmink Groep zich voort. Nieuwe bedrijven werden opgericht en nieuwe vestigingen werden geopend. Verder werd uit strategische overwegingen een aantal gespecialiseerde bedrijven overgenomen en geïntegreerd binnen de Temmink Groep, zoals Te Siepe Rail & Infra in Winterswijk. Mede door dergelijke overnames ontstond een landelijke spreiding, die de Temmink Groep in staat stelt te opereren vanuit verschillende regio’s: regio Oost (Oldenzaal en Winterswijk), regio Noord (Hoogeveen) en regio West (Vlaardingen).

De Temmink Groep staat met niveau 5 bovenaan de CO2-prestatieladder. Hiermee toont men als Temmink Groep aan zeer bewust bezig te zijn met het verminderen van de uitstoot van CO2.

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines