Zoek
Sluit dit zoekvak.

Categorie archief Dynapac

doorVan der Spek

Eerste van twee nieuwe Dynapac SD2500CS’s geleverd bij VGB Asfalt

Van der Spek Vianen heeft de eerste van twee nieuwe Dynapac SD2500CS machines afgeleverd bij VGB asfalt in Uden. Deze nieuwe Dynpac SD2500CS gaat na vele tevreden draaiuren een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Dynapac vervangen.

Het fundament voor vooruitgang ; VGB asfalt is een wegenbouwbedrijf in Uden. Een betrouwbare partner bij wie u terecht kunt voor allerlei asfaltwerkzaamheden, variërend van asfaltering van uw bedrijfsterrein en wegen of herstel van gaten en scheuren tot het aanbrengen van waterdichte lagen of asfaltwapening.

De nieuwe  Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toon VGB Asfalt wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

VGB heeft de Dynapac SD2500CS laten uitvoeren met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,10 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8,80 meter. De balk is optioneel uitgevoerd met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

doorVan der Spek

Eerst 7 van 14 nieuwe Dynapac trilrolwalsen geleverd aan Bove.

Onlangs zijn de eerste 7 van 14 nieuwe Dynapac trilrolwalsen geleverd aan Bove.

De totale opdracht bestaat uit 7 Dynapac CA1500 trilrolwalsen met een eigen gewicht van 7 ton en 7 Dynapac CA3500 trilrolwalsen met een eigen gewicht van 12 ton. Bij deze eerste levering zijn 6 CA1500’s en 1 CA3500 geleverd.

Uiteraard zijn alle machines voorzien van zuinige- en duurzame Stage-V motoren.

De cabines zijn voorzien van airconditioning zodat de machinist altijd in een juiste omgeving zit om zijn werk uit te voeren geheel onafhankelijk van de buitentemperaturen. Doordat de machinist zowel zijn stuur- als stoelpositie geheel kan instellen naar zijn wensen is de zitpositie altijd juist.

De Dynapac’s zijn uitgevoerd met CMW verdichtingsmeters met “Active Bounce Control”. Dit systeem voorkomt dat met te grote amplitude wordt gewerkt op de onderbaan. Hierdoor wordt schade aan de onderbaan en wals voorkomen.

#uwproductieonzezorg#serviceensupport#verdichtingsspecialisten

doorVan der Spek

Nieuwe Dynapac SD2500CS voor Van Gelder

Van Gelder heeft een nieuwe Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor in gebruik genomen.

Van Gelder is een full-service infrapartner met hun infra-oplossingen dragen ze bij aan de slimme, duurzame en veilige openbare ruimte van de toekomst. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd met ruim 1.100 medewerkers en meer dan 100 jaar ervaring.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toont Van Gelder wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert. De Truck-assist zorgt ervoor dat de vrachtwagens middels lampen info krijgen wanneer ze mogen kiepen in de hopper.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Van Gelder heeft de Dynapac SD2500CS laten uitvoeren met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,00 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 9,60 meter. De balk is optioneel uitgevoerd met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

doorVan der Spek

Dynapac ontwikkelt 100% elektrische wals        

Dynapac heeft in de Zweedse fabriek in Karlskrona een elektrische wals ontwikkelt. De wals is uitgevoerd met een met een 15KW Lithium-ion batterij.

Met een eigen gewicht van circa 2 ton en een bandage breedte van 1 meter is deze wals geschikt op voor de inzet op kleinere werken.

Naar aanleiding van verschillende demo’s met deze wals zijn er al 5 machines verkocht in Nederland. Deze machines worden nog in 2022 geleverd aan de verschillende aannemers.

De Dynapac CC1000E is een van de machines die in het Dynapac Z.ERA project is opgenomen. De Z.ERA range van Dynapac word in de toekomst verder uitgebreid met meerdere modellen walsen en asfaltafwerkmachines.

Bij de CC1000E zijn er 2 type laders ter beschikking een 230V lader waarmee de wals in ca 6 uur volledig opgeladen kan worden. Als optie kan een 400V lader geleverd worden waarmee de wals in 1,5 uur volledig opgeladen kan worden. De eerste 5 walsen zullen binnenkort op de Nederlandse wegen ingezet worden.

doorVan der Spek

Nieuwe Dynapac SD2500CS met Stage-V motor geleverd aan Roelofs

Roelofs heeft afgelopen week een nieuwe Dynapac SD2500CS toegevoegd aan hun uitgebreide materieelvloot.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toont Roelofs wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,1 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8,0 meter. Roelofs heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.

Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

doorVan der Spek

Nieuwe Dynapac SD2500CS met Stage-V motor voor Mourik.

Mourik uit Groot-Ammers heeft een nieuwe Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor in gebruik genomen.

Wereldspeler en familiebedrijf in één ;

Mourik behoort tot de grotere zelfstandige familiebedrijven van Nederland. Een B2B-dienstverlener op het gebied van infrastructuurindustriële dienstenutiliteitsbouw en catalyst handling.

Ze staat voor continuïteit, veilig werken en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Innovatiekracht, ondernemerszin, en hardwerkende, competente en betrokken medewerkers maken Mourik tot een toekomstgericht bedrijf.

Rijke historie, ambitieuze toekomst ;

In de twintiger jaren van de vorige eeuw startten Joh. Mourik en J.C. Mourik het bedrijf dat nu nog steeds hun naam draagt. De gebroeders Mourik legden zich de eerste jaren toe op de aanleg van elektriciteitskabels. Eerst bovengronds, maar daarna ook ondergronds. Grondwerk werd wegenbouw en infrastructuur, en omdat Mourik actief was in de Europoort en het Botlekgebied, waren industriële diensten aan de (petro)chemische bedrijven een logische volgende stap.

Nu, bijna 100 jaar later, is Mourik een bedrijf met vestigingen verspreid over de gehele wereld en met wereldwijd 2.200 medewerkers. Hun diensten zijn uitgegroeid tot een multidisciplinair pakket dat ze steeds vaker als totaaloplossing aanbieden, met daarbinnen allerlei specialisaties. 

Dynapac ;

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toon Mourik wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert. De Truck-assist zorgt ervoor dat de vrachtwagens middels lampen info krijgen wanneer ze mogen kiepen in de hopper.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Mourik heeft de Dynapac SD2500CS laten uitvoeren met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,00 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 9,60 meter. De balk is optioneel uitgevoerd met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

doorVan der Spek

Nieuwe Dynapac SD2500CS met Stage-V motor geleverd aan Gebr. Jansen B.V.

Asfaltspecialist Gebr. Jansen B.V. heeft afgelopen week een nieuwe Dynapac SD2500CS toegevoegd aan hun uitgebreide materieelvloot.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toon Gebr. Jansen wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,1 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8,0 meter. Gebr. Jansen heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.

Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

Gebr. Jansen B.V.

De specialisaties bij Gebr. Jansen B.V. zijn tweevoudig. Enerzijds zijn ze gespecialiseerd in middelgrote- tot grote asfaltverwerkingsprojecten. Anderzijds hebben ze zich specialistisch ontwikkeld in loonwerk en transport. Deze krachten zijn gebundeld en resulteren in een bedrijf dat kan assisteren in gevarieerde en bijzondere asfaltverwerkings- en andere infraprojecten. Hoewel het uitgebreide netwerk aan klanten voornamelijk met hen een samenwerking aangaat voor de grotere projecten, zijn ze bereid naar al uw wensen te luisteren. Bij de Gebr. Jansen B.V. onderscheiden ze zich niet in volume en omzet, maar voornamelijk door middel van hun specialismen.

doorVan der Spek

Nieuwe Dynapac trilrolwals CA3500 voor Aannemingsbedrijf J. den Boer

Met de nieuwe Dynapac CA3500 is door Aanneminingsbedrijf J. Den Boer geïnvesteerd bij Van der Spek Vianen in de nieuwste technieken, laagste uitstoot en een machine met een zeer laag brandstofverbruik zodat ieder werk zo goed- en duurzaam mogelijk kan worden uitgevoerd tegen de laagste kostprijs. Uiteraard is de machine voorzien van een zuinige- en duurzame Stage-V motor.

Met zijn eigen gewicht van ruim 12 ton en een walsbreedte van 2.130mm is de CA3500 in staat grote oppervlakten in korte tijd te verdichtingen.

De Dynapac CA3500 is juist in te stellen voor ieder werk zodat hij de verdichting altijd optimaal kan uitvoeren. De machinesnelheid is instelbaar tussen de 0 en 12 km/h waarbij ook de amplitude is te verstellen tussen de 1.9 en 0.9mm ,de frequentie wordt dan tussen de 31 en 34 Hz versteld. Door deze instellingen veranderd de centrifugaalkracht van 280 kN naar 170 kN. Door de machine juist in te stellen verdicht de machine niet alleen optimaal ook wordt de verbruikte brandstof juist omgezet in verdichtingskracht zodat de machine uiterst duurzaam zijn werk uitvoert. Doordat de mantel van de wals is uitgevoerd in 35mm dik staal is de levensduur ervan zeer lang en kan de machine vele meters verdichten voordat er aan onderhoud van de mantel gedacht hoeft te worden.

Dankzij het ABC-systeem (Active Bounce Control) wordt voorkomen dat er met te grote amplitude gewerkt wordt en schade kan ontstaan aan de te verdichten onderbaan.

Vanuit de uiterst comfortabele cabine heeft de machinist compleet zicht op het uit te voeren werk en de omgeving zodat dit veilig- en juist gebeurd. Doordat de zuinige Cummins F3.8 watergekoeld 4-cilinder Stage-V motor in de lengte in de machine is geplaatst is het zicht naar achteren optimaal, de schuin aflopende motorkap zorgt voor een perfect beeld naar wat er achter de machine bevind zodat er geen onveilige situaties kunnen ontstaan.

De cabine is voorzien van airconditioning zodat de machinist altijd in een juiste omgeving zit om zijn werk uit te voeren geheel onafhankelijk van de buitentemperaturen. Doordat de machinist zowel zijn stuur- als stoelpositie geheel kan instellen naar zijn wensen is de zitpositie altijd juist.

De brede 23.1×16 AW banden op de achteras dragen zorg dat de verdichte ondergrond niet meer wordt ingereden met sporen. Ook de gewichtsverdeling van de CA3500 draagt hierbij nog aan bij, op de wals rust ruim 7.5 ton van het bedrijfsgewicht.

doorVan der Spek

Meijerink Wegenbouw neemt tweede Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor in gebruik

Afgelopen week is vanuit de werkplaatsen in Vianen de tweede Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor geleverd aan Meijerink Wegenbouw.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toont Meijerink Wegenbouw wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Op de machine van Meijerink zijn nieuw type hoekbedieningen geplaatst die voorzien zijn van meerdere extra functies. Het cabine dak is elektrisch in hoogte verstelbaar tussen werk- en transportpositie

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,1 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8,0 meter. Meijerink heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.

Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

Meijerink wegenbouw: De wegbereiders

Volgens het woordenboek zijn wegbereiders mogelijkmakers. De mensen die het pad effenen voor anderen. Dat is overdrachtelijk bedoeld, maar wat Meijerink betreft mag u het gerust letterlijk nemen. In letterlijke zin bouwen ze aan wegen en pleinen, aan straten, stegen en paden.

In overdrachtelijk opzicht zorgen ze ervoor dat de opdrachtgevers met een minimum aan rompslomp en ergernis hun projecten op hoog kwalitatief niveau gerealiseerd krijgen. Door efficiënt te werken met het modernste materieel als o.a. de Dynapac machines en door een lage overhead kunnen de kosten beheersbaar blijven. Meijerink : professioneel en praktisch: wegenbouwers/wegbereiders in alle opzichten.

doorVan der Spek

Nieuwe Shuttle Buggy van De Jong Zuurmond in goed gezelschap in gebruik genomen.

Afgelopen nacht heeft de nieuwe Shuttle Buggy SB2500E van De Jong Zuurmond zijn eerste tonnen asfalt verwerkt op de N288 bij Koudekerke.

Deze tonnen zijn door eveneens door Van der Spek geleverde Dynapac SD2500’s verwerkt waarna Dynapac walsen voor de verdere verdichting zorgden.

De Shuttle Buggy is uitgevoerd met diverse opvoerladders. De eerste ladder zorgt dat het asfalt dat uit de vrachtwagen wordt gelost wordt opgevoerd naar de materiaalsilo die midden is de machine is geplaatst. Dit kan maximaal met een capaciteit van 1.000 ton/uur.

Deze materiaalsilo heeft een opslagcapaciteit van 25 ton. In de silo is een grote mengworm geplaats die het asfalt blijft mengen zodat het de juiste temperatuur blijft behouden. Eventueel afgekoeld asfalt wordt weer gemengd met nieuw warm aangevoerd asfalt.

Vanuit de silo wordt het asfalt middels een ladder naar een derde ladder die het vervolgens naar de asfaltmachines brengt. Deze laatste ladder kan zwenken waardoor machines naast elkaar zonder problemen kunnen worden beladen. De maximale capaciteit van de tweede en derde ladder is 600 ton/uur.

Door het toepassen van de Shuttle Buggy kan op grotere werken worden gezorgd dat het verwerkte asfalt overal van gelijke temperatuur is zodat optimaal resultaat geleverd kan worden