Van der Spek Vianen heeft wederom een nieuwe duurzame Dynapac asfaltafwerkmachine geleverd aan Gebr. Van der Lee. Het is de tweede Dynapac SD2500CS die bij Gebr. Van der Lee in de machinevloot is opgenomen. In 2020 is de eerste Dynapac SD2500CS met VT5100 balk in gebruik genomen.
Gebr. van der Lee is een middelgroot familiebedrijf, actief binnen de civiele techniek. Het bedrijf is in 1975 opgericht en heeft vestigingen in Hagestein (hoofdkantoor), Lelystad en Dordrecht. Ze zijn dynamisch en voeren alle disciplines welke horen tot de grond-, weg-, en waterbouw (GWW) in eigen beheer uit.
De nieuwe Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Door deze Vario is de SC2500CS zeer stil, hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt.
Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk. Met gemonteerde optie Dyn@link Pro kan ook de temperatuur die gemeten wordt van het te verwerken asfalt worden vastgelegd.
Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.
Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.
De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V6000TV afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,00 meter. De maximale werkbreedte van deze balk bedraagt 10 meter. Gebr. Van der Lee heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.
Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.
“Set assist” dat optioneel op de machine is gemonteerd zorgt er voor dat de instelling van de machine worden vastgelegd en na op transport te zijn gegaan direct weer worden ingesteld. Dit zorgt bijvoorbeeld bij het uitvoeren van reparatiewerkzaamheden in freesvakken dat de machine iedere keer met gelijke instellingen het werk uitvoert. Uiteraard bij te stellen door de machinist als gewenst echter de eerste basisinstelling zijn direct beschikbaar.
Van der Spek Vianen heeft een nieuwe elektrisch aangedreven Dynapac CC1000E tandemwals geleverd aan De Rooij Wegenbouw in de Meern, onderdeel van Reinten Infra.
De Dynapac CC1000 E met een bedrijfsgewicht van 1,8 ton wordt aangedreven door 14,8 kWh accu die in de machine is gebouwd. Bij Dynapac wordt de CC1000 E gewoon in de fabriek op de lijn gebouwd en is hiermee uniek in zijn soort. Het is een echte duurzame Dynapac.
De machine is voorzien van 1.000mm brede rollen welke een diameter hebben van 584mm.
Dynapac heeft de machine gelijk af fabriek in de bekende bedrijfskleur gespoten.
Van der Spek Vianen heeft de eerste in serie geproduceerde volledig elektrisch aangedreven Dynapac SD1800W-E afgeleverd bij Van Gelder. Met deze levering gaat het om een echte wereldprimeur, het is de eerste af fabriek geproduceerde zero-emissie asfaltafwerkmachine die aan het werk gaat. Met de investering in de nieuwe Dynapac SD1800W-E toont van Gelder aan te investeren in de nieuwe duurzame technieken.
Van Gelder heeft de machine na levering gelijk in gebruik genomen op een asfaltwerk in Nijmegen waar de eerste emissie-loze verwerking is uitgevoerd door de Dynapac SD1800W-E
De nieuwe Dynapac SD1800W-E is een wielmobiele asfaltafwerkmachine die is voorzien van een vast lithium ion batterijpakket van 98 KWh die vervolgens de elektromotor voorziet van energie. Afhankelijk van de laadmogelijkheden is het mogelijk om tot 80 KWh te laden waarbij de accu van 5% tot 80% kan worden opgeladen binnen het uur. Met een normale 400V 22Kw aansluiting duurt het opladen ca. 3 uur.
De optie Dyn@link is geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.
Dankzij de stabiele onderbouw met 6 wielen, waarvan 4 aangedreven kan de Dynapac SD1800W-E op vele ondergronden zonder problemen worden ingezet. De vier sturende voorwielen maken het mogelijk om als benodigd zeer compact te kunnen draaien.
Standaard wordt de SD1800W-E geleverd met een verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.
Van Gelder heeft er voor gekozen om de SD1800W-E uit te voeren met een V3500TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 1,750 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 3,500 meter. De maximale werkbreedte van deze balk bedraagt 4,100 meter. De balk is elektrisch verwarmt, als gewenst kan tijdens het opladen van de accu ook de balk worden opgewarmd zodat de werktijd op een volle acculading gemaximaliseerd kan worden.
Uiteraard zijn de machine geleverd in de bekende bedrijfskleuren van Van Gelder.
Van der Spek Vianen heeft ook de tweede van een duo nieuwe Dynapac SD2500CS machines afgeleverd bij VGB asfalt in Uden. Deze nieuwe Dynapac SD2500CS gaat na vele tevreden draaiuren een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Dynapac vervangen.
Het fundament voor vooruitgang ; VGB asfalt is een wegenbouwbedrijf in Uden. Een betrouwbare partner bij wie u terecht kunt voor allerlei asfaltwerkzaamheden, variërend van asfaltering van uw bedrijfsterrein en wegen of herstel van gaten en scheuren tot het aanbrengen van waterdichte lagen of asfaltwapening.
De nieuwe Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toon VGB Asfalt wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.
Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.
Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.
VGB heeft de Dynapac SD2500CS laten uitvoeren met een V6000TV afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,00 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt aangebouwd 9,70 meter. De balk is optioneel uitgevoerd met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.
De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur.
Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.
Naast de door Van der Spek Vianen onlangs geleverde duurzame elektrisch aangedreven ATC 100S asfalt thermo container is nu ook een nieuwe Dynapac CC1000E electric tandemwals geleverd.
De geleverde ATC100S heeft een inhoud van 15 ton asfalt welke op temperatuur wordt gehouden zodat men lang de kwaliteit van het te verwerken asfalt kan garanderen. De Hotbox is gebouwd op een container-frame, zodat deze makkelijk op en af te zetten is van de vrachtwagens waardoor deze ook voor ander werk ingezet kunnen worden. De ATC100S is uitgerust met een speciaal ontwikkeld oplaadbaar accupakket van 23KwH waarmee de machine elektrisch wordt aangedreven zodat hij emissie-vrij zijn werk kan uitvoeren.
Naast de elektrische ATC hotbox is nu ook een elektrisch aangedreven Dynapac CC1000 E bij Meijerink opgenomen in het machinepark.
De Dynapac CC1000 E met een bedrijfsgewicht van 1,8 ton wordt aangedreven door 14,8 kWh accu die in de machine is gebouwd. Bij Dynapac wordt de CC1000 E gewoon in de fabriek op de lijn gebouwd en is hiermee uniek in zijn soort. Het is een echte duurzame Dynapac.
Meijerink wegenbouw: De wegbereiders
Volgens het woordenboek zijn wegbereiders mogelijkmakers. De mensen die het pad effenen voor anderen. Dat is overdrachtelijk bedoeld, maar wat Meijerink betreft mag u het gerust letterlijk nemen. In letterlijke zin bouwen ze aan wegen en pleinen, aan straten, stegen en paden.
In overdrachtelijk opzicht zorgen ze ervoor dat de opdrachtgevers met een minimum aan rompslomp en ergernis hun projecten op hoog kwalitatief niveau gerealiseerd krijgen. Door efficiënt te werken met het modernste materieel als o.a. met door Van der Spek Vianen geleverde Dynapac machines en door een lage overhead kunnen de kosten beheersbaar blijven. Meijerink : professioneel en praktisch: wegenbouwers/wegbereiders in alle opzichten.
Van der Spek Vianen heeft twee nieuwe Dynapac SD2500CS machines afgeleverd bij De Jong Zuurmond in Beesd. Deze twee nieuwe Dynapac SD2500CS machines gaan na vele tevreden draaiuren een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Dynapac machines vervangen.
De nieuwe Dynapac SD2500CS machines zijn uitgevoerd met zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motoren met een vermogen van 149kW die voldoen aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac’s toon De Jong Zuurmond wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.
Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.
Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.
De Jong Zuurmond heeft er voor gekozen om één machine uit te voeren met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,10 meter. De maximale werkbreedte van deze balk bedraagt 8,80 meter. De andere machine is voorzien van een V6000VTE afwerkbalk die een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,00 meter. De maximale werkbreedte van deze balk bedraagt 9,70 meter
De afwerkbalken zijn tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur.
Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.
Uiteraard zijn de machine geleverd in de bekende bedrijfskleuren van De Jong Zuurmond. Het spuitwerk is uitgevoerd door Prima Equipment in Hardenberg.
Aankomende week is Van der Spek Vianen uiteraard aanwezig op de Infratech 2023 in Rotterdam Ahoy.
Van 17 tot en met 20 januari zullen wij op stand 1.208 de nieuwe elektrisch aangedreven Dynapac SD1800 e asfaltafwerkmachine en Dynapac CC1000 e tandemwals laten zien. Onze specialist Maarten de Bree is natuurlijk alle dagen aanwezig.
#uwproductieonzezorg#zeroemissions#duurzaam#Z.ERA
Zie graag de volgende link voor uw entreebewijs : InfraTech 2023 (visitcloud.com)
Van der Spek Vianen heeft de eerste van twee nieuwe Dynapac SD2500CS machines afgeleverd bij VGB asfalt in Uden. Deze nieuwe Dynpac SD2500CS gaat na vele tevreden draaiuren een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Dynapac vervangen.
Het fundament voor vooruitgang ; VGB asfalt is een wegenbouwbedrijf in Uden. Een betrouwbare partner bij wie u terecht kunt voor allerlei asfaltwerkzaamheden, variërend van asfaltering van uw bedrijfsterrein en wegen of herstel van gaten en scheuren tot het aanbrengen van waterdichte lagen of asfaltwapening.
De nieuwe Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toon VGB Asfalt wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.
Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.
Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.
VGB heeft de Dynapac SD2500CS laten uitvoeren met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,10 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8,80 meter. De balk is optioneel uitgevoerd met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.
De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur.
Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.
Onlangs zijn de eerste 7 van 14 nieuwe Dynapac trilrolwalsen geleverd aan Bove.
De totale opdracht bestaat uit 7 Dynapac CA1500 trilrolwalsen met een eigen gewicht van 7 ton en 7 Dynapac CA3500 trilrolwalsen met een eigen gewicht van 12 ton. Bij deze eerste levering zijn 6 CA1500’s en 1 CA3500 geleverd.
Uiteraard zijn alle machines voorzien van zuinige- en duurzame Stage-V motoren.
De cabines zijn voorzien van airconditioning zodat de machinist altijd in een juiste omgeving zit om zijn werk uit te voeren geheel onafhankelijk van de buitentemperaturen. Doordat de machinist zowel zijn stuur- als stoelpositie geheel kan instellen naar zijn wensen is de zitpositie altijd juist.
De Dynapac’s zijn uitgevoerd met CMW verdichtingsmeters met “Active Bounce Control”. Dit systeem voorkomt dat met te grote amplitude wordt gewerkt op de onderbaan. Hierdoor wordt schade aan de onderbaan en wals voorkomen.
#uwproductieonzezorg#serviceensupport#verdichtingsspecialisten
Van Gelder heeft een nieuwe Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor in gebruik genomen.
Van Gelder is een full-service infrapartner met hun infra-oplossingen dragen ze bij aan de slimme, duurzame en veilige openbare ruimte van de toekomst. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd met ruim 1.100 medewerkers en meer dan 100 jaar ervaring.
De nieuwe Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toont Van Gelder wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.
Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.
Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert. De Truck-assist zorgt ervoor dat de vrachtwagens middels lampen info krijgen wanneer ze mogen kiepen in de hopper.
Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.
Van Gelder heeft de Dynapac SD2500CS laten uitvoeren met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,00 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 9,60 meter. De balk is optioneel uitgevoerd met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.
De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur.
Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.