• Machineverkoop, -verhuur en -service

Categorie archief Dynapac

Kentekenplicht voor machines

Sinds 1 januari 2021 gelden er nieuwe regels voor het rijden op de
openbare weg met een MMBS (Motorrijtuig Met Beperkte Snelheid).
Deze nieuwe regels houden in dat een MMBS geregistreerd
moet worden en dus ook een kenteken krijgt.

VRAAG UW KENTEKEN TIJDIG AAN EN BESPAAR KOSTEN

Het aanvragen van een kenteken is dit jaar enkel een online administratieve handeling en kost u slechts € 18,- per kenteken. Dit verloopt via uw DigiD account. Mocht u dit zelf niet willen doen, dan kan Van der Spek dit tegen vergoeding voor u verzorgen. Na 31 december 2021 moet elk niet eerder geregistreerd MMBS-voertuig door de RDW beoordeeld worden op een RDW keuringsstation, met alle dan geldende eisen. De kosten zullen na dit jaar vele malen hoger zijn.

Uw Van der Spek machine heeft een registratieplicht als:

• Het bouwjaar van uw machine vóór 2021 is en nu of in de toekomst (mogelijk) op de openbare weg komt.
• De maximum constructiesnelheid van uw voertuig 6 km/h of hoger is en het voertuig breder is dan 1.30 m.
• Het een getrokken voertuig is met een maximale constructiesnelheid van meer dan 25 km/h.

Voor al deze voertuigen dient u een kentekenbewijs aan te vragen

Uitzonderingen op de MMBS-kentekenplicht:

• 1-assige motorrijtuigen • Asfalteermachines
• Asfaltfreesmachines • Walsen wegenbouw

De verwerkingstijd van uw kentekenbewijs duurt gemiddeld 20 werkdagen. Zodra de RDW uw aanvraag heeft goedgekeurd, stuurt zij u het kentekenbewijs toe. Heeft de RDW meer informatie nodig om de registratie af te ronden, dan ontvangt u hierover bericht. Mogelijk is het machinetype nog niet bekend bij de RDW. De RDW zal u dan om foto’s en aanvullende informatie vragen. Eén werkdag nadat u het kentekenbewijs en eerste deel van de code heeft ontvangen, stuurt de RDW u de bijbehorende tenaamstellingscode toe.

Bij een geregistreerd voertuig horen verplichtingen, bijvoorbeeld de verzekeringsplicht. U dient daarom uw nieuwe kentekennummer aan te melden bij uw verzekeraar. Vraag uw GIAK-kentekenplaat aan bij een erkend bedrijf met de codes die ontvangt van RDW en monteer de kentekenplaat op uw machine.

Heeft u vragen over wat Van der Spek voor u kan betekenen? Vraag het John:

Nieuwe Dynapac SD2500CS met Stage-V motor voor Mourik.

Mourik uit Groot-Ammers heeft een nieuwe Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor in gebruik genomen.

Wereldspeler en familiebedrijf in één ;

Mourik behoort tot de grotere zelfstandige familiebedrijven van Nederland. Een B2B-dienstverlener op het gebied van infrastructuurindustriële dienstenutiliteitsbouw en catalyst handling.

Ze staat voor continuïteit, veilig werken en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Innovatiekracht, ondernemerszin, en hardwerkende, competente en betrokken medewerkers maken Mourik tot een toekomstgericht bedrijf.

Rijke historie, ambitieuze toekomst ;

In de twintiger jaren van de vorige eeuw startten Joh. Mourik en J.C. Mourik het bedrijf dat nu nog steeds hun naam draagt. De gebroeders Mourik legden zich de eerste jaren toe op de aanleg van elektriciteitskabels. Eerst bovengronds, maar daarna ook ondergronds. Grondwerk werd wegenbouw en infrastructuur, en omdat Mourik actief was in de Europoort en het Botlekgebied, waren industriële diensten aan de (petro)chemische bedrijven een logische volgende stap.

Nu, bijna 100 jaar later, is Mourik een bedrijf met vestigingen verspreid over de gehele wereld en met wereldwijd 2.200 medewerkers. Hun diensten zijn uitgegroeid tot een multidisciplinair pakket dat ze steeds vaker als totaaloplossing aanbieden, met daarbinnen allerlei specialisaties. 

Dynapac ;

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame- en zuinige Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toon Mourik wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert. De Truck-assist zorgt ervoor dat de vrachtwagens middels lampen info krijgen wanneer ze mogen kiepen in de hopper.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Mourik heeft de Dynapac SD2500CS laten uitvoeren met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,00 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 9,60 meter. De balk is optioneel uitgevoerd met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

Nieuwe Dynapac SD2500CS met Stage-V motor geleverd aan Gebr. Jansen B.V.

Asfaltspecialist Gebr. Jansen B.V. heeft afgelopen week een nieuwe Dynapac SD2500CS toegevoegd aan hun uitgebreide materieelvloot.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toon Gebr. Jansen wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,1 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8,0 meter. Gebr. Jansen heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.

Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

Gebr. Jansen B.V.

De specialisaties bij Gebr. Jansen B.V. zijn tweevoudig. Enerzijds zijn ze gespecialiseerd in middelgrote- tot grote asfaltverwerkingsprojecten. Anderzijds hebben ze zich specialistisch ontwikkeld in loonwerk en transport. Deze krachten zijn gebundeld en resulteren in een bedrijf dat kan assisteren in gevarieerde en bijzondere asfaltverwerkings- en andere infraprojecten. Hoewel het uitgebreide netwerk aan klanten voornamelijk met hen een samenwerking aangaat voor de grotere projecten, zijn ze bereid naar al uw wensen te luisteren. Bij de Gebr. Jansen B.V. onderscheiden ze zich niet in volume en omzet, maar voornamelijk door middel van hun specialismen.

Nieuwe Dynapac trilrolwals CA3500 voor Aannemingsbedrijf J. den Boer

Met de nieuwe Dynapac CA3500 is door Aanneminingsbedrijf J. Den Boer geïnvesteerd bij Van der Spek Vianen in de nieuwste technieken, laagste uitstoot en een machine met een zeer laag brandstofverbruik zodat ieder werk zo goed- en duurzaam mogelijk kan worden uitgevoerd tegen de laagste kostprijs. Uiteraard is de machine voorzien van een zuinige- en duurzame Stage-V motor.

Met zijn eigen gewicht van ruim 12 ton en een walsbreedte van 2.130mm is de CA3500 in staat grote oppervlakten in korte tijd te verdichtingen.

De Dynapac CA3500 is juist in te stellen voor ieder werk zodat hij de verdichting altijd optimaal kan uitvoeren. De machinesnelheid is instelbaar tussen de 0 en 12 km/h waarbij ook de amplitude is te verstellen tussen de 1.9 en 0.9mm ,de frequentie wordt dan tussen de 31 en 34 Hz versteld. Door deze instellingen veranderd de centrifugaalkracht van 280 kN naar 170 kN. Door de machine juist in te stellen verdicht de machine niet alleen optimaal ook wordt de verbruikte brandstof juist omgezet in verdichtingskracht zodat de machine uiterst duurzaam zijn werk uitvoert. Doordat de mantel van de wals is uitgevoerd in 35mm dik staal is de levensduur ervan zeer lang en kan de machine vele meters verdichten voordat er aan onderhoud van de mantel gedacht hoeft te worden.

Dankzij het ABC-systeem (Active Bounce Control) wordt voorkomen dat er met te grote amplitude gewerkt wordt en schade kan ontstaan aan de te verdichten onderbaan.

Vanuit de uiterst comfortabele cabine heeft de machinist compleet zicht op het uit te voeren werk en de omgeving zodat dit veilig- en juist gebeurd. Doordat de zuinige Cummins F3.8 watergekoeld 4-cilinder Stage-V motor in de lengte in de machine is geplaatst is het zicht naar achteren optimaal, de schuin aflopende motorkap zorgt voor een perfect beeld naar wat er achter de machine bevind zodat er geen onveilige situaties kunnen ontstaan.

De cabine is voorzien van airconditioning zodat de machinist altijd in een juiste omgeving zit om zijn werk uit te voeren geheel onafhankelijk van de buitentemperaturen. Doordat de machinist zowel zijn stuur- als stoelpositie geheel kan instellen naar zijn wensen is de zitpositie altijd juist.

De brede 23.1×16 AW banden op de achteras dragen zorg dat de verdichte ondergrond niet meer wordt ingereden met sporen. Ook de gewichtsverdeling van de CA3500 draagt hierbij nog aan bij, op de wals rust ruim 7.5 ton van het bedrijfsgewicht.

Meijerink Wegenbouw neemt tweede Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor in gebruik

Afgelopen week is vanuit de werkplaatsen in Vianen de tweede Dynapac SD2500CS met duurzame Stage-V motor geleverd aan Meijerink Wegenbouw.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 Stage-V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil dat zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toont Meijerink Wegenbouw wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Op de machine van Meijerink zijn nieuw type hoekbedieningen geplaatst die voorzien zijn van meerdere extra functies. Het cabine dak is elektrisch in hoogte verstelbaar tussen werk- en transportpositie

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,1 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 8,0 meter. Meijerink heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.

Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

Meijerink wegenbouw: De wegbereiders

Volgens het woordenboek zijn wegbereiders mogelijkmakers. De mensen die het pad effenen voor anderen. Dat is overdrachtelijk bedoeld, maar wat Meijerink betreft mag u het gerust letterlijk nemen. In letterlijke zin bouwen ze aan wegen en pleinen, aan straten, stegen en paden.

In overdrachtelijk opzicht zorgen ze ervoor dat de opdrachtgevers met een minimum aan rompslomp en ergernis hun projecten op hoog kwalitatief niveau gerealiseerd krijgen. Door efficiënt te werken met het modernste materieel als o.a. de Dynapac machines en door een lage overhead kunnen de kosten beheersbaar blijven. Meijerink : professioneel en praktisch: wegenbouwers/wegbereiders in alle opzichten.

Slijtdelen Dynapac – Winteractie

ONDERHOUD DOOR ONS,
WERKT IN UW VOORDEEL

Dynapac slijtdelen folder

Nieuwe Shuttle Buggy van De Jong Zuurmond in goed gezelschap in gebruik genomen.

Afgelopen nacht heeft de nieuwe Shuttle Buggy SB2500E van De Jong Zuurmond zijn eerste tonnen asfalt verwerkt op de N288 bij Koudekerke.

Deze tonnen zijn door eveneens door Van der Spek geleverde Dynapac SD2500’s verwerkt waarna Dynapac walsen voor de verdere verdichting zorgden.

De Shuttle Buggy is uitgevoerd met diverse opvoerladders. De eerste ladder zorgt dat het asfalt dat uit de vrachtwagen wordt gelost wordt opgevoerd naar de materiaalsilo die midden is de machine is geplaatst. Dit kan maximaal met een capaciteit van 1.000 ton/uur.

Deze materiaalsilo heeft een opslagcapaciteit van 25 ton. In de silo is een grote mengworm geplaats die het asfalt blijft mengen zodat het de juiste temperatuur blijft behouden. Eventueel afgekoeld asfalt wordt weer gemengd met nieuw warm aangevoerd asfalt.

Vanuit de silo wordt het asfalt middels een ladder naar een derde ladder die het vervolgens naar de asfaltmachines brengt. Deze laatste ladder kan zwenken waardoor machines naast elkaar zonder problemen kunnen worden beladen. De maximale capaciteit van de tweede en derde ladder is 600 ton/uur.

Door het toepassen van de Shuttle Buggy kan op grotere werken worden gezorgd dat het verwerkte asfalt overal van gelijke temperatuur is zodat optimaal resultaat geleverd kan worden

Nieuwe Dynapac CS1400 voor De Jong Zuurmond

De Jong Zuurmond heeft een nieuwe Dynapac CS1400 toegevoerd aan hun zeer uitgebreid materieelpark voor het uitvoering van asfaltwerkzaamheden waarin al vele Dynapac’s aanwezig zijn.

De nieuwe Dynapac statische CS 1400 heeft uitstekende verdichtingscapaciteiten. Door de gelijke bandagediameter aan de voor- als achterzijde en doordat de alle walsrollen zijn aangedreven

wordt voorkomen dat het te walsen oppervlakte wordt opgeduwd en een optimale verdichting wordt gerealiseerd. Afhankelijk van de geplaatste ballast heeft de machine een gewicht tussen de 11 en 13 ton.

In een werkgang wordt gelijk een breedte van 2.100mm verdicht doordat alle drie de walsen zorgen voor de verdichting, de optimale verdeling van het gewicht tussen voor en achterzijde zorgt dat dit optimaal gebeurd. Doordat er in de gelijke werkgang zowel aan de voor- als achterzijde wordt verdicht en er geen twee werkgang benodigd is om de 2.100mm te verdichten wordt er veel tijd en brandstof bespaard, de CS1400 laat hiermee zijn duurzaamheid zien. De knikbesturing waarmee de Dynapac CS1400 is uitgevoerd heeft het grote voordeel dat ook in de bochten over de gehele breedte wordt verdicht.

De duurzame Deutz motor is centraal geplaatst onder een ruime motorkap waar vanaf grondniveau alle dagelijkse controle- en onderhoudswerkzaamheden kunnen worden uitgevoerd. Door de lage plaatsing van de motorunit heeft de machinist optimaal zicht op de uit te voeren werkzaamheden.

De nieuwe machine is uitgevoerd met een ruime cabine die uitgevoerd is met airco en dubbelle bediening. Naar wens van de machinist is de machine uitgevoerd met diverse extra opties. Zo zijn er extra spiegels gemonteerd en is de machine uitgevoerd met draaibare stoelen en een asfalt temperatuur meter.

Het sproeisysteem is uitgevoerd met twee pompen zodat naast een grote wateropbrengst ook de  bedrijfszekerheid is gegarandeerd. De watertanks zijn vanaf grondniveau eenvoudig middels grote openingen te vullen.

Uiteraard is de nieuwe Dynapac gespoten in de welkbekende bedrijfskleuren van De Jong Zuurmond.

Prima Equipement in Hardenberg, onderdeel van Van der Spek Vianen heeft de machine voorzien van de drie kleuren.

Nieuwe Dynapac SD2500CS in gebruik genomen door AVJR

Van der Spek Vianen heeft wederom een nieuwe duurzame Dynapac asfaltafwerkmachine geleverd aan AVJR ( Asfalt Verwerking Jansma Roeloefs) . Uiteraard is hij geleverd in de bekende bedrijfskleur van AVJR. Zijn eerste werk heeft de machine uitgevoerd in Leeuwarden waar hij met twee kleuren asfalt een weg heeft voorzien van een nieuwe laag asfalt.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 Stage V motor met een vermogen van 149kW die voldoet aan de nieuwste emissie eisen die gelden. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS nog weer stiller geworden , hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt. Met de investering in deze duurzame Dynapac toont AVJR wederom aan te investeren in de nieuwste technieken met de laagste emissie-uitstoten en brandstofverbruik.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Op de machine van AVJR zijn nieuw type hoekbedieningen geplaatst die voorzien zijn van meerdere extra functies. Het cabine dak is elektrisch in hoogte verstelbaar tussen werk- en transportpositie

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3.0 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6.0 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt 9,60 meter. AVJR heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.

Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

De afwerkbalk is tevens ook voorzien van het “Pave Stop Systeem”. Dit systeem zorgt ervoor dat bij het stoppen van de machine de balk op hoogte wordt gehouden waardoor de zogeheten stopplekken tot het verleden behoren en de kwaliteit van het ingebouwde wegdek nog meer omhoog gaat en dit resulteert in een langer levensduur. 

Het stabiele rupswerk is uitgevoerd met schrapers voor de rupsen die als benodigd elektrisch kunnen worden opgeklapt zodat deze niet in de weg zitten bij uit te voeren werkzaamheden als dit gewenst is.

Tweede nieuwe Dynapac SD2500CS geleverd aan Asfaltverwerking Klompé binnen het jaar.

Van der Spek Vianen heeft wederom een nieuwe duurzame Dynapac asfaltafwerkmachine geleverd bij Asfaltverwerking Klompé, het is de tweede Dynapac SD2500CS binnen een jaar die geleverd word an Asfaltverwerking Klompé.

Asfaltverwerking Klompé BV uit Wilsum is al ruim 12,5 jaar actief is in asfaltwerken en houd zich bezig met verhuur van asfaltsets en het uitvoeren van allerhande asfaltwerken voor zowel aannemers als particulieren.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 motor met een vermogen van 149kW. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil, hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt.

De nieuwe machine is standaard uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Optioneel is de machine uitgevoerd met breedtesensoren op de afwerkbalk zodat het bedienend personeel exact de werkbreedte kan zien.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V5100TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 2,55 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 5,10 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt aangebouwd 8,80 meter. Klompé heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

“Set assist” dat optioneel op de machine is gemonteerd zorgt er voor dat de instelling van de machine worden vastgelegd en na op transport te zijn gegaan direct weer worden ingesteld. Dit zorgt bijvoorbeeld bij het uitvoeren van reparatiewerkzaamheden in freesvakken dat de machine iedere keer met gelijke instellingen het werk uitvoert. Uiteraard bij te stellen door de machinist als gewenst echter de eerste basisinstelling zijn direct beschikbaar.

In de werkplaats bij Van der Spek Vianen is de SD2500CS nog aangepast aan de wensen van de gebruikers. Zo is er extra LED verlichting opgebouwd en heeft de machine elektrisch in hoogte verstelbare zijschotten.