Zoek
Sluit dit zoekvak.

3de Nieuwe Terex-Pegson Metrotrak naar BRL

doorVan der Spek

3de Nieuwe Terex-Pegson Metrotrak naar BRL

Datum: 24-aug-10

Afgelopen week heeft Van der Spek’s dochter Marijs Recyclingtechniek B.V. uit Mariënberg wederom een nieuwe Powerscreen®Pegson Metrotrak afgeleverd in de nieuwe huisstijl van Powerscreen®Pegson. Deze huisstijl houdt in dat de machine is gespoten in de groene Powerscreen kleuren en is voorzien van gegalvaniseerde bordessen en trappen.

Ditmaal is de nieuwe Metrotrak afgeleverd bij BRL (De Bruyn Recycling Lopik B.V.) in Lopik.

De positieve ervaringen met de eerder geleverde machines en de goede ondersteuning door de leverancier heeft BRL B.V. doen besluiten om wederom te investeren in de derde nieuwe Powerscreen®Pegson Metrotrak, waardoor het machinepark zeer jong blijft en daardoor zeer productief inzetbaar is voor haar opdrachtgevers. Een eerder door Marijs Recyclingtechniek geleverde Metrotrack is ingeruild.

De Bruyn Recycling Lopik B.V. (BRL B.V.) is al vele jaren actief in het mobiel breken op locatie voor haar klanten. Uiteraard wordt er volgens de nieuwste richtlijnen geproduceerd. De Bruyn Recycling Lopik is daarvoor BRL2506 gecertificeerd.

De nieuwe geleverde Pegson Metrotrak is optioneel uitgevoerd met een hydraulisch verstelbare breekopening, waardoor het zeer eenvoudig en snel mogelijk is de breekopening te verstellen.

De invoeropening van de M-serie kaakbreker is 900 mm breed en 600 mm diep. Voordat het materiaal de breker inloopt gaat het eerst over de geïntegreerde voor-afzeving die in de opgaventrechter zit. Het voordeel hiervan is dat de capaciteit omhoog gaat en de slijtage naar beneden doordat de fijne fracties door de bypass rechtstreeks onder de breker uitkomen en niet door de breker gevoerd hoeven te worden.

De aandrijving van de Metrotrak wordt uitgevoerd door een CAT6.6 ACERT Tier III motor met een vermogen van 188 pk bij 1800 rpm. Aan deze 6-cilinder dieselmotor zijn David Brown hydrauliek pompen gemonteerd die zorgen voor de aandrijving van de verschillende componenten op de machine. De bekkenbreker wordt rechtstreeks middels V-snaren via een koppeling door de motor aangedreven.

Uiteraard is ook deze Metrotrak uitgevoerd met een stofbestrijdingsinstallatie die op verschillende punten in de machine een nevel verspreidt, zodat stofoverlast rond de machine tot een minimum beperkt wordt.

De Pegson rupsmobiele puinbreker heeft een eigen gewicht van ca. 30 ton en is daardoor zeer gemakkelijk te transporteren door de eigen dieplader van De Bruyn Recycling Lopik B.V. tussen de verschillende werken.
 

Van der Spek, Bouwmachines