Zoek
Sluit dit zoekvak.

Terex-Fuchs MHL360D met pylon geleverd aan Van Dalen Moerdijk

doorVan der Spek

Terex-Fuchs MHL360D met pylon geleverd aan Van Dalen Moerdijk

Datum: 19-okt-09

Via de vestiging in Vianen leverde Benelux importeur Van der Spek onlangs een nieuwe Terex-Fuchs MHL360D af bij Van Dalen Moerdijk. De machine is gebouwd door het Application Center van Terex-Fuchs in Bad-Schönborn.

De ruim 49 ton zware Terex-Fuchs MHL360D is voorzien van een 800 mm hoge pylon, waardoor de bovenbouw van de machine in zijn geheel op een hoger niveau wordt gezet. De machinist krijgt hierdoor een zichthoogte van bijna 7,00 meter. De standaard hydraulisch verstelbare cabine kan ook nog 2,10 meter naar voren worden geplaatst voor een nog beter zicht in shredders, scharen, vrachtwagens of schepen die hij moet beladen of lossen.

Deze overslagmachine is door het Application Center bij Terex Fuchs gebouwd.
Het Application Center is bij Terex-Fuchs de afdeling waar sinds een jaar, buiten de normale bekende typen overslagmachines, op wensen van klanten kan worden ingegaan door speciale machines van begin tot eind te bouwen. Dat betekent dat deze afdeling machines verzorgt van een schets tijdens het gesprek tussen de klant en dealer tot aan de daadwerkelijk bouw en levering van de machine aan de klant. Hierdoor kunnen klantspecifieke wensen worden uitgewerkt en geproduceerd zonder dat dit de normale productie bij Terex-Fuchs verstoort.

Bij Van Dalen in Moerdijk zal de MHL360D ingezet gaan worden bij de nieuwe schaar die pas in gebruik genomen is. Voor het goed beladen hiervan was de extra verhoging zeer belangrijk. Niet alleen heeft de machinist een betere kijkpositie, ook de gehele laadarm is door deze pylon hoger geplaatst waardoor deze makkelijker boven in de schaar kan laden.

Voor de aandrijving van de Fuchs MHL-360D is een Deutz TCD2013 7,2 liter 6 cilinder Tier III motor met 186kw verantwoordelijk. Door het vernieuwde koelsysteem is het bronvermogen van de machine t.o.v. de vorige serie met 3dB Verminderd. De koeling is vergroot, zodat de koelvin minder snel hoeft te draaien en de regeling van de oliekoelvin is thermostatisch geregeld zodat de motor altijd de juist bedrijfstemperatuur heeft.

De machine kan zonder het demonteren van de pylon via speciaal transport in één deel worden getransporteerd.

 

Van der Spek, Bouwmachines