Search
Close this search box.

Nieuwe Terex-Fuchs MHL331D voor Wolters Reycling B.V.

doorVan der Spek

Nieuwe Terex-Fuchs MHL331D voor Wolters Reycling B.V.

Datum: 11-apr-11

Van der Spek heeft via haar vestiging Oost in Mariënberg een nieuwe Terex-Fuchs MHL331D afgeleverd bij Wolter Recycling B.V. in Zwolle.

Wolters Recycling B.V. is een Zwols familiebedrijf, gerund door de gebroeders Wolters en is gevestigd op industrieterrein "De Marslanden". Het bedrijf is gespecialiseerd in het in- en verkopen van ijzer, metalen en non-ferro’s. Hiervoor plaatst men containers in de omgeving van Zwolle met eigen vrachtwagens om deze stromen in te zamelen.

Op korte termijn zal Wolter Recycling gaan uitbreiden met een aangrenzend perceel waarop o.a. een vloeistofdichte vloer, een nieuwe, 14 meter lange weegbrug en nieuwe kantoorruimte zullen worden gerealiseerd.

De nieuwe 23-tons Terex-Fuchs is uitgerust met een 6,5 meter overslaggiek en een 5,45 meter gekropte steel die een bereik van 12 meter heeft. Dit bereik is gemeten van hart draaikrans tot hart pen aan de lepelsteel. Inclusief de grijper komt het bereik ruim over de 13 meter.
Aan de machine is een nieuwe Terex-Fuchs 600 liter Terex-Fuchs grijper gemonteerd met half-open schalen.

Voor de aandrijving van de Fuchs MHL331D is een 6,1 liters Common-rail Deutz 6-cilinder Tier III motor verantwoordelijk. Door het vernieuwde koelsysteem is het bronvermogen van de machine ten opzichte van de vorige serie sterk verminderd. De koeling is vergroot, waardoor de koelvin minder snel hoeft te draaien en de regeling van de oliekoelvin is thermostatisch geregeld, zodat de motor altijd de juiste bedrijfstemperatuur heeft.

Om tevens snel en gemakkelijk te kunnen werken met een magneetplaat is de MHL331D voorzien van een generator. De magneet kan eenvoudig worden aangesloten op de stekker die op de lepelsteel zit geplaatst. Bediening vindt plaats via de joystick in de cabine.

Door de standaard hydraulisch in hoogte verstelbare cabine kan een zichthoogte bereikt worden van wel 6,10 meter voor goed zicht bij het beladen van containers en vrachtwagens.

Op het contragewicht is standaard af fabriek een camera geplaatst, zodat de machinist goed kan zien wat er achter hem gebeurt en hij niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.

Van der Spek, Bouwmachines