Zoek
Sluit dit zoekvak.

Categorie archief Van der Spek

doorVan der Spek

Nieuwe Fuchs MHL335F geleverd aan Helmond Metalen in Culemborg

Van der Spek Vianen heeft een nieuwe Fuchs MHL335F geleverd aan Helmond Metalen in Culemborg.

Helmond metalen is al meer dan 55 jaar een begrip in Nederland. In dit inmiddels derde generatie familiebedrijf staan ze voor betrouwbaarheid, vakbekwaamheid, inzet en vriendelijkheid. Helmond metalen is een groothandel in metalen. Ze zijn gespecialiseerd in het verwerken en recyclen van ferro en non ferro metalen. Ze verwerken en verhandelen non ferro metalen zoals koper, aluminium, nikkel, brons, RVS, tin, messing, zink, kabel e.d. Ook kunnen particulieren bij ze terecht voor het inleveren van ijzer en metalen.

Aan de nieuwe 25 tons Fuchs MHL335F is een giek- en lepelsteelconfiguratie met een bereik van 10.700mm geplaatst waaraan een bak-kinematiek zit voor plaatsing van een sorteergrijper, deze grijper kan als nodig snel gewisseld worden aangezien op de MHL335F een snelwissel is gemonteerd. Dankzij de Rexroth hydrauliek, met een opbrengst van maar liefst 380 liter per minuut is de Fuchs MHL335F zeer snel en zorgt bij Helmond Metalen voor de gevraagde overslagcapaciteit.

De MHL335F is standaard voorzien van een HD-onderwagen die zorgt voor extra stabiliteit tijdens het draaien en het eventueel rijden met last. Voor de aandrijving van de MHL335F is zuinige 4.1 liter Deutz motor verantwoordelijk. De standard compleet gescheiden- en separaat opgestelde koelers dragen er zorg voor dat de machine optimale koeling krijgt. Door deze opstelling zijn de koelers als gewenst in stoffige omstandigheden zeer goed te reinigen. Door de optimale koeling wordt er tijdens het draaien met de machine zeer weinig gebruik gemaakt van de koelvans waardoor naast een zeer laag geluidniveau ook het brandstofverbruik uiterst laag is.

Voor het dagelijks- en uit te voeren onderhoud aan de machine is een ruim bemeten loopbordes bij de motor aanwezig welke via een uitklapbare trap toegankelijk is. Op deze plek kan naast het veilig uitvoeren van deze onderhoudswerkzaamheden ook de diesel- en Adblue tank gevuld worden zonder op de machine te hoeven klimmen. Veiligheid staat in ieder Fuchs ontwerp voorop.

De hydraulisch verstelbare cabine zorgt voor een zichthoogte van 5.300mm waardoor er altijd goed zicht is op de uit te voeren werkzaamheden. Uiteraard is voor de machinist gezorgd dat alles in de cabine zo ergonomisch mogelijk is opgesteld, de stoel is optimaal te verstellen zodat alle bedieningen binnen handbereik liggen. Via de grote touchscreen display zijn alle functies te bedienen, veel gebruikte functies als bijvoorbeeld verlichting en ruitenwisser hebben ook nog drukknoppen binnen het handbereik van de machinist zodat deze als benodigd snel zijn in- en uit te schakelen. De vergrote airco-unit zorgt dat ondanks de grote raamoppervlakten de cabine op temperatuur blijft zoals de machinist hem instelt. 

Standaard gemonteerde camera op de rechterzijde geeft een duidelijk beeld van wat er rond de machine plaatsvinden zodat de veiligheid op het hoogste niveau staat. Power LED- verlichting geeft de machinist in de vroeg- en late uren een grote lichtopbrengst in het bereik van de kraan.

doorVan der Spek

Gebr. Van der Poel neemt zeer speciale Hyundai HX180L Hybride in gebruik

Van der Spek Vianen heeft aan Gebr. Van der Poel uit Oud-Ade een zeer speciale Hyundai HX180L Hybride geleverd. De nieuwe Hyundai is zeer speciaal opgebouwd zodat hij door Gebr. Van der Poel optimaal en bijna voor alle werkzaamheden kan worden ingezet.

Gebr. Van der Poel ;  Ruim 50 jaar kennis en ervaring, deskundige medewerkers en een modern machinepark zijn de ijzersterke basis bij Gebr. Van der Poel in Oud-Ade. Inventiviteit, veelzijdigheid en een breed netwerk in het veenweidegebied staan voor hun rijke werkkapitaal. Opgeteld vormen ze het DNA van het bedrijf: de denk-, daad- en machinekracht waarmee ze voor iedere grond-, weg- en waterbouwkundige vraag een kwalitatieve oplossing bedenken en realiseren. Om dit optimaal te kunnen uitvoeren is het al zeer brede machinepark bij Gebr. Van der Poel uitgebreid met deze zeer speciale Hyundai HX180L Hybride.

Breed (kort- en lang) inzetbaar ; Na zeer uitgebreid overleg tussen de klant Gebr. Van der Poel, Hyundai importeur Van der Spek Vianen en ombouwspecialist Matt Nielen constructies is de definitieve uitvoering van de machine samengesteld. Voor Gebr. Van der Poel is het zeer belangrijk dat de machine zeer breed inzetbaar is waarbij het wisselen tussen de verschillende giekconfiguraties en uitrustingsstukken snel en efficiënt moet kunnen plaatsvinden zodat voor ieder werk die optimale samenstelling kan worden ingezet. Dankzij de af fabriek geleverde tweedelige giek op de HX180L heeft de basismachine al een zeer groot bereik, door deze giek kan de machinist zeer dichtbij – en ver van de kraan werken. Het eventueel gemonteerde draai- en kantelstuk zorgt dat bijna iedere positie bereikt kan worden.

Aan deze tweedelige giek is door Matt Nielen een hydraulische snelkoppeling gemonteerd waarmee snel gewisseld tussen de originele giek met lepelsteel en de eveneens door Matt Nielen gebouwd longfront van 15 meter. Als het longfront niet wordt gebruikt kan deze worden geplaats in een containerslede waarmee hij snel en eenvoudig van- en naar de werken kan worden verplaatst zodat als hij nodig is snel ter plaats kan zijn.

Snel en Zuinig ; De Hyundai HX180L door Van der Spek Vianen B.V. voorzien van ECO’nergy Hydride Systeem. Door dit Hybride systeem bespaart Gebr. Van der Poel flink. Als besparing spreekt men over twee soorten besparing: de reële brandstof besparing en de economische winst, oftewel de hogere snelheid en het meer verzetten. Om veel brandstof te besparen kan het motortoerental zakken door in een lagere modus (E) te draaien. Het motortoerental gaat omlaag en de pomp wordt minder belast, waardoor het brandstof verbruik maximaal zal dalen. En vice versa, gaat men op vol vermogen draaien dan zal de machine enorm snel worden en flink meer verzetten. Tijdens het zakken wordt de energie van het gewicht van de complete uitrusting benut en vult de hefcilinder de accumulator waarin de energie wordt opgeslagen. Bij het bedienen van de hef wordt de energie teruggegeven aan de hefcilinders, waardoor de dieselmotor en hydrauliekpompen nauwelijks hoeven te werken.

Veilig ; Standaard is de nieuwe HX-serie in Nederland voorzien van een uniek 4 camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De 4 camera’s zijn voor, achter en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor 4 verschillende beelden. Het unieke aan dit AAVM-systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht berekent. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en kan dus goed kijken of er zich obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Hydraulische systeem ; De extra hydraulische functies zijn voorzien van elektrische proportionele bediening waarbij via de display eenvoudig de diverse drukken en liters van meerdere uitrustingsstukken ingesteld en opgeslagen kunnen worden. Vanaf de eerste slag luistert de machine precies en snel naar de machinist. Uiteraard zijn deze functies bij Gebr. Van der Poel’s HX180L zowel op de standard als longfront gemonteerd zodat de uitrustingstukken altijd kunnen worden ingezet.

doorVan der Spek

Thuiswedstrijd voor CIFA betonpomp

De verbouwing van ons kantoorpand aan De Limiet in Vianen vordert gestaag. Afgelopen week moest er beton gestort worden op de verdiepingsvloer en hoe kan dat nu beter dan met een CIFA betonpomp?

Enige tijd geleden heeft RVR Betonpompverhuur een CIFA K35L in gebruik genomen. Het is naast een indrukwekkende vloot aan kleinere (aanhanger-)betonpompen de eerste grote betonpomp die RVR heeft aangeschaft. De pomp heeft een 5-delige mast en een capaciteit van 160 m³ per uur met een reikhoogte van de giek van 34,4 m.

Cifa K35L

 

De pomp is voor aflevering geheel gespoten in de opvallende gele en grijze bedrijfskleuren van RVR en in eigen beheer zijn rvs kisten voor o.a. stempelschotten en rekken aan de stempelpoten voor het opbergen van extra betonleidingen gemonteerd.
In de werkplaats in Vianen zijn verder nog de nodige opties gemonteerd zoals extra werklamp op de trechter, bekistingsolietank en sponsballenhouder.

RVR Betonpompverhuur is één van de specialisten op het gebied van beton storten en heeft daarvoor zowel kleine als grote betonpompen beschikbaar. Na de start van de onderneming ruim dan 13 jaar geleden is men uitgegroeid tot een goed georganiseerde onderneming met drie vestigingen, waardoor een goede landelijke dekking gerealiseerd is. Daarnaast blijft RVR zich ontwikkelen en is men altijd op zoek naar nieuwe technieken, om zo haar klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

doorVan der Spek

CIFA MK25H mixerpomp voor Smit Groep

Binnenkort levert Van der Spek een CIFA mixerpomp van het type MK25H aan Smit Groep B.V. uit Waverveen. Ca. 10 jaar geleden leverde Van der Spek Vianen B.V. aan de Smit Groep een stationaire betonpomp die zij voor de divisie N.C.T. Betonwerken gebruikte op een BE-combinatie. Deze vorige pomp was na vele bedrijfsuren na volle tevredenheid toe aan vervanging.

Door de veranderende werkzaamheden en doordat men zich in de markt wil blijven onderscheiden heeft Smit Groep ervoor gekozen te investeren in een nieuwe mixerpomp. Hierdoor kunnen (nog) grotere klussen aangenomen worden en hoeft er niet onnodig lang gewacht te worden op aanlevering van beton.

Smit Groep is onder andere gespecialiseerd in het uitvoeren van alle in het werk gestorte, inpandige betonfunderingen. Niet alleen het aanbrengen van een gefundeerde begane grondvloer, maar ook het creëren van een extra leefruimte onder de begane grondvloer behoort tot de mogelijkheden. De CIFA mixerpomp is gemonteerd op een Mercedes-Benz Arocs met een tridem asopstelling. Hierdoor is een optimale gewichtsverdeling en beladingsgraad mogelijk. Door de gestuurde achterste as is het voertuig bovendien erg wendbaar. Dit komt goed van pas op de soms moeilijk bereikbare plekken in binnenstedelijke gebieden waar Smit Groep actief is. De mixerpomp wordt o.a. ingezet bij het storten van kelders in grachtenpanden.

De MK25H heeft een maximale theoretische capaciteit van 61 m³ bij een betondruk van 71 bar. De mixertrommel heeft een inhoud van 7 m³. De laatste twee delen van de vierdelige mast zijn uitgevoerd in carbon. Hierdoor wordt een aanzienlijke gewichtsbesparing gerealiseerd, wat ervoor zorgt dat er meer beton vervoerd kan worden. In de werkplaats van Van der Spek in Vianen is de opbouw verder aangepast aan de specifieke wensen van de klant.

doorVan der Spek

CIFA primeur voor Westeneng Betonpompverhuur

Van der Spek leverde onlangs een nieuwe CIFA stationaire betonpomp van het type PC307 af aan de firma G. Westeneng Betonpompverhuur in Ederveen.

Westeneng Betonpompverhuur B.V. is een jong bedrijf en is werkzaam in een tal van secties. Zo verzorgen zij met een vloot van kleine betonpompen vloeren, funderingen, buispalen, (bekistings-)wanden en het vullen van naden van kanaalplaatvloeren bij bouwbedrijven, aannemers, particulieren en vloerenbedrijven.

De in opvallend oranje gespoten CIFA betonpomp is door Van der Spek op een gegalvaniseerd aanhangeronderstel geplaatst en is daarmee de eerste van dit type die op deze manier is uitgevoerd. Leverancier CIFA heeft deze ontwikkeling met interesse op de voet gevolgd.

De PC307 beschikt over een betrouwbare Deutz 3B dieselmotor met een vermogen van 55 kW. De maximale capaciteit is 30 m³ per uur bij een druk van 70 bar. Daarnaast is de PC307 er ook als stationaire pomp met een bouwas eronder gemonteerd. Bovendien is er een elektrische variant verkrijgbaar.


doorVan der Spek

Nieuwe Hyundai HL960special voor Verbrugge

Van der Spek Vianen heeft een speciaal geprepareerde Hyundai laadschop afgeleverd bij Verbrugge terminals in Terneuzen. Dit maal een Hyundai HL960Special die de vloot met op- en overslag Hyundai’s gaat aanvullen. Door de zeer goede ervaringen die door Verbrugge zijn opgedaan met de machines en de service van Van der Spek Vianen was de keuze voor wederom een Hyundai geleverd door Van der Spek snel gemaakt.

De nieuwe 19 ton wegende HL960 wordt aangedreven door zuinige Cummins QSB 6.7 6-cilinder dieselmotor welke uiteraard voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De uitlaatgassen worden door middel van AD blue in combinatie met een DOC katalysator gereinigd. Middels de grote touchscreen in de ruime cabine kan eenvoudig worden gekozen tussen de verschillende werkstanden zodat er altijd zo efficiënt mogelijk en met het laagste brandstofverbruik gewerkt kan worden. Rexroth hydrauliek met loadsensing en flow-sharing zorgt dat er altijd voldoende kracht en vermogen present is om optimaal te kunnen werken met de machine.

In de luxe cabine heeft de machinist een goed overzicht rondom de machine en is via het instrumentarium en grote touchscreen alle benodigde informatie direct in zicht. Tevens kunnen alle gewenste instellingen eenvoudig worden bediend. Het standaard gemonteerde weegsysteem geeft direct de gewenst informatie over de geladen of overgeslagen tonnages.

De Hyundai HL960 is uitgerust met ZF assen en volledig ZF automatische versnellingsbak welke standaard is uitgevoerd met lock-up in de versnellingen zodat er nog meer brandstof wordt bespaard.

Een standaard gemonteerde automatische omkeerbare koelventilator zorgt dat zeker bij inzet in stoffige werkomgevingen de koelers optimaal schoon blijven. In de Hyundai zijn deze koelers standaard uitgevoerd met extra grote mazen en kunnen de voorste worden weggeklapt om eenvoudig te kunnen schoonmaken als dit benodigd is.

 

De Hyundai HL960Special is opgebouwd door de werkplaatsen van Van der Spek voor inzet bij het op- en overslaan van “agressieve” producten welke een standaard machine op korte termijn zouden aantasten. Bij deze “agressieve” producten moet er gedacht worden aan o.a. kunstmest,fosfaten en zout. Van der Spek Vianen kan als gewenst een uitgebreid advies geven om machines aan te passen voor elke inzet en gewenste benodigde bescherming.

Om tegen de inwerkingen van deze producten te kunnen is HL960 volledig omgebouwd met vele aanpassingen en beschermingen. De machine is na deze ombouw volledig gespoten in een speciale 2 componenten epoxy lak zodat hij de komende jaren beschermt is tegen inwerkingen van buitenaf.

Uiteraard staat veiligheid en het welzijn van de machinist voorop bij Verbrugge en daarom is de machine ook voorzien van een cabine beschermrek aan de voorzijde en een camerasysteem zodat de machinist ook goed zicht heeft achter de machine. Voor een goed klimaat in de cabine is er een overdrukunit gemonteerd die zorgt voor zuivere en schone luchttoevoer.

doorVan der Spek

Renovatie kantoor Van der Spek Vianen

Wegens renovatie van ons kantoor op De Limiet 14 zijn wij tijdelijk gehuisvest op de volgende locaties:

De Limiet 15b,
(Handelscentrum Vianen), Afdelingen:
– Directie;
– Verkoop;
– Boekhouding;
– Technische dienst hoogbouw;
– Parkeergelegenheid is aanwezig voor het gebouw.

Tijdelijke huisvesting De Limiet 14 
(kantoorunits rechts naast het gebouw), Afdelingen:
– Technische dienst GWW, recycling en beton;
– Onderdelen;
– Magazijn;
– Parkeergelegenheid aan de overzijde bij onze torenkraanopslag.

Uiteraard zijn we bereikbaar via ons, bij u bekende telefoonnummer: 0347 36 26 66.

doorVan der Spek

Hyundai laadschop primeur voor Bottelier

De eerste nieuwe Hyundai HL965 was al te zien op de TKD in Almere en nu is deze primeur voor Nederland afgeleverd bij Bottelier in Haarlem.

Na de levering van vier nieuwe Hyundai HX-graafmachines door Van der Spek Vianen vorig jaar was het niet vanzelfsprekend dat er ook standaard weer een Hyundai gekocht zou gaan worden te vervanging van een laadschop bij Botterlier. Net als altijd is er zeer goed onderzocht welke machines zouden passen in het eisen- en wensenpakket bij Bottelier. Na een uitgebreid vergelijk en demo’s op locatie is de keuze gevallen op de nieuwe Hyundai HL965.

Met zijn basisgewicht van ruim 20 ton is de nieuwe Hyundai HL965 tussen de 18,5 tons HL960 en 23.5 tons HL970 gekomen in het uitgebreide leveringsprogramma van Hyundai

Een Cummins QSL9 6-cilinder Tier IV-final motor met een vermogen van 201kW zorgt voor de aandrijving, uiteraard voldoet deze zuinige motor aan de nieuwe emissie-eisen. De uitlaatgassen worden door middel van AD blue in combinatie met een DOC katalysator gereinigd. Er is dus geen kostenverhogend roetfilter gemonteerd op de Hyundai HL965. Bij 1.400 toeren per minuut het heeft deze motor al het maximale koppel van 1.480 Nm wat zorgt voor een zeer laag brandstofverbruik.
Een standaard gemonteerde automatische omkeerbare koelventilator zorgt dat zeker bij inzet in stoffige werkomgevingen de koelers optimaal schoon blijven. In de Hyundai zijn deze koelers standaard uitgevoerd met extra grote mazen en kunnen de voorste worden weggeklapt om eenvoudig te kunnen schoonmaken als dit benodigd is.

Op het grote touchscreen in de ruime moderne cabine kan de machinist zeer eenvoudig kiezen tussen de verschillende motorinstellingen waarbij gekozen kan worden tussen Economy, Standard en Power. In combinatie met deze motorinstellingen kan er op dezelfde touchscreen gekozen worden tussen vier verschillende programma’s voor de transmissie waarbij het schakelmoment wordt aangepast.

Om de afstelling optimaal en zo efficiënt mogelijk te maken kan de machinist kiezen wanneer het “ Clutch Cut Off” moment plaats vind. Dit “Clutch Cut Off” moment is wanneer de transmissie ontkoppeld bij een bepaalde stand van het rempedaal. Deze instelling is wenselijk om verschil te maken bij bijvoorbeeld snel laden van vrachtwagens waarbij het laadframe omhoog moet en er geen aandrijving meer gewenst is. Het CCO is intelligent is stelt zich bij afhankelijk van snelheid en benodigde rijkracht.

Rexroth hydrauliek met loadsensing en flowsharing zorgt voor optimale toevoer van hydraulische kracht zodat de HL965 zijn werk optimaal kan uitvoeren. Voor de remmen en de koelfan is een separate pomp gemonteerd zodat de functies elkaar niet beïnvloeden en alle geleverde olie zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt met een laag brandstofverbruik als gevolg.

De volledig aandrijflijn is van ZF is voorzien van een automatische versnellingsbak met vijf versnellingen voorruit en drie versnellingen achteruit. Vanaf de tweede versnelling is deze voorzien van een lock-up waardoor doorslippen wordt voorkomen en onnodige energie en brandstof verloren gaat. De machine van Bottelier is voorzien van askoeling op zowel de voor- als achteras, belangrijk hierbij is te vermelden dat het om een echter koeling gaat met separate pompen voor de olieflow en losse koeler zodat de koeling optimaal werkt en er geen warmte overdracht is met andere koeling.

De HL965 is standaard voorzien van ride-control zodat de machinist ook met lading comfortabel rijdt.
Alle Hyundai-modellen uit de HL900-serie en dus ook de nieuwe HL965 van Bottelier zijn standaard uitgerust met Hyundai ’s eigen ingebouwde weegsysteem om deze lading te wegen. Dit systeem is tot +/- 1 procent nauwkeurig en beschikt over automatische- en handmatige instellingen voor het bijhouden van het gewicht van verschillende bakken en totaalgewichten. De systeemmetingen worden weergegeven op het multifunctionele scherm in de cabine en bieden informatie die betrouwbaar genoeg is om productiebeheer te ondersteunen.

Voor onderhoudswerkzaamheden kan de motorkap elektrisch worden geopend zodat bij alle onderdelen eenvoudig en veilig kan worden gekomen.

Bottelier, opgericht in de jaren 70, is een modern sloopbedrijf in Haarlem dat gespecialiseerd is op het gebied van slopen en demonteren van bouw en utiliteitsbouw, zorgcomplexen, grote wooncomplexen, flats, industriële bouw en installaties, kunstwerken en infra-werken.

De zienswijze van het modern sloopbedrijf is gebaseerd op; “zeggen wat je doet en doen wat je zegt”, no nonsens, ontzorgen van de opdrachtgevers en het aanbieden van een totaal pakket. Het dienstenpakket van Bottelier bestaat uit amoveren, demonteren, slopen, asbest saneren, bodem saneren, bouwrijp maken, grondwerk t.b.v. nieuwbouw, mobiel breken of ontvangen van puinstromen op hun vergunde bewerkingsinrichting in Haarlem en de leverantie van granulaten.

Bij al deze werkzaamheden hanteren ze de termen: knippen, hakken, sorteren, afhijsen, optimaal hergebruik, certificeren, deelstromen, scheiden aan de bron, selectief slopen, automatiseren, optimaliseren, MVO, CO2 reductie, cradle to cradle, EMVI, BREEAM, CE markering.
Bottelier is al ruim 45 jaar een begrip en toonaangevend binnen het vakgebied.

doorVan der Spek

Telestack pakt groots uit met noviteiten op Hillhead in Engeland

Eind juni pakte Telestack groots uit op de beurs Hillhead in Buxton. De drie-daagse beurs voor alles wat te doen heeft met grondverzet, breken, zeven en transporteren vond dit jaar plaats onder voor Engeland zeer hete omstandigheden, alle dagen werd de 30°C aangetikt.

Mobiele op- en overslagspecialist Telestack die in de Benelux wordt vertegenwoordigd door de Van der Spek groep met vestigingen in Vianen, Hardenberg en Ternat(B) toonde op de beurs vele noviteiten naast het uitgebreide bekende leveringsprogramma.
Telestack TC621 Revolution
Onder andere is de geheel nieuwe Telestack TC621 Revolution geïntroduceerd. Deze rupsmobiele transportband met een lengte van 21 meter kan door de plaatsing van een zeer robuuste- en stabiele draaikrans 360° ronddraaien zodat er grote voorraden onder de machine kunnen worden opgeslagen zonder tussenkomst van een laadschop. Middels de 1.050mm brede transportband die bij een stijging van 20° een hoogte bereikt van ruim 8 meter kan zonder te roteren al een voorraad worden opgedraaid van bijna 1.700 ton. Bij een opstelling waarbij een 120° wordt geroteerd kan deze voorraad al snel oplopen tot 20.000 ton.
Het complete frame van de 1.050mm brede transport is opgebouwd uit een zware constructie waarbij de zijkanten uitgevoerd zijn in gezet plaatwerk dat door het lassen van plaatwerk aan de binnenzijde van de band een uiterst stabiele kokerconstructie vormt om vele miljoenen tonnen te kunnen transporteren zonder problemen. Bij de TC621 is de aandrijving dubbel uitgevoerd zodat 600 ton/uur kan worden opgevoerd.
De transportband is middels twee zware hydraulisch verstelbare ondersteuningen op de bovenwagen geplaatst. Door de hydraulische verstelling kan de band zowel aan de voor- als achterzijde eenvoudig op hoogte worden geplaatst. Aan de achterzijde zorgt dit voor een goede aansluiting/overgang van breker, zeef, opvoerbunker en/of shedder en aan de voorzijde voor een optimale afworp van het product.
Het gemonteerde rupswerk van 3.000mm lengte zorgt dat de machine snel en eenvoudig verplaatst kan worden op locatie. Door de jarenlange ervaring die Telestack heeft met het bouwen van mobiele transportbanden is de onderwagen optimaal geplaatst en uitgevoerd t.o.v. van de transportband zodat zelfs bij de hoogste stand de productkegel onder de band de onderwagen niet raakt en de stabiliteit gewaarborgd is.

Telestack Olympian W1800 Truckunloader 
In aansluiting op het zeer uitgebreide en wereldwijd bekende Telestack Titan Truckunloader programma presenteerde Telestack de geheel nieuwe Telestack Olympian W1800 drive-over truck unloader. Uniek aan deze nieuwe machine is dat de vrachtwagen over de machine heen rijd en dan zijn lading lost in het midden op de machine. De 1.800mm brede transportband welke door twee elektromotoren wordt aangedreven voert het product met capaciteiten tot 1.000 ton/uur af.
Uiteraard kan de machine ook van twee zijden worden benaderd door vrachtwagens zodat er minder wachttijden ontstaan en de capaciteiten verhoogd kunnen worden. De machine is wielmobiel en kan daardoor zeer gemakkelijk op locatie worden verplaatst.
Telestack HF10, Compacte Hopper-Feeder 
Telestack heeft bij haar klanten en dealers uitgebreid navraag gedaan waaraan nog behoefte was in het uitgebreide leveringsprogramma van Telestack. Veel hoorde Telestack de wens om een compacte Hopper-Feeder die alle voordelen heeft van de welbekende Telestack Hopper-Feeders maar niet de vaak aanwezig capaciteiten en grote afmetingen. De machine moest eenvoudig, compact en eenvoudig te transporteren zijn. Telestack zou Telestack niet zijn om met een passend antwoord te komen; De Telestack HF10.
De Telestack HF10 met zijn eigen gewicht van 14 ton is voorzien van een ruime trechter met een inhoud van bijna 7M3 zodat hij ook met middelgrote laadschoppen en overslagkranen zonder problemen is te beladen. De bunkerband lost vervolgens op een 15 meter lange 1.050mm brede afvoerband welke een afwerphoogte heeft van ruim 6.5 meter.
Middels het rupswerk kan de machine zeer eenvoudig worden verplaatst op locatie. Voor de aandrijving is een zuinige 4-cilinder Deutz motor gemonteerd met een vermogen 50kW.
De eenvoudige besturing zorgt ervoor dat iedereen de machine kan bedienen zodat hij ook snel ingezet kan worden zonder zeer uitgebreide instructies en eventueel benodigde machinist.
Demo Telestack TC421 : Meten is weten en zien is geloven.
Duurzaam, efficiënt, kostenbesparend. Van der Spek laat met nieuwe Telestack demo het zien. Bij Van der Spek Vianen is wederom een nieuwe demo Telestack mobiele transportband aangekomen  om in praktijk het verschil te kunnen tonen en nog meer klanten kennis te laten maken met de vele mogelijkheden die er zijn met de wereldmarkleider op het gebied van mobiele overslagsystemen Telestack.
Door deze inzet van een (of meerdere) mobiele Telestack transportband(en) kunnen er zeer veel kosten bespaard worden bij het op- en overslaan of het in voorraad zetten van producten.
Vele bedrijven hebben de grote voordelen die de Telestack overslagsystemen kunnen brengen al gezien en geïnvesteerd in een systeem dat is toerust op de klantwensen zodat het systeem optimaal kunnen werken in de gewenste producten die overgeslagen moeten worden. Voor iedere opstelling, product of gewenste capaciteit is er een oplossing te leveren mits het technisch mogelijk is.
Steeds meer recycling- en overslagbedrijven zoeken naar oplossingen om goedkoper en efficiënter te werken en/of produceren.
Door het gebruiken van een Telestack rupsmobiele transportband hoeft er minder met een laadschop gewerkt te worden en is het zelfs mogelijk om bij de juiste opstelling om de laafschop geheel stil te zetten of natuurlijk voor andere werkzaamheden in te zetten. Dit voordeel komt zeker tot zijn recht als de Telestack wordt ingezet achter bijvoorbeeld een puinbreker, shredder of zeefmachine.Tevens kan er snel en eenvoudig schepen geladen- gelost worden zonder dat de overslagmachine ieder keer zijn maximale vlucht  moet maken waarbij kostbare tijd en brandstof verloren gaat.
Bij het laad- en loswerk en voorraad maken is onnodig omhoog draaien van het geproduceerde of te lossen product verleden tijd, de Telestack TC421 kan wel tot ruim 1.700 ton opslaan zonder verzet te worden.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden, vraag het Van der Spek en ze laten u zien wat u kunt besparen door het inzetten van een Telestack transportband.
doorVan der Spek

Powerscreen capaciteitsmaker voor G.M. Damsteegt B.V.

Hij was al te zien op de TKD in Almere en na een kort bezoek aan de werkplaatsen van Van der Spek voor de opbouw van nog enkele opties is de nieuwe Powerscreen Powertrack 750 afgeleverd aan G.M. Damsteegt.

Met het toevoegen van de nieuwe Powerscreen Powertrack 750 aan hun uitgebreide machinepark heeft Damsteegt de primeur voor Nederland, het is de eerste die door Powerscreen importeur Van der Spek is afgeleverd.

De 19 ton Powerscreen Powertrack 750 is een zogeheten grid waarmee op zeer grote capaciteit eenvoudig kan worden afgezeefd. Op de machine is een dubbeldeks zeefmachine geplaatst met een opening van 3.350mm x 2.600mm, middels de zijplaten is de opvoermaat zelfs 4.410mm breed. Het bovendek is een zeer zwaar uitgevoerde spijlendek met openingen van 150mm breed waarop zonder problemen zware delen kunnen worden opgevoerd. Onder dit spijlen dek zit een in de lengte gespannen zeefdek waarop de maat wordt afgezeefd die gewenst is.

Het grid is hydraulisch verstelbaar tussen de 2° en 25° waarmee eenvoudig kan worden bepaald hoe lang het te zeven materiaal op de machine moet verblijven.

De fijne fractie die door zowel het grid als het zeefdek valt komt op een 1.200m brede afvoerband die deze fractie afvoert tot een hoogte van 3.400mm waardoor er tot 83M³ onder de band kan liggen. De overmaat valt voor de machine waarna hij kan worden opgepakt middels een laadschop of graafmachine. Uiteraard is de machine uitgevoerd met zware beschermplaten om eventuele impacts te kunnen verwerken.

Voor de aandrijving is een Caterpillar C3.4 Tier IV final motor geplaats met 75 pk waarmee er ruim voldoende vermogen is om grote capaciteiten te kunnen verwerken. Uiteraard voldoet deze motor aan de laatste emissie-eisen waarmee Damsteegt wederom aantoont te investeren in duurzame materieel.

Een lang rupswerk met 400mm brede rupsplaten zorgt dat de machine op locatie eenvoudig is te verplaatsten.

G.M. Damsteegt B.V. is een verhuurder van bemand en onbemand grondverzet- en recyclingmaterieel in alle klassen. Het bedrijf is begin jaren ’90 opgericht en is begonnen met de verhuur van graafmachines.

In de loop der jaren is G.M. Damsteegt B.V. uitgegroeid tot ruim 100 werknemers en meer dan 180 machines waaronder: rupskranen, mobiele kranen, rupsdumpers, wieldumpers, shovels, verreikers, tractoren met aanbouwwerktuigen en baggermaterieel. Om te blijven inspelen op de vragen uit de markt heeft G.M. Damsteegt een recyclingtak toegevoegd aan het bedrijf. In deze recyclingtak heeft men vele zeefmachines, shredders en mobiele transportbanden opgenomen voor de verhuur.

Aangezien het snel en flexibel reageren op de wensen van de opdrachtgevers bij de G.M. Damsteegt zeer hoog in het vaandel staan heeft Damsteegt besloten om te beantwoorden op de vragen uit de markt en de Powerscreen Powertrack toe te voegen aan het materieelpark.