Van der Spek Vianen heeft een speciaal geprepareerde Hyundai laadschop afgeleverd bij Verbrugge terminals in Terneuzen. Dit maal een Hyundai HL960Special die de vloot met op- en overslag Hyundai’s gaat aanvullen. Door de zeer goede ervaringen die door Verbrugge zijn opgedaan met de machines en de service van Van der Spek Vianen was de keuze voor wederom een Hyundai geleverd door Van der Spek snel gemaakt.
De nieuwe 19 ton wegende HL960 wordt aangedreven door zuinige Cummins QSB 6.7 6-cilinder dieselmotor welke uiteraard voldoet aan de nieuwste emissie eisen. De uitlaatgassen worden door middel van AD blue in combinatie met een DOC katalysator gereinigd. Middels de grote touchscreen in de ruime cabine kan eenvoudig worden gekozen tussen de verschillende werkstanden zodat er altijd zo efficiënt mogelijk en met het laagste brandstofverbruik gewerkt kan worden. Rexroth hydrauliek met loadsensing en flow-sharing zorgt dat er altijd voldoende kracht en vermogen present is om optimaal te kunnen werken met de machine.
In de luxe cabine heeft de machinist een goed overzicht rondom de machine en is via het instrumentarium en grote touchscreen alle benodigde informatie direct in zicht. Tevens kunnen alle gewenste instellingen eenvoudig worden bediend. Het standaard gemonteerde weegsysteem geeft direct de gewenst informatie over de geladen of overgeslagen tonnages.
De Hyundai HL960 is uitgerust met ZF assen en volledig ZF automatische versnellingsbak welke standaard is uitgevoerd met lock-up in de versnellingen zodat er nog meer brandstof wordt bespaard.
Een standaard gemonteerde automatische omkeerbare koelventilator zorgt dat zeker bij inzet in stoffige werkomgevingen de koelers optimaal schoon blijven. In de Hyundai zijn deze koelers standaard uitgevoerd met extra grote mazen en kunnen de voorste worden weggeklapt om eenvoudig te kunnen schoonmaken als dit benodigd is.
De Hyundai HL960Special is opgebouwd door de werkplaatsen van Van der Spek voor inzet bij het op- en overslaan van “agressieve” producten welke een standaard machine op korte termijn zouden aantasten. Bij deze “agressieve” producten moet er gedacht worden aan o.a. kunstmest,fosfaten en zout. Van der Spek Vianen kan als gewenst een uitgebreid advies geven om machines aan te passen voor elke inzet en gewenste benodigde bescherming.
Om tegen de inwerkingen van deze producten te kunnen is HL960 volledig omgebouwd met vele aanpassingen en beschermingen. De machine is na deze ombouw volledig gespoten in een speciale 2 componenten epoxy lak zodat hij de komende jaren beschermt is tegen inwerkingen van buitenaf.
Uiteraard staat veiligheid en het welzijn van de machinist voorop bij Verbrugge en daarom is de machine ook voorzien van een cabine beschermrek aan de voorzijde en een camerasysteem zodat de machinist ook goed zicht heeft achter de machine. Voor een goed klimaat in de cabine is er een overdrukunit gemonteerd die zorgt voor zuivere en schone luchttoevoer.
Wegens renovatie van ons kantoor op De Limiet 14 zijn wij tijdelijk gehuisvest op de volgende locaties:
De Limiet 15b,
(Handelscentrum Vianen), Afdelingen:
– Directie;
– Verkoop;
– Boekhouding;
– Technische dienst hoogbouw;
– Parkeergelegenheid is aanwezig voor het gebouw.
Tijdelijke huisvesting De Limiet 14
(kantoorunits rechts naast het gebouw), Afdelingen:
– Technische dienst GWW, recycling en beton;
– Onderdelen;
– Magazijn;
– Parkeergelegenheid aan de overzijde bij onze torenkraanopslag.
Uiteraard zijn we bereikbaar via ons, bij u bekende telefoonnummer: 0347 36 26 66.
De eerste nieuwe Hyundai HL965 was al te zien op de TKD in Almere en nu is deze primeur voor Nederland afgeleverd bij Bottelier in Haarlem.
Na de levering van vier nieuwe Hyundai HX-graafmachines door Van der Spek Vianen vorig jaar was het niet vanzelfsprekend dat er ook standaard weer een Hyundai gekocht zou gaan worden te vervanging van een laadschop bij Botterlier. Net als altijd is er zeer goed onderzocht welke machines zouden passen in het eisen- en wensenpakket bij Bottelier. Na een uitgebreid vergelijk en demo’s op locatie is de keuze gevallen op de nieuwe Hyundai HL965.
Met zijn basisgewicht van ruim 20 ton is de nieuwe Hyundai HL965 tussen de 18,5 tons HL960 en 23.5 tons HL970 gekomen in het uitgebreide leveringsprogramma van Hyundai
Een Cummins QSL9 6-cilinder Tier IV-final motor met een vermogen van 201kW zorgt voor de aandrijving, uiteraard voldoet deze zuinige motor aan de nieuwe emissie-eisen. De uitlaatgassen worden door middel van AD blue in combinatie met een DOC katalysator gereinigd. Er is dus geen kostenverhogend roetfilter gemonteerd op de Hyundai HL965. Bij 1.400 toeren per minuut het heeft deze motor al het maximale koppel van 1.480 Nm wat zorgt voor een zeer laag brandstofverbruik.
Een standaard gemonteerde automatische omkeerbare koelventilator zorgt dat zeker bij inzet in stoffige werkomgevingen de koelers optimaal schoon blijven. In de Hyundai zijn deze koelers standaard uitgevoerd met extra grote mazen en kunnen de voorste worden weggeklapt om eenvoudig te kunnen schoonmaken als dit benodigd is.
Op het grote touchscreen in de ruime moderne cabine kan de machinist zeer eenvoudig kiezen tussen de verschillende motorinstellingen waarbij gekozen kan worden tussen Economy, Standard en Power. In combinatie met deze motorinstellingen kan er op dezelfde touchscreen gekozen worden tussen vier verschillende programma’s voor de transmissie waarbij het schakelmoment wordt aangepast.
Om de afstelling optimaal en zo efficiënt mogelijk te maken kan de machinist kiezen wanneer het “ Clutch Cut Off” moment plaats vind. Dit “Clutch Cut Off” moment is wanneer de transmissie ontkoppeld bij een bepaalde stand van het rempedaal. Deze instelling is wenselijk om verschil te maken bij bijvoorbeeld snel laden van vrachtwagens waarbij het laadframe omhoog moet en er geen aandrijving meer gewenst is. Het CCO is intelligent is stelt zich bij afhankelijk van snelheid en benodigde rijkracht.
Rexroth hydrauliek met loadsensing en flowsharing zorgt voor optimale toevoer van hydraulische kracht zodat de HL965 zijn werk optimaal kan uitvoeren. Voor de remmen en de koelfan is een separate pomp gemonteerd zodat de functies elkaar niet beïnvloeden en alle geleverde olie zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt met een laag brandstofverbruik als gevolg.
De volledig aandrijflijn is van ZF is voorzien van een automatische versnellingsbak met vijf versnellingen voorruit en drie versnellingen achteruit. Vanaf de tweede versnelling is deze voorzien van een lock-up waardoor doorslippen wordt voorkomen en onnodige energie en brandstof verloren gaat. De machine van Bottelier is voorzien van askoeling op zowel de voor- als achteras, belangrijk hierbij is te vermelden dat het om een echter koeling gaat met separate pompen voor de olieflow en losse koeler zodat de koeling optimaal werkt en er geen warmte overdracht is met andere koeling.
De HL965 is standaard voorzien van ride-control zodat de machinist ook met lading comfortabel rijdt.
Alle Hyundai-modellen uit de HL900-serie en dus ook de nieuwe HL965 van Bottelier zijn standaard uitgerust met Hyundai ’s eigen ingebouwde weegsysteem om deze lading te wegen. Dit systeem is tot +/- 1 procent nauwkeurig en beschikt over automatische- en handmatige instellingen voor het bijhouden van het gewicht van verschillende bakken en totaalgewichten. De systeemmetingen worden weergegeven op het multifunctionele scherm in de cabine en bieden informatie die betrouwbaar genoeg is om productiebeheer te ondersteunen.
Voor onderhoudswerkzaamheden kan de motorkap elektrisch worden geopend zodat bij alle onderdelen eenvoudig en veilig kan worden gekomen.
Bottelier, opgericht in de jaren 70, is een modern sloopbedrijf in Haarlem dat gespecialiseerd is op het gebied van slopen en demonteren van bouw en utiliteitsbouw, zorgcomplexen, grote wooncomplexen, flats, industriële bouw en installaties, kunstwerken en infra-werken.
De zienswijze van het modern sloopbedrijf is gebaseerd op; “zeggen wat je doet en doen wat je zegt”, no nonsens, ontzorgen van de opdrachtgevers en het aanbieden van een totaal pakket. Het dienstenpakket van Bottelier bestaat uit amoveren, demonteren, slopen, asbest saneren, bodem saneren, bouwrijp maken, grondwerk t.b.v. nieuwbouw, mobiel breken of ontvangen van puinstromen op hun vergunde bewerkingsinrichting in Haarlem en de leverantie van granulaten.
Bij al deze werkzaamheden hanteren ze de termen: knippen, hakken, sorteren, afhijsen, optimaal hergebruik, certificeren, deelstromen, scheiden aan de bron, selectief slopen, automatiseren, optimaliseren, MVO, CO2 reductie, cradle to cradle, EMVI, BREEAM, CE markering.
Bottelier is al ruim 45 jaar een begrip en toonaangevend binnen het vakgebied.
Eind juni pakte Telestack groots uit op de beurs Hillhead in Buxton. De drie-daagse beurs voor alles wat te doen heeft met grondverzet, breken, zeven en transporteren vond dit jaar plaats onder voor Engeland zeer hete omstandigheden, alle dagen werd de 30°C aangetikt.
Hij was al te zien op de TKD in Almere en na een kort bezoek aan de werkplaatsen van Van der Spek voor de opbouw van nog enkele opties is de nieuwe Powerscreen Powertrack 750 afgeleverd aan G.M. Damsteegt.
Met het toevoegen van de nieuwe Powerscreen Powertrack 750 aan hun uitgebreide machinepark heeft Damsteegt de primeur voor Nederland, het is de eerste die door Powerscreen importeur Van der Spek is afgeleverd.
De 19 ton Powerscreen Powertrack 750 is een zogeheten grid waarmee op zeer grote capaciteit eenvoudig kan worden afgezeefd. Op de machine is een dubbeldeks zeefmachine geplaatst met een opening van 3.350mm x 2.600mm, middels de zijplaten is de opvoermaat zelfs 4.410mm breed. Het bovendek is een zeer zwaar uitgevoerde spijlendek met openingen van 150mm breed waarop zonder problemen zware delen kunnen worden opgevoerd. Onder dit spijlen dek zit een in de lengte gespannen zeefdek waarop de maat wordt afgezeefd die gewenst is.
Het grid is hydraulisch verstelbaar tussen de 2° en 25° waarmee eenvoudig kan worden bepaald hoe lang het te zeven materiaal op de machine moet verblijven.
De fijne fractie die door zowel het grid als het zeefdek valt komt op een 1.200m brede afvoerband die deze fractie afvoert tot een hoogte van 3.400mm waardoor er tot 83M³ onder de band kan liggen. De overmaat valt voor de machine waarna hij kan worden opgepakt middels een laadschop of graafmachine. Uiteraard is de machine uitgevoerd met zware beschermplaten om eventuele impacts te kunnen verwerken.
Voor de aandrijving is een Caterpillar C3.4 Tier IV final motor geplaats met 75 pk waarmee er ruim voldoende vermogen is om grote capaciteiten te kunnen verwerken. Uiteraard voldoet deze motor aan de laatste emissie-eisen waarmee Damsteegt wederom aantoont te investeren in duurzame materieel.
Een lang rupswerk met 400mm brede rupsplaten zorgt dat de machine op locatie eenvoudig is te verplaatsten.
G.M. Damsteegt B.V. is een verhuurder van bemand en onbemand grondverzet- en recyclingmaterieel in alle klassen. Het bedrijf is begin jaren ’90 opgericht en is begonnen met de verhuur van graafmachines.
In de loop der jaren is G.M. Damsteegt B.V. uitgegroeid tot ruim 100 werknemers en meer dan 180 machines waaronder: rupskranen, mobiele kranen, rupsdumpers, wieldumpers, shovels, verreikers, tractoren met aanbouwwerktuigen en baggermaterieel. Om te blijven inspelen op de vragen uit de markt heeft G.M. Damsteegt een recyclingtak toegevoegd aan het bedrijf. In deze recyclingtak heeft men vele zeefmachines, shredders en mobiele transportbanden opgenomen voor de verhuur.
Aangezien het snel en flexibel reageren op de wensen van de opdrachtgevers bij de G.M. Damsteegt zeer hoog in het vaandel staan heeft Damsteegt besloten om te beantwoorden op de vragen uit de markt en de Powerscreen Powertrack toe te voegen aan het materieelpark.
De Technische Kontakt Dagen – TKD 2018 zijn helaas weer voorbij.
We willen iedereen bedanken voor het bezoek aan onze stand. We waarderen uw aanwezigheid, prettige gesprekken en gezelligheid die we de afgelopen dagen samen met u hebben gehad.
Het Van der Spek-team
Nieuwe Dynapac CA3500 van A. Tuytel Loon- en verhuurbedrijf BV in actie met schapenpoot-bandage.
De schapenpoot-bandage kan eenvoudig worden gemonteerd zodat, indien gewenst, de machine ook standaard met een gladde rol kan worden ingezet.
Met zijn eigen gewicht van ruim 12 ton en een walsbreedte van 2.130 mm is de nieuwe CA3500 van A. Tuytel Loon- en verhuurbedrijf BV in staat grote oppervlakten in korte tijd te verdichtingen.
De Dynapac CA3500 is juist in te stellen voor ieder werk zodat hij de verdichting altijd optimaal kan uitvoeren. De machinesnelheid is instelbaar tussen de 0 en 12 km/h waarbij ook de amplitude is te verstellen tussen de 1.9 en 0.9 mm. De frequentie wordt dan tussen de 31 en 34 Hz versteld. Door deze instellingen verandert de centrifugaalkracht van 280 kN naar 170 kN.
Door de machine juist in te stellen verdicht de machine niet alleen optimal, maar wordt ook de verbruikte brandstof juist omgezet in verdichtingskracht zodat de machine uiterst duurzaam zijn werk uitvoert.
Doordat de standaardmantel van de wals is uitgevoerd in 35 mm dik staal is de levensduur ervan zeer lang en kan de machine vele meters verdichten voordat er aan onderhoud van de mantel gedacht hoeft te worden.
Vanuit de uiterst comfortabele cabine heeft de machinist compleet zicht op het uit te voeren werk en de omgeving zodat dit veilig en juist gebeurd. Doordat de zuinige Cummins QSB4.5 watergekoelde 4-cilinder motor in de lengte in de machine is geplaatst is het zicht naar achteren optimal. De schuin aflopende motorkap zorgt voor een perfect beeld naar wat er zich achter de machine bevindt zodat er geen onveilige situaties kunnen ontstaan.
De cabine is voorzien van airconditioning zodat de machinist altijd in een juiste omgeving zit om zijn werk uit te voeren, geheel onafhankelijk van de buitentemperaturen. Doordat de machinist zowel zijn stuur- als stoelpositie geheel kan instellen naar zijn wensen is de zitpositie altijd juist.
De brede 23.1×16 AW banden op de achteras dragen er zorg voor dat de verdichte ondergrond niet meer wordt ingereden met sporen. Ook de gewichtsverdeling van de CA3500 draagt hierbij nog aan bij; op de wals rust ruim 7,5 ton van het bedrijfsgewicht.
Onlangs verkocht Van der Spek Vianen B.V. een Putzmeister P715 TD uit voorraad aan een eindklant in Engeland.
Op verzoek van deze klant wordt de machine compleet met toebehoren op een pallet getransporteerd.
Onlangs heeft Rademakers een nieuwe Hyundai R25Z-9AK in gebruik genomen.
De nieuwe Hyundai R25Z-9AK die standaard door Van der Spek al zeer compleet wordt geleverd met o.a. standaard slangbreuken op de hef- en knikcilinder, werklampen op de cabine, lange graafarm van 1.350mm, hydraulische snelwissel en BWMT-keuring
Voor de aandrijving van de binnendraaier is een Kubota D1305 verantwoordelijk welke met zonder nabehandeling van de uitlaatgassen voldoet aan de Tier IV emissie-eisen. De stille- en zuinige motor levert 25 pk en heeft daarmee meer dan voldoende kracht om de R25Z-9AK zonder problemen zijn werk te laten uitvoeren.
Rademakers is al 50 jaar actief in de landbouw sector, de water- en wegenbouw. Later begonnen met de aanschaf van veegwagens en reinigers. Met deze aanschaf is de basis gevestigd voor het huidige bedrijf. Rademakers is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Voor de veiligheid hanteren ze de VCA en BTR richtlijnen.
Met de toevoeging van de nieuwe Dynapac CA3500D aan hun verhuurvloot is door Next Rental geïnvesteerd bij Van der Spek Vianen in de nieuwste technieken, laagste uitstoot en een machine met een zeer laag brandstofverbruik zodat ieder werk zo goed- en duurzaam mogelijk kan worden uitgevoerd tegen de laagste kostprijs.
Met zijn eigen gewicht van ruim 12 ton en een walsbreedte van 2.130mm is de CA3500D in staat grote oppervlakten in korte tijd te verdichtingen.
De Dynapac CA3500 is juist in te stellen voor ieder werk zodat hij de verdichting altijd optimaal kan uitvoeren. De machinesnelheid is instelbaar tussen de 0 en 12 km/h waarbij ook de amplitude is te verstellen tussen de 1.9 en 0.9mm ,de frequentie wordt dan tussen de 31 en 34 Hz versteld. Door deze instellingen veranderd de centrifugaalkracht van 280 kN naar 170 kN. Door de machine juist in te stellen verdicht de machine niet alleen optimaal ook wordt de verbruikte brandstof juist omgezet in verdichtingskracht zodat de machine uiterst duurzaam zijn werk uitvoert. Doordat de mantel van de wals is uitgevoerd in 35mm dik staal is de levensduur ervan zeer lang en kan de machine vele meters verdichten voordat er aan onderhoud van de mantel gedacht hoeft te worden.
Vanuit de uiterst comfortabele cabine heeft de machinist compleet zicht op het uit te voeren werk en de omgeving zodat dit veilig- en juist gebeurd. Doordat de zuinige Cummins QSB4.5 watergekoeld 4-cilinder motor in de lengte in de machine is geplaatst is het zicht naar achteren optimaal, de schuin aflopende motorkap zorgt voor een perfect beeld naar wat er achter de machine bevind zodat er geen onveilige situaties kunnen ontstaan.
De cabine is voorzien van airconditioning zodat de machinist altijd in een juiste omgeving zit om zijn werk uit te voeren geheel onafhankelijk van de buitentemperaturen. Doordat de machinist zowel zijn stuur- als stoelpositie geheel kan instellen naar zijn wensen is de zitpositie altijd juist.
De brede 23.1×16 AW banden op de achteras dragen zorg dat de verdichte ondergrond niet meer wordt ingereden met sporen. Ook de gewichtsverdeling van de CA3500 draagt hierbij nog aan bij, op de wals rust ruim 7.5 ton van het bedrijfsgewicht.