• Machineverkoop, -verhuur en -service

Categorie archief Van der Spek

Kentekenplicht voor machines

Sinds 1 januari 2021 gelden er nieuwe regels voor het rijden op de
openbare weg met een MMBS (Motorrijtuig Met Beperkte Snelheid).
Deze nieuwe regels houden in dat een MMBS geregistreerd
moet worden en dus ook een kenteken krijgt.

VRAAG UW KENTEKEN TIJDIG AAN EN BESPAAR KOSTEN

Het aanvragen van een kenteken is dit jaar enkel een online administratieve handeling en kost u slechts € 18,- per kenteken. Dit verloopt via uw DigiD account. Mocht u dit zelf niet willen doen, dan kan Van der Spek dit tegen vergoeding voor u verzorgen. Na 31 december 2021 moet elk niet eerder geregistreerd MMBS-voertuig door de RDW beoordeeld worden op een RDW keuringsstation, met alle dan geldende eisen. De kosten zullen na dit jaar vele malen hoger zijn.

Uw Van der Spek machine heeft een registratieplicht als:

• Het bouwjaar van uw machine vóór 2021 is en nu of in de toekomst (mogelijk) op de openbare weg komt.
• De maximum constructiesnelheid van uw voertuig 6 km/h of hoger is en het voertuig breder is dan 1.30 m.
• Het een getrokken voertuig is met een maximale constructiesnelheid van meer dan 25 km/h.

Voor al deze voertuigen dient u een kentekenbewijs aan te vragen

Uitzonderingen op de MMBS-kentekenplicht:

• 1-assige motorrijtuigen • Asfalteermachines
• Asfaltfreesmachines • Walsen wegenbouw

De verwerkingstijd van uw kentekenbewijs duurt gemiddeld 20 werkdagen. Zodra de RDW uw aanvraag heeft goedgekeurd, stuurt zij u het kentekenbewijs toe. Heeft de RDW meer informatie nodig om de registratie af te ronden, dan ontvangt u hierover bericht. Mogelijk is het machinetype nog niet bekend bij de RDW. De RDW zal u dan om foto’s en aanvullende informatie vragen. Eén werkdag nadat u het kentekenbewijs en eerste deel van de code heeft ontvangen, stuurt de RDW u de bijbehorende tenaamstellingscode toe.

Bij een geregistreerd voertuig horen verplichtingen, bijvoorbeeld de verzekeringsplicht. U dient daarom uw nieuwe kentekennummer aan te melden bij uw verzekeraar. Vraag uw GIAK-kentekenplaat aan bij een erkend bedrijf met de codes die ontvangt van RDW en monteer de kentekenplaat op uw machine.

Heeft u vragen over wat Van der Spek voor u kan betekenen? Vraag het John:

Van der Spek Vianen grote bouwkranen verhuurder van Liebherr torenkranen in Benelux

Zoekt u een leverancier voor het huren van torenkranen dan is Van der Spek uw juiste partner. Met een uitgebreide vloot torenkranen en componenten kunnen wij als grote distributeur in de Benelux altijd de juiste kraan samenstellen. Of het nu gaat om snelmontagekranen, bovendraaiers, onderdraaiers, flattopkranen, railrijdende kranen, stationaire kranen of kranen op onderwagen of ankers. Met ons brede assortiment bent u aan het juiste adres.

Onze verhuurvloot bestaat uit meer dan 450 originele torenkranen. Van der Spek heeft naast deze uitgebreide vloot een compleet pakket van diensten rondom de inzet van torenkranen, waaronder advies en projectondersteuning, een eigen montagedienst voor montage en demontage en een uitgebreid servicenetwerk.

Internationale distributie

De internationale distributie vindt plaats vanuit onze eigen zeven depots in Nederland, België en Frankrijk. Daarbuiten hebben wij een netwerk van vaste partners voor lokale verhuur. Wij verhuren in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en de rest van Europa, maar ook daarbuiten.

Verkoop gebruikte torenkranen

Naast verhuur van torenkranen verkopen we wereldwijd nieuwe en gebruikte torenkranen en elementen uit onze eigen verhuurvloot.

Torenkraan huren

Neem direct contact op voor een vrijblijvend advies via www.torenkraanhuren.nl of bel 0347‑362666 en vraag naar een van onze gespecialiseerde vertegenwoordigers.

Voor meer informatie kijk op: https://vanderspek.nl/torenkranen/.

Fuchs Telematics – Aanbieding

Speciale aanbieding voor de verlenging van het abonnement voor uw Telematics systeem:




Indrukwekkende Hyundai HX380AL Hybride semi-long reach voor GMB

Onlangs leverde Van der Spek Vianen BV een zeer complete Hyundai HX380AL aan GMB-Civiel in het Rotterdamse havengebied.

Na ruim 12.500 probleemloze uren werd het tijd om de R380LC-9 te vervangen, niet alleen vanwege leeftijd van de machine maar voornamelijk vanwege het doel van GMB om de emissie uitstoot zo veel mogelijk te reduceren. De nieuwe Cummins Stage5 dieselmotor is de schoonste in zijn klasse; doordat GMB eveneens investeerde in een Eco’nergy Hybride systeem verbruikt de machine aanzienlijk minder brandstof wat resulteert in een nog schonere machine!

Doordat de giekconfiguratie van de vorige machine erg goed beviel, heeft Van den Heuvel uit Werkendam ook voor deze nieuwe HX380AL de giekmodificaties uitgevoerd.  Met de giekverlening heeft de machine flink meer werkbereik en door het behoud van de standaard bak kinematiek kan de machine uitstekend productie draaien.

Om zo veilig mogelijk met de machines te werken, zijn de Hyundai graafmachines standaard uitgerust met een AAVM 360° camera systeem, waarbij de machinist optimaal zicht heeft op de omgeving rond de machine. Het unieke IMOD systeem ondersteund daarbij de machinist door personen in de omgeving van de machine te herkennen en de machinist daarop attent te maken. Als extra is de machine uitgerust met een camera aan de binnenkant van de graafarm, hierdoor heeft de machinist optimaal zicht op het werk zelfs als er een eventueel obstakel tussen staat. Eveneens is de machine voorzien van een extra slangbreukbeveiliging op de bakcilinder, speciale opstappen op de onderwagen en extra handrailingen op de bovenwagen.

Bij GMB zorgen ze dat de machinisten niets te kort komen zodat het werk nauwkeurig en efficiënt gemaakt kan worden. Om goed voor de dag te komen is deze Hyundai HX380AL onder andere uitgerust met extra LED verlichting, loopbordessen rondom, Freshfilter overdruk met de nieuwste FF6000 controller, Groeneveld automatisch smeersysteem, Trimble 3D GPS, hydraulisch kantelstuk en tot slot de trots van de machinist; een blinkende RVS uitlaatpijp.

Slijtdelen Dynapac – Winteractie

ONDERHOUD DOOR ONS,
WERKT IN UW VOORDEEL

Dynapac slijtdelen folder

Nieuwe Eco-Digger R20E in gebruik genomen door GKB Groep

GKB heeft na een uitgebreide inventarisatie van de elektrisch aangedreven minigraver markt gekozen voor een 2 tons zware Eco-Digger R20E.

De basis voor deze moderne machine is een Hyundai minigraafmachine, waarbij de machine wordt voorzien van een krachtige elektromotor gevoed door een Lithium accu pakket.

Uitgangspunt bij de keuze van de accucapaciteit is de voorwaarde dat de machine minimaal 8 uur op 1 lading kan draaien. Alle elektrische componenten zijn keurig binnen de bestaande beplating gemonteerd en de 380Volt acculader heeft een mooie plek in de cabine gekregen.

Naast dat de machine geen stikstof uitstoot heeft, is het ook veiliger om met de Eco-Digger te werken ten opzichte van een traditionele machine. Doorgaans maakt een dieselmotor een dominant geluid waardoor de machinist omgevingsgeluiden minder goed kan horen. Door de elektrische aandrijving is het fluisterstil rondom de machine, waardoor de machinist goed met de omgeving kan communiceren en in de gaten kan houden. Een ander groot voordeel en zeer zo belangrijk is dat  medewerkers die om de machine werken niet blootgesteld worden aan eventuele schadelijke uitlaatgassen.

3.0 zeven bij Sagro met hybride Powerscreen Warrior 2100

Met de ingebruikname van een Powerscreen Warrior 2100 heeft Sagro een capaciteitsmaker toegevoegd aan hun machinepark. De nieuwe Powerscreen Warrior 2100 heeft een zeefbox die uniek is qua opbouw doordat hij wordt aangedreven door 3 excenter-assen.

Powerscreen Warrior 2100

Bij de Powerscreen Warrior 2100 wordt de dubbeldeks zeefbox van 4.880mm en 1.550mm breedte aangedreven door drie verstelbare excenter-assen. Door deze speciale aandrijving kan bij de Warrior 2100 de slag en hoek versteld worden om voor het te zeven materiaal de optimale instelling te realiseren. Door deze fine-tuning kan de zeef worden ingesteld om met zeer grote capaciteiten nog zeer efficiënt te zeven, opgavecapaciteiten tot 700 ton/uur zijn mogelijk.

Het grote voordeel is dat ondanks deze speciale zeefbox opbouw de Powerscreen Warrior 2100 ook nog eenvoudige getransporteerd kan worden door zijn gewicht van 36 ton. Hierdoor is het nu ook mogelijk om met de 3-assige aangedreven Powerscreen Warrior 2100 zeef  op locatie te komen zonder speciale transportvergunningen te moeten hebben. Uiteraard voert Sagro deze transporten uit met hun eigen zwaartransportcombinatie.

De amplitude van de zeefbox is verstelbaar tussen de 13mm en 16mm waarmee hij zeer agressief is op het te zeven materiaal. Hierdoor worden de verschillende fracties goed van elkaar gescheiden en wordt aanhechtend materiaal aan de fracties zeer goed losgeslagen, met zuivere fracties tot gevolg.

Door de verstelmogelijkheid van de zeefbeweging tussen de 30° en 60° kan worden bepaald hoelang het te zeven materiaal op de zeefbox aanwezig zal zijn. Bij een zeefbeweging van 30° verblijft het product langer op de zeefdekken met een betere reiniging ervan als gevolg, bij verstelling richting de 60° zal het product sneller transporteren met grotere capaciteiten als resultaat. Verstelmogelijkheden genoeg dus om deze capaciteitsmaker optimaal in te stellen voor ieder product.

Om naast de optimale instelling van de zeefbox ook de optimale zeefmedia te kunnen monteren is de box zo uitgevoerd dat naast de standaard geweven dekken er ook gatenplaten, 3D-zeefdekken, Flexmatten en vele andere media gemonteerd kunnen worden. Voor ieder product dus de optimale mogelijkheden.

Net als bij zijn andere Warrior’s ( de Warrior 600,1200,1400,1800 en 2400 ) zijn ook de afvoerbanden van de fijne- en midden fracties breed uitgevoerd om de gezeefde fracties af te voeren. De banden met een breedte van 900mm zijn in snelheid regelbaar en hebben een afwerphoogte van bijna vier meter.

Om de hoge capaciteiten van 700 ton/uur te kunnen verwerken is de W2100 uitgevoerd met een 7M³ bunker welke zowel door een kraan als laadschop gevuld kan worden. Natuurlijk is belading door transportband van bijvoorbeeld een breker mogelijk, om dit te vergemakkelijken kan de achterwand van de bunker worden neergeklapt.

Dual Power Hybride aandrijving  

De nieuwe machine van Sagro is optioneel uitgevoerd met hybride Dual-Power aandrijving waardoor de machine zowel standalone op de zuinige dieselmotor kan draaien als op het stroomnet. Als de machine op het stroomnet is aangesloten zorgen twee elektromotoren voor de aandrijving van de zeefbox en transportbanden.

Sagro 

Sagro is van een lokaal aannemingsbedrijf in de jaren ’60 door productontwikkelingen, specialisaties en overnames uitgegroeid tot een Multi disciplinaire onderneming die op dit moment met meer dan 250 medewerkers actief is op vele werkterreinen, waarbij logistiek een centrale rol speelt. 

De kracht van Sagro is meedenken met hun  opdrachtgevers en het bieden van totaaloplossingen. Ze zijn o.a. actief op de volgende werkgebieden ; infrastructuur, milieuadvisering, sloopwerken, asbestverwijdering, bodem(water)saneringen, recycling, transportwerkzaamheden, en op-en overslag activiteiten. Zowel bulk- als stukgoederen kunnen worden op- en overgeslagen. De nieuwe Powerscreen  zal dan ook op vele locaties en in verschillende producten ingezet gaan worden.

Sagro opereert slagvaardig en veilig, met veel aandacht voor kwaliteit en milieu. De platte organisatie van  Sagro en het feit dat ze beschikken over een eigen, goed onderhouden machinepark, maakt dat ze  snel en flexibel kunnen reageren op verzoeken van hun opdrachtgevers en ieder vraagstuk kunnen invullen.

Nieuwe Telestack TC421 voor ESD

Na de ingebruikname van een nieuwe Powerscreen Warrior 1800 heeft ESD-SIC B.V. in Farmsum nu ook een nieuwe Telestack Ltd TC421 in gebruik genomen die vanaf onze vestiging in Hardenberg is geleverd. De machine wordt ingezet om uitgezeefde stromen in voorraad te zetten zonder gebruik te maken van een laadschop.

De 12 ton wegende TC421, die wordt geproduceerd door Telestack, de wereldmarkleider op het gebied van mobiele transport- en overslagsystemen, heeft een lengte van 21.000 mm en kan tot 400 ton/uur producten opvoeren naar een hoogte van 10.000 mm waarbij een voorraad kan worden opgezet van 1.555 m3 wat 2.500 ton inhoudt bij een soortelijk gewicht van 1.6 ton/m³.

Het complete frame van de 1.000 mm brede transportband is opgebouwd uit een zware constructie, waarbij de zijkanten uitgevoerd zijn in gezet plaatwerk dat door het lassen van plaatwerk aan de binnenzijde van de band een uiterst stabiele kokerconstructie vormt om vele miljoenen tonnen probleemloos te kunnen transporteren.

De transportband is middels twee zware hydraulisch verstelbare ondersteuningen op de rupsonderwagen geplaatst. Door de hydraulische verstelling kan de band zowel aan de voor- als achterzijde eenvoudig op hoogte worden geplaatst. Aan de achterzijde zorgt dit voor een goede aansluiting/overgang van de breker en aan de voorzijde voor een optimale afworp van het product.

Het gemonteerde rupswerk van 3.000 mm lengte zorgt ervoor dat de machine snel en eenvoudig verplaatst kan worden op locatie. Door de jarenlange ervaring die Telestack heeft met het bouwen van mobiele transportbanden is de onderwagen optimaal geplaatst en uitgevoerd ten opzichte van de transportband, zodat zelfs bij de hoogste stand de productkegel onder de band de onderwagen niet raakt en de stabiliteit gewaarborgd is.

(Geen) Open Dagen 2020 bij Van der Spek Vianen

Normaal gesproken starten wij rond september met het voorbereiden van onze Open Dagen. Dan gaan wij volop aan de slag om ervoor te zorgen dat onze showroom en ons buitenterrein in december goed gevuld staan met de mooiste machines.

Onze Open Dagen worden altijd in grote getale bezocht en staan in het teken van gezellige drukte; gezamenlijk onder het genot van een hapje en een drankje het jaar afsluiten. Deze gezellige drukte zorgt er helaas ook voor dat wij tijdens ons evenement niet kunnen voldoen aan de huidige Corona-maatregelen. Daarom is besloten dat wij dit jaar geen Open Dagen zullen houden. Wij betreuren dit uiteraard zeer en hopen u volgend jaar wel weer te kunnen ontvangen.

Mocht u informatie wensen die u anders tijdens de Open Dagen zou vergaren, dan zijn wij uiteraard beschikbaar voor een individueel gesprek.

U kunt ons bereiken via 0347-362666 of info@vanderspek.nl.

Stay safe!