Search
Close this search box.

Beelen neemt alweer de 3de Terex-Fuchs in gebruik van Van der Spek Vianen.

doorVan der Spek

Beelen neemt alweer de 3de Terex-Fuchs in gebruik van Van der Spek Vianen.

Datum: 27-mrt-10

Voor de nieuwe vestiging in Vlaardingen heeft de Beelen Groep een nieuwe Terex-Fuchs MHL360D gekocht bij Van der Spek Vianen.

Al eerder is er een Terex-Fuchs MHL-331 geleverd voor de vestiging in Houten, waar de machine wordt ingezet bij het uitsorteren en verladen van het bouw- en sloopafval dat de Beelen Groep daar verwerkt met de eigen nieuw gebouwde sorteerinstallatie. Ook is er al een MHL-360D geleverd voor de vestiging in Amsterdam. Hier wordt de machine ingezet voor het be- en ontladen van schepen met zand, grind en gebroken puinfracties. Deze puinfracties worden door de verschillende mobiele breekinstallaties geproduceerd welke ook door Van der Spek Vianen geleverd zijn.

Op de locatie in Vlaardingen zal de nieuwe Terex-Fuchs MHL-360D worden ingezet bij het be- en ontladen van schepen met zand, grind en puin in gebroken en ongebroken fracties. Tevens zal de overslagkraan worden ingezet in de regio als dit gewenst is door de klanten van de Beelen Groep.

De onlangs geleverde rupsmobiele Telestack transportband wordt ook ingezet bij dit laad- en loswerk op alle locaties. Hierdoor kan er sneller geladen en gelost worden. Bij loswerkzaamheden kan de op te de bouwen voorraad gelijk 20 meter ver en 10 meter hoog worden opgewerkt zonder dat er een laadschop hoeft te worden ingezet.

De nieuwe in bedrijfskleur gespoten 46 tons overslagmachine is uitgerust met een 9,70 meter overslaggiek en een 7,80 meter lepelsteel waardoor een bereik gehaald wordt van 18 meter. Aan de machine is een 2.000 liter Jurgen en de Bie zandgrijper gemonteerd.

Voor de aandrijving van de Fuchs MHL-360D is een Deutz TCD2013 7,2 liter 6 cilinder Tier III motor met 186 kW verantwoordelijk. Door het vernieuwde koelsysteem is het bronvermogen van de machine t.o.v. de vorige serie met 3 dB verminderd. De koeling is vergroot zodat de koelvin minder snel hoeft te draaien en de regeling van de oliekoel-vin is thermostatisch geregeld zodat de motor altijd de juiste bedrijfstemperatuur heeft.

Door de standaard hydraulisch in hoogte verstelbare cabine kan een zichthoogte bereikt worden van wel 6,20 meter en daarbij kan de cabine ook standaard nog 2,20 meter naar voren worden geplaatst voor goed zicht bij het beladen en lossen van de schepen.

Voor goed zicht op de werkpositie van de grijper is op de lepelsteel een kleurencamera gemonteerd, zodat de machinist in elke positie kan zien hoe de grijper werkzaam is op een kleurenscherm in de cabine.

Van der Spek, Bouwmachines