Zoek
Sluit dit zoekvak.

Hyundai HL975 geintroduceerd op de Samoter in Verona

doorVan der Spek

Hyundai HL975 geintroduceerd op de Samoter in Verona

Datum: 26-feb-17

Afgelopen week is op de Italiaanse bouwbeurs Samoter de geheel nieuwe Hyundai HL975 laadschop voor het eerst getoond aan het Europese publiek.

De ruim 26.5 ton wegende Hyundai HL975 vult de al zeer grote laadschoppenrange nog verder aan. Hij komt tussen Hyundai HL960, met een bedrijfsgewicht van ca. 19 ton, en de grootse Hyundai laadschop, de HL980 die ruim 31 ton op de schaal brengt. Net als bij de andere modellen is ook van de HL975 een XT-versie met verlengd laadframe leverbaar waarmee de uitkiephoogte met 365 mm wordt vergroot.

Uiteraard is ook de Hyundai HL975 voorzien van alle kenmerken die ook de andere laadschoppen van de HL-serie zo succesvol maken.

De Hyundai HL975 wordt net als HL940, HL955, HL960 aangedreven door een Cummins motor die voldoet aan de Tier IV-final eisen. In de HL975 is een Cummins QSG12 6-cilinder met 335 pk verantwoordelijk voor de aandrijving. Voor onderhoudswerkzaamheden kan de motorkap elektrisch omhoog worden geklapt, zodat alle componenten eenvoudig bereikbaar zijn.

Rexroth pompen met loadsensing en flowsharing zorgen ervoor dat de HL975 de juiste prestaties levert met het laagste brandstofverbruik. Voor het sturen, remmen en het aansturen van de koelfans, die standaard is voorzien van een omkeerfunctie, zijn separate pompen gemonteerd. Met de volledig automatische versnellingsbak van ZF, die standaard is, zijn voorzien van Lock-up in de versnellingen wordt het brandstofverbruik nog verder teruggebracht.

De Cabine
De machinist kan op het 7” kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus van de motor waarmee altijd het gewenste vermogen beschikbaar is voor de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden.

Tevens kan de machinist in één oogopslag zien welke instellingen actief zijn voor de transmissie en aandrijvingen, zodat hij als gewenst deze snel en efficiënt kan wisselen om zo efficiënt mogelijk te werken. Evenals de werkniveau’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie, waarmee de machine altijd zijn optimale instelling paraat heeft. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het “clutch-cut-off” moment, waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

De vergrote cabine op de HL-serie is één van de stilste op de markt en is uiteraard voorzien van alle gemakken zoals een in vele posities te verstellen stoel met armsteunen, zodat de ideale zitpositie voor de machinist kan worden gerealiseerd. Natuurlijk behoort joystickbesturing tot de mogelijkheden. 

Wilt u meer weten over de nieuwe Hyundai HL975 laat het ons dan graag weten zodat wij contact met u kunnen opnemen voor een persoonlijk gesprek. 

Van der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, BouwmachinesVan der Spek, Bouwmachines