Categorie archief Van der Spek

De nieuwe Hyundai HX260E Electric compleet in beeld bij GMB.

Bij GMB is deze geheel elektrisch aangedreven Hyundai direct in bedrijf genomen op de dijkversterking Gorinchem-Waardenburg waar hij laat zien wat de duurzame toekomst gaat worden, een emissievrije bouwplaats.

#uwproductieonzezorg #duurzaam #samenwerking

Volledig nieuwe Hyundai HW140A mobiele graafmachine

Nieuwe machine voor de veeleisende machinist

Het is Hyundai gelukt om een compleet nieuwe mobiele graafmachine te ontwerpen waar iedere machinist gelukkig van zal worden, en met name de Nederlandse machinist. De nieuwe Hyundai HW140A is soepel en stil en comfortabel, draait als een scheermes en werkt fantastisch af. Met de Stage V motor is de machine daarbij nog zuinig ook en dus milieuvriendelijk.

Met de HW140A introduceert Hyundai een compleet nieuwe mobiele graafmachine. De HW140A is speciaal toegespitst op de Nederlandse markt en is gebouwd met de wensen van de Nederlandse machinist in gedachten. Dat is te zien en te voelen. De HW140A is een machine die nauwkeurig luistert naar de machinist en precies doet wat de machinist wil.

Voor het ontwikkelen van de volledig nieuwe HW140A ging Hyundai in gesprek met Europese klanten en dealers, waaronder Van der Spek Vianen. Dat resulteerde in een zeer uitgebreide wensenlijst, die nu nagenoeg compleet gerealiseerd is in de nieuwe machine. De verbeteringen die Hyundai heeft doorgevoerd, betreffen vrijwel alle onderdelen van de machine: bovenwagen, onderwagen, hydrauliek, cabine en motor. Zeer grote veranderingen daarin zijn het naar voren plaatsen van de draaikrans en de nieuwe load sensing hydrauliek, die de machine multifunctioneel inzetbaar maakt en superfijn laat afwerken.

Sterkste motor

Hyundai heeft gekozen voor een 4,5 liter Cummins motor. Dit is de grootste viercilinder in zijn klasse. De motor levert 127 kW (173 pk); zijn voorganger HW140 leverde 150 pk. Met deze 173 pk is de motor de sterkste in de 15-tons klasse. Een extra voordeel van de nieuwe motor is dat deze slechts 1680 rpm draait bij het rijden met 40 km/u, waar dat voorheen 2000 rpm was. Dat is zuiniger en biedt extra comfort voor de machinist.

De nieuwe motor is minder storingsgevoelig doordat deze geen EGR heeft. Ook is een dure variabele turbo achterwege gelaten en is in plaats daarvan gekozen voor een eenvoudige uitlaatremklep. Bij het tanken voorkomt de automatische afslag dat er brandstof gemorst wordt. De nieuwe technieken dragen bij aan de verlaging van de kosten.

Onderwagen verzwaard

Door de vernieuwingen in de onderwagen gaat de HW140A nu zelfs de concurrentie aan met machines uit de zwaardere klasse. De HW140A heeft dezelfde 32-tons assen als de HW160 en HW180. Ook de verzwaarde draaikrans is dezelfde als die van de HW160 en HW180.

Het schuifblad van de HW140A is verzwaard en verlengd zodat deze meer slag kan maken en de achterwielen verder kan opdrukken. Hierdoor is ook het kantelpunt verplaatst wat de machine meer stabiliteit geeft bij graafwerk en werken met zware last. De spatborden zijn fusee-gestuurd, waardoor de vooras-pendeling maximaal is. Dit komt de terreineigenschappen ten goede, waar de machinist veel profijt van heeft in zijn dagelijkse werk.

Bovenwagen: draaikans verplaatst

Ook bij de vernieuwing van de bovenwagen is ingezet op verbeterde prestaties. De draaikrans is verder naar voren geplaatst. Dit verbetert de gewichtsverdeling en de stabiliteit bij hijsen en graven over de achteras. Door de verplaatsing is de kont van de machine 20 cm korter geworden en is de draaicirkel kleiner geworden. Daarbij is de motorkap verlaagd voor beter zicht naar achteren.

De giek is juist verder naar achteren geplaatst op de draaikrans. Ook dit draagt bij aan de stabiliteit en geeft tevens uitmuntend zicht door het rechter raam. De slangen van het ventielenblok lopen nu onderlangs in plaats van met een grote lus naast de cabine, wat het zicht nog verder verbetert.

Tot slot is de lepelsteel aangepast, waardoor de transporthoogte met draaikantelstuk gunstiger is.

Cabine: meer zicht

Bij de vernieuwing van de cabine van de HW140A stonden zichtbaarheid, veiligheid en bedieningsgemak voor de machinist voorop. Het onderste raam van de cabinedeur is groter uitgevoerd voor maximaal zicht aan de linker kant. De bovenruit van de cabine is eveneens vergroot en de stijl tussen boven- en voorruit is smaller geworden.

Samen met de verbeteringen aan de bovenwagen is het zicht voor de machinist nu maximaal. De machinist heeft hierdoor veel overzicht, wat een rustig gevoel geeft en zorgt voor een ontspannen manier van werken.

Extra functies

De stuurkolom heeft een compacter design gekregen en een extra scharnier waardoor er meer verstelmogelijkheden zijn. Ook zijn de mogelijkheden van de joysticks uitgebreid met diverse functies en opties.

De HW140A is voorzien van A/B automatic brake, oftwel automatisch rem. Zodra de machine stilstaat worden automatisch de wielremmen bekrachtigd waardoor de machine gelijk vast staat; zodra de machinist het rijpedaal weer bedient gaat de rem los. Tevens heeft de machine ride-control (giekvering) en boom-float. Boom-float is een functie waarbij je niet kunt opdrukken. Dit is onder meer handig in de recycling of bij het werken met een sloophamer.

Load sensing hydrauliek

De Hyundai HW140A is voorzien van zeer hoogwaardige LS load sensing hydrauliek van Bosch Rexroth. Dit maakt de machine multifunctioneel inzetbaar en zeer geschikt voor de Nederlandse markt, waar een graafmachine niet alleen wordt gebruikt om te graven maar bijvoorbeeld ook als verreiker en om te levellen en te transporteren.

Load sensing maakt het mogelijk om verschillende functies met verschillende werkdrukken tegelijkertijd uit te voeren. Zonder LS kiest de hydrauliek zelf de weg van de minste weerstand en stopt de machine bijvoorbeeld met rijden als de machinist wil zwenken. Dat gebeurt dus niet bij deze Hyundai. Compensatieventielen in het ventielenblok geven bij gecombineerd werken nu prioriteit aan de desbetreffende functies.

Directe reactie cilinder

Een bijkomend voordeel is dat de verbruiker de pomp aanstuurt, en niet de stand van de stuurschuif. Hierdoor reageert de cilinder veel beter, onafhankelijk van de last. De benodigde pompdruk wordt direct opgebouwd en de cilinder komt ook bij zware last zonder schok in beweging.

Een LS systeem is een energiezuinig systeem doordat de pomp alleen de olie levert die de verbruiker nodig heeft.

De machine geeft 56 l/min op de rotatiefunctie. Dit is een uitkomst voor het draaikantelstuk; tevens kan direct een maaikorf aangesloten worden.

De liters van de extra functies zijn met de nieuwe hydrauliek ook beter in te stellen. Nu wordt de stuurschuif elektrisch bediend, terwijl voorheen de pomp elektrisch werd terug geregeld. De machinist kan de liters van de extra functie laag instellen, zodat de rest van de machine snel blijft functioneren tijdens het bedienen van de extra functie. Dit is ideaal voor het werken met een draaikantelstuk.

Nederlandse aanpassingen

Van der Spek Vianen heeft de nieuwe Hyundai HW140A nog meer aangepast voor de Nederlandse markt, door deze onder meer te voorzien van LED-verlichting, opklapbare treeplank, RVS-instapbeschermer, brede enkellucht banden en  draaikantelstuk. Met de vernieuwingen en de aanpassingen brengt Van der Spek een machine op de markt die in alle opzichten voldoet aan de hoge eisen die in deze klasse worden gesteld.

Hyundai Construction Equipment (HCE) investeert 150 miljoen in productie fabriek

Hyundai Construction Equipment (HCE) maakt productiefaciliteit in Ulsan klaar voor de toekomst en investeert miljoenen.

Hyundai Construction Equipment (HCE) investeert € 150 miljoen (US $ 170 miljoen) in zijn Ulsan-productiefabriek in Zuid-Korea, waardoor de productie capaciteit met maar liefst 50% wordt vergroot tot meer dan 15.000 machines per jaar. Deze investering zal de groeiende aanwezigheid van Hyundai op de snelgroeiende wereldwijde markt voor bouwmachines ondersteunen en tegelijkertijd een productiebasis bieden voor een nieuwe generatie elektrisch en waterstof aangedreven bouwmaterieel.

– Grootste investering sinds de lancering van HCE als nieuw opgerichte onderneming binnen de Hyundai Heavy Industries-groep.

– Investering in de komende vier jaar om de productie van rupsgraafmachines, wielladers en andere soorten machines uit te breiden.

– Herstructurering van assemblagelijnen om de productie te vereenvoudigen en het concurrentievermogen te versterken.

– Toekomstbestendige productie voor de fabricage van bouwmachines van de volgende generatie.

Grote investeringen voor de toekomst

Hyundai Construction Equipment investeert € 150 miljoen in zijn fabriek in Ulsan om zijn concurrentiepositie in de snelgroeiende bouwmachines business te versterken. De investering, die in de komende vier jaar zal worden geleverd, zal de productie in de gigantische fabriek met 4.800 eenheden per jaar verhogen, wat de jaarlijkse capaciteit op 15.000 graafmachines, wielladers en andere soorten bouwmachines brengt.

Het bedrijf zal de productie- en assemblagefuncties die momenteel in Fabriek 1 en Fabriek 2 aanwezig zijn, samenvoegen tot één faciliteit, waardoor de stroom van processen wordt vereenvoudigd en de besparingen worden vergroot door maximale efficiëntie. Dit zal de werkuren die gemoeid zijn met de productie van machines verminderen en de logistieke kosten in de hele supply chain verlagen. De verhuizing zal ook een weerspiegeling zijn van de milieu-, sociale en bestuurlijke factoren van HCE, waarbij gebruik wordt gemaakt van milieuvriendelijke submaterialen bij het uitvoeren van binnen- en buitenafwerkingswerkzaamheden.

Het bedrijf vergroot zijn marktaandeel in elke regio van het bedrijf door in te spelen op de huidige markttrends in de wereldwijde markt voor bouwmachines en door vooruit te kijken naar de eisen van de klant voor de infrastructuur- en bouwprojecten van morgen. Het bedrijf is ook van plan te profiteren van de recente lancering in de VS van het ‘Build Back Better World (B3W)-initiatief voor ontwikkelingslanden.

Hyundai graafmachines op met waterstof brandstofcel

HCE heeft in 2020 aangekondigd dat het van plan is om een reeks graafmachines op de markt te brengen die worden aangedreven door waterstofbrandstofcellen, geproduceerd in samenwerking met Hyundai Motors, dat zijn grootste autofabriek in Ulsan heeft. Het bedrijf heeft al een reeks door waterstof aangedreven industriële vorkheftrucks onthuld die naar verwachting in 2023 op de markt zullen komen, terwijl het doorgaat met het ontwikkelen van de apparatuur met lage en CO2-emissies die door de klant van de toekomst zal worden geëist. In Nederland wordt hier zeer naar uitgekeken omdat het een van de oplossingen is voor bouwmachines met zero emissie. Importeur Van der Spek B.V. heeft hiervan al de nodigde verkocht zonder überhaupt er nog een geproduceerd is. Dat zegt genoeg over het vertrouwen in de toekomstige graafmachines van Hyundai en het product.

“Het versterken van het concurrentievermogen van de Ulsan-fabriek is de eerste uitdaging die moet worden aangegaan om de wereldwijde top 5 te bereiken, het doel van de divisie bouwmachines van de Hyundai Heavy Industries-groep”, aldus CEO Choi Cheol-gon. Met deze investering zullen we ons merkconcurrentievermogen verder vergroten door bouwmachines efficiënter te produceren en te leveren.

Technologie-innovatiecentrum

In november 2020 voltooide HCE de bouw van een technologie-innovatiecentrum, waarin € 57,4 miljoen (US $ 65 miljoen) werd geïnvesteerd. Het nieuwe centrum omvat 16 laboratoria, met meer dan van 2100 onderzoekers. Het is betrokken bij onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten die gericht zijn op milieuvriendelijke technologieën, hoogrenderende en geluidsreductietechnologieën en een virtueel verificatiesysteem. De site voert ook kwaliteitsonderzoek en verificatie uit van componenten en voltooide apparatuur.

HyundaiConstruction Equipment zal blijven investeren in het bedrijf om ervoor te zorgen dat het bedrijf de sprong maakt om een wereldwijd productiebedrijf van topniveau te worden. HCE voltooide in juni 2021 een centrum voor kwaliteitsborging voor het verifiëren van de betrouwbaarheid van componenten en vernieuwde in juni 2021 zijn wereldwijde trainingscentrum voor het ontwikkelen van uitstekende human resources. Nu ligt de focus op het verhogen van de productie-efficiëntie en het bouwen van de infrastructuur voor de snelle groei die is gepland voor de komende jaren.

Informatie:

http://www.hyundai-ce.eu

Importeur Nederland:

Van Der Spek Vianen B.V.
tel. +31 (0)347 362 666
http://www.vanderspek.nl/

Importeur België:

Hyundai Machines Belgium NV
tel. +32 (11) 30 50 20
http://www.hyundai-hmb.be/

Vandaag hebben wij bij Gebr. Swinkels Metaalrecycling BV deze nieuwe Fuchs MHL350F afgeleverd.

Zoals alle Fuchs machines bij Gebr. Swinkels is ook deze Fuchs weer tot in detail uitgevoerd. De machine is door PRIMA Equipment gespoten in Scania rood en voorzien van een blanke laag als afwerking. Uiteraard afgewerkt compleet met belettering en Fuchs logo’s op de machine.

Met zijn 35 ton eigen gewicht en overslagbereik van 16 meter is de nieuwe MHL350F in staat om in Heerlen eenvoudig alle op- en overslagwerkzaamheden uit te voeren waarbij naast het beladen van de scharen ook vrachtwagens en containers geladen en gelost worden.

Om het bereik van 16 meter te halen is Fuchs MHL350E is uitrust met een 8.5 meter giek en een 7,2 meter lepelsteel. Het bereik is gemeten van het hart van de draaikrans tot aan de pen van de lepelsteel, het bereik aan de buitenzijde van de grijper is zelfs ruim 17,5 meter.

In de MHL350F is de zeer duurzame en zuinige Stage-V Deutz TCD 6.1. L6 6-cilinder turbodieselmotor gemonteerd welke 160kW vermogen levert. Het geleverde vermogen wordt overgegeven aan de zeer efficiënte Linde hydraulische pompen welke beide 330 liter/min geven. Hierdoor is de machine zeer snel en krachtig bij een zeer laag brandstofverbruik.

De standard compleet gescheiden- en separaat opgestelde koelers dragen er zorg voor dat de machine optimale koeling krijgt. Door de optimale koeling wordt er tijdens het draaien met de machine zeer weinig gebruik gemaakt van de koelvans waardoor naast een zeer laag geluidniveau ook het brandstofverbruik uiterst laag is.

Voor het dagelijks- en uit te voeren onderhoud aan de machine is als bij iedere Fuchs een ruim bemeten loopbordes bij de motor aanwezig welke via een uitklapbare trap toegankelijk is. Op deze plek kan naast het veilig uitvoeren van deze onderhoudswerkzaamheden ook de diesel- en Adblue tank gevuld worden zonder op de machine te hoeven klimmen.

LED-verlichting zorgt er voor dat ook in de vroeg- en late uren veilig gewerkt kan worden met goed zicht op het uit te voeren werk.

Al meer dan 50 jaar zijn de Gebr. Swinkels een begrip in Limburg en ver daar omheen. Door heel Europa worden metalen ingekocht en op hun eigen terrein verwerkt. Zij leveren hun verwerkte materialen naar hoogovens en gieterijen in binnen- en buitenland. De gebroeders Swinkels verzamelen doormiddel van zo’n 400 containers materialen bij diverse bedrijven in heel Nederland. Het transport wordt geheel door hun zelf verricht middels eigen vrachtauto’s.Gebr.Swinkels Metaalrecycling B.V. is al jarenlang ISO en VCA gecertificeerd.

Registreer uw Motorrijtuig Met Beperkte Snelheid tijdig online

Sinds 1 januari 2021 gelden er nieuwe regels voor het rijden op de openbare weg met een MMBS (Motorrijtuig Met Beperkte Snelheid). Deze nieuwe regels houden in dat een MMBS geregistreerd moet worden, en dus ook een kenteken krijgt.

Vóór 1 januari 2022 moeten alle registratieplichtige (land)bouwvoertuigen bij de RDW geregistreerd zijn om nog op de openbare weg te mogen. Die datum komt met rasse schreden dichterbij. Registratie kan via de website van de RDW voor € 18,-. Daarna is registratie alleen nog mogelijk na een duurdere keuring. Zonder kentekenbewijs mag uw (land)bouwvoertuig vanaf 1 januari 2022 niet meer op de openbare weg. (Bron: RDW )

In alle volgende gevallen is registratie nodig:

  • Indien het gemotoriseerde (land)bouwvoertuig op de openbare weg harder dan 6 km/u rijdt, niet pas vanaf 25 km/u.
  • Voor getrokken materieel dat op de openbare weg harder dan 25 km/u rijdt. Met openbare weg wordt ook een landweg bedoeld, of een korte oversteek van het ene naar het andere veld of een openbaar deel van het eigen terrein.

Een kentekenplaat is na registratie alleen nodig voor gebruikte (land)bouwvoertuigen die 25 km/u of harder rijden op de openbare weg. Vanaf 1 januari 2025 moeten alle geregistreerde (land)bouwvoertuigen een kentekenplaat voeren. (Bron: RDW)

Er zijn een aantal uitzonderingen op de MMBS-kentekenplicht. Dit zijn:

  • 1-assige motorrijtuigen
  • Asfalteermachines
  • Asfaltfreesmachines
  • Walsen wegenbouw

Vraag uw kentekenbewijs tijdig aan en bespaar kosten

Het aanvragen van een kenteken is dit jaar enkel een online administratieve handeling. Dit verloopt via uw DigiD account. Mocht u dit zelf niet willen doen, dan kan Van der Spek dit tegen vergoeding voor u verzorgen. Na 31 december 2021 dient elk niet eerder geregistreerd MMBS-voertuig door de RDW beoordeeld worden op een RDW-keuringsstation, met alle dan geldende eisen. De kosten zullen na 2021 vele malen hoger zijn.

Hulp keuzeformulier voor het invoeren van voertuiggegevens op rdw.nl/registreren:

  • E          Voertuigidentificatienummer nr.    —–
  • A          Kenteken grensverkeer                  Heeft het voertuig een GV-kenteken ja / Nee?
  •             Voertuigcategorie:                        Motorrijtuig met beperkte snelheid
  •             Voertuigomschrijving:                   Mobiele kraan / Wiellader-Shovel / Dumper
  • D.1     Merk:                                              Hyundai / Fuchs / Bell
  • D.3      Handelsbenaming:                         —–
  • D.2       Type:                                               /
  •              Bouwjaar:                                      —- (voor 01-01-2021)
  •              Brandstof 1:                                  Diesel
  •              Brandstof 2:                                   /
  •              Maximumconstructiesnelheid:      —  km/h (minimaal 6 km/h en maximaal 40 km/h)
  • Foto van het vin nummer en typeplaatje

Verwerkingstijd

De verwerkingstijd van uw kentekenbewijs duurt gemiddeld 20 werkdagen. Zodra de RDW uw aanvraag heeft goedgekeurd, stuurt zij u het kentekenbewijs toe. Heeft de RDW meer informatie nodig om de registratie af te ronden, dan ontvangt u hierover bericht. Mogelijk is het machinetype nog niet bekend bij de RDW. De RDW zal u dan om foto’s en aanvullende informatie vragen. Eén werkdag nadat u het kentekenbewijs en eerste deel van de code heeft ontvangen, stuurt de RDW u de bijbehorende tenaamstellingscode toe.

Verplichtingen

Bij een geregistreerd voertuig horen verplichtingen, bijvoorbeeld de verzekeringsplicht. U dient het nieuwe kentekennummer aan te melden bij uw verzekeraar en een GIAK-kentekenplaat aan te vragen. Deze dient u op uw machine te monteren. Het is mogelijke een lange vierkante of een vierkante GIAK-nummerplaat te bestellen bij een erkend bedrijf met de codes die u heeft ontvangen van de RDW.

Houtscheiding op kwaliteit mogelijk met Steinert Unisort NIR-scheiding, zuiver A-hout is het doel.

De kwaliteitseisen aan recyclehout dat gebruik wordt bij de productie van o.a. spaanplaat en MDF worden steeds hoger. Naast de reeds bekende scheidingen van ijzer en metaaldelen uit de stromen met Steinert magneten, non-ferro- en inductiescheiders moet nu de volgende stap gezet worden.

Deze volgende stap houd in dat de stromen ontdaan moeten worden van onzuiverheden. Bij deze onzuiverheden moet in de eerste stap gedacht worden aan kunststoffen en plastics. Daarna komt de volgende stap, de houtstroom ontdoen van niet gewenste houtfracties als MDF, spaanplaat, OSB plaat zodat alleen A-hout overblijft om nieuwe producten van de maken.

Om deze scheiding optimaal mogelijk te maken heeft Steinert de volgende opstelling reeds diverse malen geleverd waarbij zeer goede resultaten worden behaald met zuiver A-hout als product.

Voordat de Steinert Unisort’s hun werk kunnen doen moet uiteraard de te recyclen houtstroom worden verkleint tot de juiste fracties, een mooie fractie voor opgave is 25-120mm waarbij de ijzer- en non-ferro delen zijn verwijdert. Een windshift-stap zorgt zeker voor een verbetering in het sorteerproces.  

Het proces dat dan gebruikt wordt bestaat uit twee Steinert Unisort machines, een Steinert Unisort EVO 5.0 die in een eerste stap onzuiverheden als kunststoffen, plastics en herkenbare houtsoorten uit de stroom schiet.

Op de volgende Steinert, een Unisort Black worden zwarte- en donkere delen uit de overgebleven stroom geschoten zodat een A-hout fractie overblijft. Door zijn speciale bouwwijze kan de Steinert Unisort Black donkere- en zwarte delen herkennen zonder dat de transportband die ook zwart is enig effect er op heeft. De herkenning vind niet meer boven de transportband plaats echter op het punt dat het product de band verlaat.

Uit opgedane ervaringen blijkt dat tussen de 60 en 65% van de opgave uit A-hout kan bestaan en weer hoogwaardig kan worden ingezet voor de productie van o.a. MDF en andere houtproducten.

Steinert Unisort ;

De Steinert Unisort is opgebouwd uit een transportband, brug met detectie en besturing en een uitloopkast met scheidingsschot.

De Steinert Unisort’s zijn voorzien van een HSI (Hyper Spectral Imaging ) camera voor de  herkenning waardoor er altijd een compleet beeld is van de te sorteren producten. Er wordt geen herkenningspunt gemist door een bewegende/zoekende camera als bij vele andere NIR-scheiders.

Naast dit zeer belangrijke voordeel waarmee de beste herkenning en dus ook hoogste scheidingsresultaten worden behaald zijn er ook geen bewegende en slijtage onderhevige delen in de unit aanwezig. De HSI camera heeft 256 detectiepunten over de bandbreedte en kan delen van 10mm – 300mm scheiden uit de materiaalstroom middels de ventielen in de blaasbalk.

Alle componenten voor herkenning en aansturing hiervan ziten in de brug die op de machine is gemonteerd. Middels een groot touchscreen kunnen de instelling eenvoudig worden aangepast en is alle data af te lezen. Deze data bestaat o.a. uit de producten die herkent worden uit de productstroom waarmee de samenstelling is vast te stellen, bandbedekking, percentage uitgebrachte delen e.d. Deze data kan ook extern worden uitgelezen waarmee dan de productie kan worden aangestuurd.

 In de uitloopkast van de machine is een optioneel klapbordes geplaatst zodat bij het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden veilig gewerkt kan worden.

Hyundai HX260AL Electric in actie

Vandaag heeft de complete nieuwe elektrische Hyundai Construction Equipment Europe HX260AL Electric zijn eerste kuubs verzet. Tijdens deze eerste uren waarbij direct zware grond werd afgegraven heeft de machine zijn verwachtingen geheel waargemaakt.

Uiteraard willen we op het moment nog zoveel aan jullie melden echter dat doen we als hij wordt afgeleverd aan GMB. Hij zal hiervoor natuurlijk eerst in de bekende bedrijfskleuren worden gespoten door onze collega’s van PRIMA Equipment.

#electrischaangedreven#duurzaamondernemen#vooroplopen#uwproductieonzezorg

VCA-certificering weer verlengd bij Van der Spek Vianen B.V.

Trots zijn we te melden dat wij als bedrijf onze VCA-certificering weer verlengd hebben. Bij deze verlenging zijn we gelijk overgegaan naar de nieuwste normering 2017/6.0.

De afgelopen periode zijn in ons bedrijf diverse audits uitgevoerd zowel op locatie in Vianen en Hardenberg als buiten op de diverse plaatsen waar Service en Support werd verleend. Tijdens deze audits hebben onze medewerkers laten zien dat wij op alle punten voldeden aan de gestelde eisen en procedures waarmee de verlenging weer een feit is. #vakmensenmakenvakwerk#serviceensupport#uwproductieonzezorg#veiligheidvoorop

PERSBERICHT

De Liebherr groep draagt zijn verhuuractiviteiten van torenkranen in de regio’s Ile‑de‑France en Noord per 1 september 2021 over aan Hexagone Services S.A.S., dochteronderneming van de Nederlandse Van der Spek groep, handelaar in Liebherr torenkranen.

  • De Liebherr Groep beschikt in Frankrijk over een verhuurvloot van honderden torenkranen. Een groot deel van deze vloot bevindt zich in het gebied Ile-de-France en Noord.
  • Hexagone Services heeft zich in Frankrijk ontwikkeld tot een grote verhuurder en zal zijn activiteiten in de regio’s Ile-de-France en Noord verder uitbouwen.
  • Liebherr behoudt haar verkoopactiviteiten in Frankrijk evenals haar verhuuractiviteiten in de andere Franse regio’s.
  • Het technische steunpunt Liebherr-Grues à Tour te Fontenay-Trésigny wordt omgevormd tot het Nationaal Technisch Centrum voor Liebherr torenkranen.

Volgens Marco Guariglia, directeur verkoop bij Liebherr, heeft “Frankrijk voor Liebherr sinds het begin een bijzondere betekenis. Met deze stap zullen onze partners in de verhuur sterker worden en kan Liebherr zijn marktpositie verder uitbouwen”.

“Sinds het jaar 2000 zijn we als Hexagone in Frankrijk als verhuurder onderweg en bekend. In deze 20 jaar zijn we sterk gegroeid en we zien in deze uitbreiding van onze huurvloot een bevestiging van onze filosofie”, aldus Erik Van Audenrode, bedrijfsleider van Van der Spek België.

Christophe Zimmermann, bedrijfsleider van Liebherr-Grues à Tour SAS, ziet deze synergie tussen Liebherr en Hexagone als resultaat van een jarenlange, positieve samenwerking en ziet ook de mogelijkheid om zich verder te richten op de core business van kraanverkoop en premium service.

In deze context wordt de Liebherrafdeling in Fontenay-Trésigny uitgebouwd tot het Nationaal Technisch Centrum voor Liebherr torenkranen in Frankrijk. Van hieruit wordt de verdere ontplooiing van de activiteiten door service, scholingen en logistiek ondersteund en begeleid.

Kentekenplicht voor machines

Sinds 1 januari 2021 gelden er nieuwe regels voor het rijden op de
openbare weg met een MMBS (Motorrijtuig Met Beperkte Snelheid).
Deze nieuwe regels houden in dat een MMBS geregistreerd
moet worden en dus ook een kenteken krijgt.

VRAAG UW KENTEKEN TIJDIG AAN EN BESPAAR KOSTEN

Het aanvragen van een kenteken is dit jaar enkel een online administratieve handeling en kost u slechts € 18,- per kenteken. Dit verloopt via uw DigiD account. Mocht u dit zelf niet willen doen, dan kan Van der Spek dit tegen vergoeding voor u verzorgen. Na 31 december 2021 moet elk niet eerder geregistreerd MMBS-voertuig door de RDW beoordeeld worden op een RDW keuringsstation, met alle dan geldende eisen. De kosten zullen na dit jaar vele malen hoger zijn.

Uw Van der Spek machine heeft een registratieplicht als:

• Het bouwjaar van uw machine vóór 2021 is en nu of in de toekomst (mogelijk) op de openbare weg komt.
• De maximum constructiesnelheid van uw voertuig 6 km/h of hoger is en het voertuig breder is dan 1.30 m.
• Het een getrokken voertuig is met een maximale constructiesnelheid van meer dan 25 km/h.

Voor al deze voertuigen dient u een kentekenbewijs aan te vragen

Uitzonderingen op de MMBS-kentekenplicht:

• 1-assige motorrijtuigen • Asfalteermachines
• Asfaltfreesmachines • Walsen wegenbouw

De verwerkingstijd van uw kentekenbewijs duurt gemiddeld 20 werkdagen. Zodra de RDW uw aanvraag heeft goedgekeurd, stuurt zij u het kentekenbewijs toe. Heeft de RDW meer informatie nodig om de registratie af te ronden, dan ontvangt u hierover bericht. Mogelijk is het machinetype nog niet bekend bij de RDW. De RDW zal u dan om foto’s en aanvullende informatie vragen. Eén werkdag nadat u het kentekenbewijs en eerste deel van de code heeft ontvangen, stuurt de RDW u de bijbehorende tenaamstellingscode toe.

Bij een geregistreerd voertuig horen verplichtingen, bijvoorbeeld de verzekeringsplicht. U dient daarom uw nieuwe kentekennummer aan te melden bij uw verzekeraar. Vraag uw GIAK-kentekenplaat aan bij een erkend bedrijf met de codes die ontvangt van RDW en monteer de kentekenplaat op uw machine.

Heeft u vragen over wat Van der Spek voor u kan betekenen? Vraag het John: