Categorie archief grondverzet

doorVan der Spek

Nieuwe Hyundai HW140A voor Renkema Grondwerken BV

Gezamenlijk hebben de Van der Spek monteur en vertegenwoordiger een mooie complete Hyundai HW140A afgeleverd op werklocatie nabij Assen, bij Renkema Grondwerken BV (onderdeel is van Brouwer & Brouwer Eastermar). Deze Hyundai HW140A voldoet aan laatste stage 5 emissie uitstoot normen.

Verder is machine uitgevoerd met Rototilt Eurosteel draaikantelstuk. Voorzien van enkellucht 650 banden, maakt het toch ook weer een stoere machine. Machinist Sybren heel veel draaiplezier ervan. Renkema Grondwerken bv, Eelco Brouwer, bedankt voor deze opdracht.

doorVan der Spek

Nieuwe Hyundai HW140A voor Brouwer & Brouwer BV

Vertegenwoordiger en monteur, leveren gezamenlijk deze mooie complete Hyundai HW140A af, aan Brouwer & Brouwer Eastermar. De Hyundai HW140A voldoet aan de laatste stage 5 emissie uitstoot normen.

Verder is machine uitgevoerd met Engcon draaikantelstuk en enkellucht 650 banden. Een stoere machine! Dirk van der Kuilen heeft nu al veel draaiplezier. Brouwer & Brouwer bedankt voor deze opdracht.

doorVan der Spek

Nieuwe op- en overslag Hyundai HW140A voor Meeuwenoord Groep

Onlangs heeft Meeuwenoord Groep uit Noordwijkerhout deze nieuwe mobiele Hyundai HW140A in gebruik genomen op hun recyclinglocatie voor het het sorteren van te recyclen stromen.

Tevens wordt de machine ingezet voor het beladen van containers en vrachtwagens.

Uiteraard is de machine voorzien van een duurzame- en zuinige Stage-V motor. Om goed en veilig te kunnen werken is de machine optioneel uitgevoerd met stempels.

doorVan der Spek

Nieuwe Hyundai HW140A voor Lokhorst CV Grond- en Straatwerk

Van der Spek Vianen heeft onlangs van de vestiging in Vianen een nieuwe Hyundai HW140A afgeleverd bij Lokhorst CV Grond- en straatwerk in Nunspeet.

De nieuwe Hyundai is compleet uitgevoerd en o.a. voorzien van een Encon EC219 draai-kantelstuk en Alliance 315/80 R22.5 extra brede banden om insporing op zachte ondergrond te voorkomen.

Voor de aandrijving is een 4.5 Cummins motor verantwoordelijk. De motor levert 173 pk en draait bij een snelheid van 40 km/u slechts 1.680 toeren waarmee hij extra zuinig is bij het rijden tussen de uit te voeren werken.

De Hyundai HW140A is voorzien van zeer hoogwaardige LS load sensing hydrauliek van Bosch Rexroth. Dit maakt de machine multifunctioneel inzetbaar. Load sensing maakt het mogelijk om verschillende functies met verschillende werkdrukken tegelijkertijd uit te voeren. Zonder LS kiest de hydrauliek zelf de weg van de minste weerstand en stopt de machine bijvoorbeeld met rijden als de machinist wil zwenken. Dat gebeurt dus niet bij deze nieuwe Hyundai HW140A.

Lokhorst CV Grond- en Straatwerk verricht grond- riolering en straatwerkzaamheden voor zowel bedrijven als particulieren in de regio. Ze leveren traditioneel vakwerk, maar kunnen ook grote oppervlakten machinaal bestraten voor bedrijven of gemeenten.

doorVan der Spek

Helmondse Schroothandel voegt Fuchs MHL360F toe aan machinepark.

De Helmondse Schroothandel heeft op haar vestiging in Waalwijk een nieuwe 48 tons  betrouwbare- en zuinige capaciteitsmaker in gebruik genomen. De nieuwe Fuchs MHL360F vervangt na tienduizenden tevreden draaiuren een eveneens door Van der Spek Vianen geleverde Fuchs MHL360D.

Op de locatie in Waalwijk zal de nieuwe Fuchs MHL360F gebroederlijk gaan draaien met een vorige jaar geleverde Fuchs MHL360F. Naast deze Fuchs machines zijn nog diverse andere Fuchsen en een Hyundai laadschop werkzaam op de locaties in Helmond en Waalwijk.

Van haven tot recyclinglocatie is de Fuchs MHL360F bekend om zijn degelijke- ,duurzame-, comfortabele- en veilige karakter dat in het gehele ontwerp naar buiten komt zodat er ieder draaiuur gebruik van kan worden gemaakt. 

De basis van het degelijke ontwerp is te vinden in de uiterste stabiele onderwagen die bij de wielmobiele uitvoering is voorzien van vier stempelpoten op iedere hoek van de onderwagen.

De draaikrans die is voorzien van een dubbele rij lagers is centraal midden op de onderwagen geplaatst zodat de machine stabiel blijft staan tijdens de uit te voeren werkzaamheden.

Een pendelende achteras is standaard en zorgt tijdens het rijden voor juist contact met de ondergrond zelfs als deze niet vlak is.

Op de onderwagen is de bovenwagen geplaatst welke compleet is ontworpen met de op- en overslagwerkzaamheden in gedachten. Hierbij valt de ophanging van de giek direct op, deze is voor op de bovenwagen geplaatst en zeer zwaar- en degelijk uitgevoerd waarbij de staalbouw doorloopt op de gehele bovenwagen. Zowel de ophangingen van de giek als de hefcilinders zijn zo uitgevoerd dat ze tweezijdig worden ondersteund. Vier pennen zorgen dat het krachtenspel optimaal worden opgevangen en verdeeld in de rest van de bovenbouw. Door deze plaatsing van de giek heeft de machinist ook optimaal zicht op de uit te voeren werkzaamheden.

De Fuchs MHL360F is met een rechte giek configuratie geleverd met een bereik van 19,5 meter aan de buitenzijde van de grijper. Het bereik van hart draaikrans tot grijperpen bedraagt 18,0 meter.

Dankzij de duurzame- en zuinige Deutz TCD 7.8 L6 cilinder motor is de Fuchs MHL360F één van de zuinigste machines is de markt. Het gebruik van het vermogen van 190 kW kan middels verschillende programma’s in de besturing door de machinist eenvoudig worden ingesteld zodat altijd de optimale  combinatie wordt gebruikt tussen de motor en het hydraulische systeem met een laag brandstofverbruik als gevolg. De compleet gescheiden koelers voor olie, hydrauliek, koelvloeistof en airco zorgen voor de beste koeling die in de markt beschikbaar is. Door deze optimale koeling draaien de koelvans minder met een laag geluidniveau en brandstofniveau als gevolg. Uiteraard is de motor een Stage-V uitvoering met de laagste emissie uitstoot.

Aan de motor is een uiterst efficiënt hydraulisch systeem van Rexroth gemonteerd dat bestaat uit drie pompen. Twee worden ingezet voor het aansturen van de giek, lepelsteel en grijper waarbij de derde alleen wordt ingezet voor het zwenken van de machine. Door deze opbouw is de machine zeer efficiënt en snel en wordt er weinig brandstof verbruikt. In totaal is 700 liter/min beschikbaar vanuit het hydraulische systeem.

De FOX-cabine die op de Fuchs MHL360F is geplaats is voorzien van alle comfort voor de machinist.

Dankzij de ruime schuifdeur geeft toegang tot de luxe cabine waarin alle functies van de machine optimaal bedient kunnen worden. Natuurlijk is de stoel- en console in te stellen op de wensen van de machinist zodat een ideale zitpositie ontstaat. Standaard heeft de cabine een zichthoogte van 5,8 meter en kan bij de Helmondse Schroothandel ook nog 2,2 meter naar voren worden geplaatst.

Dankzij het zeer ruime onderhouds- en werkplatform op de bovenwagen kan de machinist zeer veilig en eenvoudig zijn werkzaamheden uitvoeren. Er kunnen geen onveilige situaties ontstaan door op de bovenwagen te hoeven klimmen voor o.a. tank- en controle werkzaamheden. Aan de rechterzijde is een uitklapbare toegangstrap die toegang geeft naar het bordes.

Helmondse Schroothandel B.V.

Met inmiddels de derde generatie aan het roer is de Helmondse Schroothandel uitgegroeid van een lokale inzamelaar en opkoper van oud metaal, tot een toonaangevend bedrijf in de markt van de metaalrecycling en is actief in Nederland, België en Duitsland.

Enerzijds wordt staalschroot en non-ferro metaal dat vrijkomt bij sloopwerken en industriële bedrijven verzamelt met eigen logistiek materieel. Anderzijds wordt veel materiaal door zowel particulieren, handelaren, midden- kleinbedrijf als bouw en industrie aangeleverd op hun werven in Helmond en Waalwijk.

Beide vestigingen zijn uitgerust met de modernste middelen die voor de inzameling, verwerking en afvoer van gecertificeerde producten nodig zijn en tevens zijn beide vestigingen ingericht volgens de meest recente Europese richtlijnen op het gebied van milieu en omgeving. In Waalwijk heeft de locatie een eigen kade waarop schepen geladen en gelost kunnen worden.

doorVan der Spek

De nieuwe Hyundai HX260E Electric compleet in beeld bij GMB.

Bij GMB is deze geheel elektrisch aangedreven Hyundai direct in bedrijf genomen op de dijkversterking Gorinchem-Waardenburg waar hij laat zien wat de duurzame toekomst gaat worden, een emissievrije bouwplaats.

#uwproductieonzezorg #duurzaam #samenwerking

doorVan der Spek

Volledig nieuwe Hyundai HW140A mobiele graafmachine

Nieuwe machine voor de veeleisende machinist

Het is Hyundai gelukt om een compleet nieuwe mobiele graafmachine te ontwerpen waar iedere machinist gelukkig van zal worden, en met name de Nederlandse machinist. De nieuwe Hyundai HW140A is soepel en stil en comfortabel, draait als een scheermes en werkt fantastisch af. Met de Stage V motor is de machine daarbij nog zuinig ook en dus milieuvriendelijk.

Met de HW140A introduceert Hyundai een compleet nieuwe mobiele graafmachine. De HW140A is speciaal toegespitst op de Nederlandse markt en is gebouwd met de wensen van de Nederlandse machinist in gedachten. Dat is te zien en te voelen. De HW140A is een machine die nauwkeurig luistert naar de machinist en precies doet wat de machinist wil.

Voor het ontwikkelen van de volledig nieuwe HW140A ging Hyundai in gesprek met Europese klanten en dealers, waaronder Van der Spek Vianen. Dat resulteerde in een zeer uitgebreide wensenlijst, die nu nagenoeg compleet gerealiseerd is in de nieuwe machine. De verbeteringen die Hyundai heeft doorgevoerd, betreffen vrijwel alle onderdelen van de machine: bovenwagen, onderwagen, hydrauliek, cabine en motor. Zeer grote veranderingen daarin zijn het naar voren plaatsen van de draaikrans en de nieuwe load sensing hydrauliek, die de machine multifunctioneel inzetbaar maakt en superfijn laat afwerken.

Sterkste motor

Hyundai heeft gekozen voor een 4,5 liter Cummins motor. Dit is de grootste viercilinder in zijn klasse. De motor levert 127 kW (173 pk); zijn voorganger HW140 leverde 150 pk. Met deze 173 pk is de motor de sterkste in de 15-tons klasse. Een extra voordeel van de nieuwe motor is dat deze slechts 1680 rpm draait bij het rijden met 40 km/u, waar dat voorheen 2000 rpm was. Dat is zuiniger en biedt extra comfort voor de machinist.

De nieuwe motor is minder storingsgevoelig doordat deze geen EGR heeft. Ook is een dure variabele turbo achterwege gelaten en is in plaats daarvan gekozen voor een eenvoudige uitlaatremklep. Bij het tanken voorkomt de automatische afslag dat er brandstof gemorst wordt. De nieuwe technieken dragen bij aan de verlaging van de kosten.

Onderwagen verzwaard

Door de vernieuwingen in de onderwagen gaat de HW140A nu zelfs de concurrentie aan met machines uit de zwaardere klasse. De HW140A heeft dezelfde 32-tons assen als de HW160 en HW180. Ook de verzwaarde draaikrans is dezelfde als die van de HW160 en HW180.

Het schuifblad van de HW140A is verzwaard en verlengd zodat deze meer slag kan maken en de achterwielen verder kan opdrukken. Hierdoor is ook het kantelpunt verplaatst wat de machine meer stabiliteit geeft bij graafwerk en werken met zware last. De spatborden zijn fusee-gestuurd, waardoor de vooras-pendeling maximaal is. Dit komt de terreineigenschappen ten goede, waar de machinist veel profijt van heeft in zijn dagelijkse werk.

Bovenwagen: draaikans verplaatst

Ook bij de vernieuwing van de bovenwagen is ingezet op verbeterde prestaties. De draaikrans is verder naar voren geplaatst. Dit verbetert de gewichtsverdeling en de stabiliteit bij hijsen en graven over de achteras. Door de verplaatsing is de kont van de machine 20 cm korter geworden en is de draaicirkel kleiner geworden. Daarbij is de motorkap verlaagd voor beter zicht naar achteren.

De giek is juist verder naar achteren geplaatst op de draaikrans. Ook dit draagt bij aan de stabiliteit en geeft tevens uitmuntend zicht door het rechter raam. De slangen van het ventielenblok lopen nu onderlangs in plaats van met een grote lus naast de cabine, wat het zicht nog verder verbetert.

Tot slot is de lepelsteel aangepast, waardoor de transporthoogte met draaikantelstuk gunstiger is.

Cabine: meer zicht

Bij de vernieuwing van de cabine van de HW140A stonden zichtbaarheid, veiligheid en bedieningsgemak voor de machinist voorop. Het onderste raam van de cabinedeur is groter uitgevoerd voor maximaal zicht aan de linker kant. De bovenruit van de cabine is eveneens vergroot en de stijl tussen boven- en voorruit is smaller geworden.

Samen met de verbeteringen aan de bovenwagen is het zicht voor de machinist nu maximaal. De machinist heeft hierdoor veel overzicht, wat een rustig gevoel geeft en zorgt voor een ontspannen manier van werken.

Extra functies

De stuurkolom heeft een compacter design gekregen en een extra scharnier waardoor er meer verstelmogelijkheden zijn. Ook zijn de mogelijkheden van de joysticks uitgebreid met diverse functies en opties.

De HW140A is voorzien van A/B automatic brake, oftwel automatisch rem. Zodra de machine stilstaat worden automatisch de wielremmen bekrachtigd waardoor de machine gelijk vast staat; zodra de machinist het rijpedaal weer bedient gaat de rem los. Tevens heeft de machine ride-control (giekvering) en boom-float. Boom-float is een functie waarbij je niet kunt opdrukken. Dit is onder meer handig in de recycling of bij het werken met een sloophamer.

Load sensing hydrauliek

De Hyundai HW140A is voorzien van zeer hoogwaardige LS load sensing hydrauliek van Bosch Rexroth. Dit maakt de machine multifunctioneel inzetbaar en zeer geschikt voor de Nederlandse markt, waar een graafmachine niet alleen wordt gebruikt om te graven maar bijvoorbeeld ook als verreiker en om te levellen en te transporteren.

Load sensing maakt het mogelijk om verschillende functies met verschillende werkdrukken tegelijkertijd uit te voeren. Zonder LS kiest de hydrauliek zelf de weg van de minste weerstand en stopt de machine bijvoorbeeld met rijden als de machinist wil zwenken. Dat gebeurt dus niet bij deze Hyundai. Compensatieventielen in het ventielenblok geven bij gecombineerd werken nu prioriteit aan de desbetreffende functies.

Directe reactie cilinder

Een bijkomend voordeel is dat de verbruiker de pomp aanstuurt, en niet de stand van de stuurschuif. Hierdoor reageert de cilinder veel beter, onafhankelijk van de last. De benodigde pompdruk wordt direct opgebouwd en de cilinder komt ook bij zware last zonder schok in beweging.

Een LS systeem is een energiezuinig systeem doordat de pomp alleen de olie levert die de verbruiker nodig heeft.

De machine geeft 56 l/min op de rotatiefunctie. Dit is een uitkomst voor het draaikantelstuk; tevens kan direct een maaikorf aangesloten worden.

De liters van de extra functies zijn met de nieuwe hydrauliek ook beter in te stellen. Nu wordt de stuurschuif elektrisch bediend, terwijl voorheen de pomp elektrisch werd terug geregeld. De machinist kan de liters van de extra functie laag instellen, zodat de rest van de machine snel blijft functioneren tijdens het bedienen van de extra functie. Dit is ideaal voor het werken met een draaikantelstuk.

Nederlandse aanpassingen

Van der Spek Vianen heeft de nieuwe Hyundai HW140A nog meer aangepast voor de Nederlandse markt, door deze onder meer te voorzien van LED-verlichting, opklapbare treeplank, RVS-instapbeschermer, brede enkellucht banden en  draaikantelstuk. Met de vernieuwingen en de aanpassingen brengt Van der Spek een machine op de markt die in alle opzichten voldoet aan de hoge eisen die in deze klasse worden gesteld.

doorVan der Spek

Hyundai HX220AL geleverd aan Loonbedrijf Hans Kemp

Van der Spek Vianen een nieuwe Hyundai HX220AL afgeleverd bij Loonbedrijf Hans Kemp uit Vriezeveen. Uiteraard is de nieuwe Hyundai HX220AL voorzien van een duurzame- en zuinige Stage-V motor. Bij een HX220AL is dit een Cummins QSB6.7 met een vermogen van 136kW.

De elektronische pompregeling van het hydraulisch systeem zorgt dat de hydrauliek optimaal wordt gebruikt zodat er geen onnodige brandstof wordt verbruikt.  De elektronisch aansturing van de koelfan die via een viscokoppeling wordt aangedreven zorgt ervoor dat deze altijd de juiste snelheid draait en zo de machine op de juiste bedrijfstemperatuur houd zodat hij optimaal kan werken zonder overbodig brandstofverbruik en geluidsproductie.

De nieuwe Hyundai HX220AL is standaard zeer compleet uitgerust. Op het 8” display kan de machinist zeer eenvoudig diverse instellingen kiezen. Dit gebeurt via een touch-swipe screen, zoals wij kennen van de smartphone, maar het is ook mogelijk om de display te bedienen via een scroll-knop. Via deze draai- en druk zijn vele functies ook snel instelbaar. Voor de veel gebruikte functies zijn er drukknoppen onder de display geplaatst. De extra hydraulische functies zijn voorzien van elektrische proportionele bediening, waarbij ook  via deze display eenvoudig de diverse drukken en liters van meerdere uitrustingsstukken ingesteld kunnen worden zodat er snel een eenvoudig gewisseld kan worden.

Standaard is de nieuwe HX AL-serie voorzien van een uniek 4-camerasysteem. Hyundai noemt dit systeem AAVM, wat staat voor All Around View Monitor. De vier camera’s zijn voor-, achter- en op de zijkanten van de machine geplaatst. Op de grote display kan gekozen worden voor vier verschillende beelden. Maar het unieke aan dit AAVM systeem is dat de computer met de input van de camera’s een bovenaanzicht berekend. Op de display ziet de machinist zijn eigen machine van bovenaf en hij kan dus goed bekijken of er obstakels in zijn draaibereik bevinden. In combinatie met MOD (Moving Object Detection) herkent het systeem automatisch of er zich personen binnen het draaibereik bevinden en waarschuwt direct de machinist.

Extra werkverlichting draagt zorg voor een nog veilige werkomgeving bij het werken in de vroeg- en late uren.

doorVan der Spek

Nieuwe Hyundai HL940A voor Mourik

De eerste van twee nieuwe Hyundai laadschoppenv is afgeleverd bij Mourik Groot-Ammers.

De nieuwe Hyundai HL940A wordt ingezet op de locatie van Rockwool in Roermond waar hij op- en overslagwerkzaamheden gaat uitvoeren.

Uiteraard voldoet de nieuwe Hyundai HL940A aan de hoogste Stage-V emissie-eisen. De machinist kan op het kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus waarmee altijd het gewenst vermogen beschikbaar is.  De Rexroth pompen zorgen met loadsensing en flowsharing dat de machine de juiste prestaties levert met het laagste brandstofverbruik.

Met de volledig automatische versnellingsbak van ZF wordt het brandstofverbruik nog verder teruggebracht. Evenals de werkniveau ’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie waarmee de machine altijd zijn optimale instelling heeft voor het uit te voeren werk. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het  “clutch-cut-off” moment waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Dankzij het af fabriek gemonteerde AAVM camerasysteem ( All Around View Monitoring ) welke is uitgevoerd met optionele radar aan de achterzijde is de veiligheid rondom de machine gegarandeerd.  Zodra er binnen het werkbereik van de machine objecten of personen bevinden krijgt de machinist hier met een akoestisch signaal melding van.  Wat de veiligheid nog verder uitbreid is de automatische opening van de cabinedeur die de machinist met een afstandsbediening kan openen. Er hoeft niet eerst op de machine geklommen te worden om de deur te openen.

Om de vele voorkomende werkzaamheden te kunnen uitvoeren is de machine voorzien van een hydraulische snelwissel zodat er snel en efficiënt gewisseld kan worden tussen de verschillende bakken en uitrustingsstukken

Het transport vanuit Vianen is uiteraard uitgevoerd door de eigen zwaartransportdieplader van Mourik.

doorVan der Spek

Hyundai Construction Equipment (HCE) investeert 150 miljoen in productie fabriek

Hyundai Construction Equipment (HCE) maakt productiefaciliteit in Ulsan klaar voor de toekomst en investeert miljoenen.

Hyundai Construction Equipment (HCE) investeert € 150 miljoen (US $ 170 miljoen) in zijn Ulsan-productiefabriek in Zuid-Korea, waardoor de productie capaciteit met maar liefst 50% wordt vergroot tot meer dan 15.000 machines per jaar. Deze investering zal de groeiende aanwezigheid van Hyundai op de snelgroeiende wereldwijde markt voor bouwmachines ondersteunen en tegelijkertijd een productiebasis bieden voor een nieuwe generatie elektrisch en waterstof aangedreven bouwmaterieel.

– Grootste investering sinds de lancering van HCE als nieuw opgerichte onderneming binnen de Hyundai Heavy Industries-groep.

– Investering in de komende vier jaar om de productie van rupsgraafmachines, wielladers en andere soorten machines uit te breiden.

– Herstructurering van assemblagelijnen om de productie te vereenvoudigen en het concurrentievermogen te versterken.

– Toekomstbestendige productie voor de fabricage van bouwmachines van de volgende generatie.

Grote investeringen voor de toekomst

Hyundai Construction Equipment investeert € 150 miljoen in zijn fabriek in Ulsan om zijn concurrentiepositie in de snelgroeiende bouwmachines business te versterken. De investering, die in de komende vier jaar zal worden geleverd, zal de productie in de gigantische fabriek met 4.800 eenheden per jaar verhogen, wat de jaarlijkse capaciteit op 15.000 graafmachines, wielladers en andere soorten bouwmachines brengt.

Het bedrijf zal de productie- en assemblagefuncties die momenteel in Fabriek 1 en Fabriek 2 aanwezig zijn, samenvoegen tot één faciliteit, waardoor de stroom van processen wordt vereenvoudigd en de besparingen worden vergroot door maximale efficiëntie. Dit zal de werkuren die gemoeid zijn met de productie van machines verminderen en de logistieke kosten in de hele supply chain verlagen. De verhuizing zal ook een weerspiegeling zijn van de milieu-, sociale en bestuurlijke factoren van HCE, waarbij gebruik wordt gemaakt van milieuvriendelijke submaterialen bij het uitvoeren van binnen- en buitenafwerkingswerkzaamheden.

Het bedrijf vergroot zijn marktaandeel in elke regio van het bedrijf door in te spelen op de huidige markttrends in de wereldwijde markt voor bouwmachines en door vooruit te kijken naar de eisen van de klant voor de infrastructuur- en bouwprojecten van morgen. Het bedrijf is ook van plan te profiteren van de recente lancering in de VS van het ‘Build Back Better World (B3W)-initiatief voor ontwikkelingslanden.

Hyundai graafmachines op met waterstof brandstofcel

HCE heeft in 2020 aangekondigd dat het van plan is om een reeks graafmachines op de markt te brengen die worden aangedreven door waterstofbrandstofcellen, geproduceerd in samenwerking met Hyundai Motors, dat zijn grootste autofabriek in Ulsan heeft. Het bedrijf heeft al een reeks door waterstof aangedreven industriële vorkheftrucks onthuld die naar verwachting in 2023 op de markt zullen komen, terwijl het doorgaat met het ontwikkelen van de apparatuur met lage en CO2-emissies die door de klant van de toekomst zal worden geëist. In Nederland wordt hier zeer naar uitgekeken omdat het een van de oplossingen is voor bouwmachines met zero emissie. Importeur Van der Spek B.V. heeft hiervan al de nodigde verkocht zonder überhaupt er nog een geproduceerd is. Dat zegt genoeg over het vertrouwen in de toekomstige graafmachines van Hyundai en het product.

“Het versterken van het concurrentievermogen van de Ulsan-fabriek is de eerste uitdaging die moet worden aangegaan om de wereldwijde top 5 te bereiken, het doel van de divisie bouwmachines van de Hyundai Heavy Industries-groep”, aldus CEO Choi Cheol-gon. Met deze investering zullen we ons merkconcurrentievermogen verder vergroten door bouwmachines efficiënter te produceren en te leveren.

Technologie-innovatiecentrum

In november 2020 voltooide HCE de bouw van een technologie-innovatiecentrum, waarin € 57,4 miljoen (US $ 65 miljoen) werd geïnvesteerd. Het nieuwe centrum omvat 16 laboratoria, met meer dan van 2100 onderzoekers. Het is betrokken bij onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten die gericht zijn op milieuvriendelijke technologieën, hoogrenderende en geluidsreductietechnologieën en een virtueel verificatiesysteem. De site voert ook kwaliteitsonderzoek en verificatie uit van componenten en voltooide apparatuur.

HyundaiConstruction Equipment zal blijven investeren in het bedrijf om ervoor te zorgen dat het bedrijf de sprong maakt om een wereldwijd productiebedrijf van topniveau te worden. HCE voltooide in juni 2021 een centrum voor kwaliteitsborging voor het verifiëren van de betrouwbaarheid van componenten en vernieuwde in juni 2021 zijn wereldwijde trainingscentrum voor het ontwikkelen van uitstekende human resources. Nu ligt de focus op het verhogen van de productie-efficiëntie en het bouwen van de infrastructuur voor de snelle groei die is gepland voor de komende jaren.

Informatie:

http://www.hyundai-ce.eu

Importeur Nederland:

Van Der Spek Vianen B.V.
tel. +31 (0)347 362 666
https://vanderspek.nl/

Importeur België:

Hyundai Machines Belgium NV
tel. +32 (11) 30 50 20
http://www.hyundai-hmb.be/