Zoek
Sluit dit zoekvak.

Verbrugge Terminals neemt nieuwe Hyundai HL960A HD met waste-pakket in gebruik

doorVan der Spek

Verbrugge Terminals neemt nieuwe Hyundai HL960A HD met waste-pakket in gebruik

Onlangs heeft Verbrugge Terminals uit Terneuzen hun eerste Hyundai HL960A HD in gebruik genomen. Het is zeker niet de eerste Hyundai laadschop die Verbrugge in gebruik neemt echter wel de eerste HL960A in HD-uitvoering.

De nieuwe 20 ton wegende Hyundai HL960A HD is natuurlijk uitgevoerd met een zuinige- en duurzame Stage-V motor van Cummins. De QSB 6.7 met een inhoud van 6.700cc heeft een vermogen van 168kW. Middels de grote touchscreen in de ruime cabine kan eenvoudig worden gekozen tussen de verschillende werkstanden zodat er altijd zo efficiënt mogelijk en met het laagste brandstofverbruik gewerkt kan worden.

In de luxe cabine heeft de machinist een goed overzicht rondom de machine en is via het instrumentarium en grote touchscreen alle benodigde informatie direct in zicht. Tevens kunnen alle gewenste instellingen eenvoudig worden bediend. Het standaard gemonteerde weegsysteem geeft direct de gewenst informatie over de geladen of overgeslagen tonnages.

Uiteraard is ook deze Hyundai door Van der Spek speciaal geprepareerd om ingezet te worden in agressieve werkomgevingen waarbij o.a. kunstmest word op- en overgeslagen.

De HL960A HD machine is naast de HD-uitvoering ook voorzien van een waste-pakket waarbij zowel de cabine als achterzijde van de machine voorzien zijn van extra beschermroosters. Voor de inzet van deze machine zijn de roosters op de cabine verwijdert. Mocht het benodigd zijn dan kunnen deze eenvoudig weer worden teruggeplaatst. Ook zijn de slangen aan de onderzijde van de machine en de achterlichten uitgevoerd met extra bescherming.

Dankzij het af fabriek gemonteerde AAVM camerasysteem ( All Around View Monitoring ) welke is uitgevoerd met optionele radar aan de achterzijde is de veiligheid rondom de machine gegarandeerd. Zodra er binnen het werkbereik van de machine objecten of personen bevinden krijgt de machinist hier met een akoestisch signaal melding van. Wat de veiligheid nog verder uitbreid is de automatische opening van de cabinedeur die de machinist met een afstandsbediening kan openen. Er hoeft niet eerst op de machine geklommen te worden om de deur te openen.