Categorie archief projecten

doorVan der Spek

Komatsu naar Van der Spek Vianen BV

Per 1 juli aanstaande wordt Van der Spek Vianen de officiële importeur van het gehele Komatsu programma in Nederland. Van der Spek is er trots op met Komatsu tot overeenstemming te zijn gekomen over het importeurschap voor Nederland.

Komatsu richt zich momenteel zeer sterk op de ontwikkeling van zero emissie materieel. Dit sluit goed aan bij de elektrificatie van machines waarmee Van der Spek de laatste jaren al veel ervaring heeft opgebouwd.  Van der Spek is daarmee in de gelegenheid de Komatsu PC210E elektrische graafmachine met maar liefst 452 KW aan boord bij klanten in Nederland voor te stellen en aan de tand te laten voelen.

In de periode tot 1 juli zullen Van der Spek en Komatsu samen de nodige voorbereidingen treffen om klanten vanaf die datum van service en onderdelen te voorzien. Van der Spek heeft de intentie de nu in Nederland lopende onderhoudscontracten voor Komatsu machines te continueren hiervoor zal met iedere klant afzonderlijk contact gezocht worden. Lopende garantie termijnen op nieuw geleverde machines zullen worden gewaarborgd door Komatsu in samenwerking met Van der Spek.

Göksel en JN Intermat 2024
Göksel Güner, COO van Komatsu Europe en Jan Nolles van Van der Spek Vianen bekrachtigen de samenwerking met een ferme handdruk.

Van der Spek blijft uiteraard de door haar geleverde Hyundai machines van service en support voorzien.

In de komende weken zal er meer bekend worden over de marsroute en zullen we via persberichten en persoonlijk contact de klanten op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Van der Spek en Komatsu hebben erg veel zin in de samenwerking en zijn zeker van plan het merk Komatsu in Nederland nieuw elan te geven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jan Nolles van Van der Spek Vianen BV, +31 347 362 666 info@vanderspek.nl of met
Patrick Schothuis van Komatsu Europe NV, +32 491 569 508 patrick.schothuis@komatsu.eu.

doorVan der Spek

Demontage grote Liebherr topkraan in Engeland

Voor Byldis heeft Van der Spek al verscheidene Liebherr torenkranen in Engeland geleverd in de verhuur. Het eerste weekend van oktober wordt, in samenwerking met Liebherr Great Britain, weer één van die kranen weggehaald. De Liebherr 542 HC-L18/32 is bijna 2 jaar in inzet geweest.

Door verschillende omstandigheden is dit een ingewikkelde klus. De bouwplaats is een beetje ingeklemd tussen een school en de Brentford Football Club. Door de school mag er doordeweeks niet gedemonteerd worden en vanwege de toeschouwersstroom voor de Brentford FC moet de weg in het weekend vrij blijven. Of dat nog niet genoeg is loopt er langs de bouwplaats ook nog een spoorlijn, waardoor NRW (British Rail) toestemming moet geven voor het uitvoeren van diverse hijswerkzaamheden.

Naast alle logistieke en technische uitdagingen bij de demontage is afwikkeling een ook een enorme administratieve nachtmerrie geworden. Toen de kraan aangevoerd werd voor de montage behoorde Engeland nog gewoon tot de EU en was er geen vuiltje aan de lucht. Inmiddels is het Verenigd Koninkrijk door de Brexit uit de Europese Unie gestapt en moet de Liebherr torenkraan dus officieel ingevoerd worden in Europa.

Uiteindelijk is het papierwerk allemaal voor elkaar en zijn de eerste giekdelen al gedemonteerd. We hopen de kraan snel elders op het vasteland weer in actie te zien.

doorVan der Spek

Powerscreen Horizon H6203 Rebuild

Voor asfalt recycling kombinatie REKO uit Europoort hebben we een volledige rebuild uitgevoerd van een Powerscreen Horizon H6203 met 37.000!! draaiuren.

Na een productief leven was de zeef technisch versleten. Na een inspectie bij de klant is er een inventarisatie opgemaakt van de kosten om de machine volledig te reviseren. Belangrijk punt hierbij is dat het basis chassis nog van voldoende kwaliteit is. De machine is volledig gestript tot op het kale chassis en van hieruit weer volledig opgebouwd met nieuwe of herstelde componenten. Het volledige hydraulische systeem is vernieuwd en op wens van de klant is de machine door ons voorzien van een elektrische aandrijving welke in eigen huis is opgebouwd zodat de machine een duurzaam 2e leven is begonnen, welke geheel past in de huidige tijd.
doorVan der Spek

Ombouw Robex 800

Hierbij de ombouw van een R800lc-7a basismachine met hooglepel front naar een dieplepel boom met 16 tons schrootschaar voor een klant uit zeeland. Bij deze machine is het hydraulisch systeem nagekeken incl. de hydrauliekpompen door onze eigen specialisten. Het hydraulisch systeem is aangepast en deels voorzien van nieuwe leidingen om de volumestromen te kunnen verwerken. Tevens is er een extra functie opgebouwd voor de rotatie van de schaar. Na een grondig onderhoud is de machine in onze spuiterij voorzien van de kleuren van de klant.

doorVan der Spek

Zeefbox Revisie

Voor een recycleklant is het westen van het land hebben wij een bestaande zeefbox vernieuwd. Door te lange levertijd vanuit de fabriek kwam de klant klem te zitten met zijn productie toen de zeefbox niet meer te repareren bleek.

doorVan der Spek

Vuurhaard in de verfspuiterij

Hierbij het spuiten van een grote vuurhaard voor een klant uit de regio. Grote delen spuiten is bij ons geen probleem door onze spuitcabine met een werkende lengte van 22 meter en een breedte van 5,5 meter.

De vuurhaard staat op één van onze transportplatformen waardoor installaties van dergelijke omvang geen probleem zijn voor ons.

doorVan der Spek

Rijwerkrevisie

Rijwerkrevisie voor een 70 Tons machine voor een klant in het noorden van ons land. Deze revisie is uitgevoerd in een zeer korte tijd en vergde nauwgezette voorbereiding in verband met stilstand van het productieproces van de klant. Alles is binnen het gestelde tijdsbestek van 5 werkdagen uitgevoerd waarin de rijwerken bij de klant zijn gedemonteerd, op transport zijn gegaan naar onze vestiging en hier geheel zijn gereviseerd incl. opnieuw stralen en spuiten waarna de trackstellen weer bij de klant zijn gemonteerd.

doorVan der Spek

Non Ferro Zeefskid

Herstelling van een brandschade aan een non ferro zeefskid voor een klant uit het zuiden van het land:

doorVan der Spek

PARO installatie rebuild

In onze werkplaats begint het langzaam meer PARO paars te kleuren. Voor PARO voeren we de complete rebuild uit van een zeef-, was-, breek- en classificeerinstallatie. Met het uitvoeren van deze rebuild worden vele tonnen CO2 bespaard doordat er geen nieuw staal en vele andere onderdelen benodigd zijn voor het produceren van transportbanden, bunkers, zeefmachines, breker, scheiders e.d.

De installatie is na de complete demontage die ook ons is uitgevoerd op locatie naar Hardenberg gebracht waar alle delen na gedemonteerd te zijn compleet worden aangepakt zodat ze weer velen jaren ingezet kan gaan worden. Uiteraard is de opstelling van de installatie in goed overleg met PARO geoptimaliseerd zodat deze zo efficiënt mogelijk en duurzaam☘️ gaat produceren. Natuurlijk zullen alle aandrijving electrisch⚡️worden uitgevoerd. Tevens zullen waar mogelijk betonblokken van recyclingbeton worden gebruikt voor de bouw van voorraadbunkers.