Onlangs leverde Van der Spek Vianen een zeer duurzame elektrisch aangedreven ATC 100S asfalt thermo container aan Meijerink Wegenbouw. ATC is de afkorting voor Asfalt Thermo Container.
De geleverde ATC100S heeft een inhoud van 15 ton asfalt welke op temperatuur wordt gehouden zodat men lang de kwaliteit van het te verwerken asfalt kan garanderen. De Hotbox is gebouwd op een container-frame, zodat deze makkelijk op en af te zetten is van de vrachtwagens waardoor deze ook voor ander werk ingezet kunnen worden.
De nieuwe ATC100S is uitgerust met een speciaal ontwikkeld oplaadbaar accupakket van 23KwH waarmee de machine elektrisch wordt aangedreven zodat hij emissie-vrij zijn werk kan uitvoeren.
Het asfalt wordt door middel van een elektrisch aangedreven worm in de container naar buiten getransporteerd waarna met behulp van een glijgoot het asfalt verdeeld kan worden op de te repareren schade aan de weg. Naast de worm worden ook de hydraulisch klapbare kleppen ook elektrisch aangedreven.
De ATC “Hot Box” is leverbaar met een inhoud van 2,5 tot 20 ton. Als optie kan de ATC uitgebreid worden met: een externe worm, met deze worm kan met naast de vrachtauto het asfalt in bijvoorbeeld een sleuf lossen.
Meijerink wegenbouw: De wegbereiders
Volgens het woordenboek zijn wegbereiders mogelijkmakers. De mensen die het pad effenen voor anderen. Dat is overdrachtelijk bedoeld, maar wat Meijerink betreft mag u het gerust letterlijk nemen. In letterlijke zin bouwen ze aan wegen en pleinen, aan straten, stegen en paden.
In overdrachtelijk opzicht zorgen ze ervoor dat de opdrachtgevers met een minimum aan rompslomp en ergernis hun projecten op hoog kwalitatief niveau gerealiseerd krijgen. Door efficiënt te werken met het modernste materieel als o.a. met door Van der Spek Vianen geleverde Dynapac machines en door een lage overhead kunnen de kosten beheersbaar blijven. Meijerink : professioneel en praktisch: wegenbouwers/wegbereiders in alle opzichten.
De nieuwe ATC 100S heeft een inhoud van 15 ton asfalt. Deze hot box is volledig elektrisch aangedreven, door middel van een batterij-pack en elektromotor word de worm aangedreven.
In plaats van de dieselmotor is gekozen voor een 23 kW batterij-pack die de elektromotor van elektriciteit voorziet. Deze ATC 100S is tevens uitgevoerd met een emulsie sproei installatie die de kleeflaag aanbrengt alvorens de vakken met asfalt te repareren. De emulsie word ook met een elektrische verwarmingsinstallatie verwarmd.
De pomp om de emulsie te kunnen verwerken is tevens elektrisch verwarmd.
In de werkplaats van Van Der Spek Vianen zijn de speciale wensen van deze bijzondere ATC uitgevoerd. Zo is de ATC op een twist lock frame gebouwd wat in eigen beheer is ontwikkeld. Op wens van de gebruikers is er extra werkverlichting en rijverlichting opgebouwd. De ATC 100S Hot box zal ingezet worden voor onderhouds en reparatie werkzaamheden aan het Nederlandse wegennet.
Onlangs nam Versluys Bodegraven een nieuwe ATC 100 in gebruik.
De Asfalt Thermo Container van de Duitse fabrikant ATC Richter is vast opgebouwd op een nieuwe vrachtauto van Millenaar en van Schayk die in opdracht van Versluys de transportwerkzaamheden uitvoert.
De ATC werd hydraulisch aangesloten en opgebouwd door Meijer Engineerging B.V. uit Zaandam.
Versluys investeert hiermee in #duurzame techniek, de ATC word aangedreven direct vanaf de PTO van de vrachtauto en bespaart daarmee de uitstoot en het brandstofverbruik van een hulpmotor die normaal gesproken voor de aandrijving van de ATC zorgt.
ATC Richter levert verwarmde thermo containers vanaf een inhoud van 2,5 ton tot 15 ton asfalt.
Het asfalt word door middel van een worm naar de uitloop goot getransporteerd waarna het asfalt eenvoudig verwerkt kan worden. Versluys koos voor een ATC model met een inhoud van 10 ton asfalt. Het asfalt word door middel van branders op temperatuur gehouden zodat het asfalt gedurende de dag warm blijft en zijn kwaliteit behoud.
Hierdoor is de ATC 100 geschikt voor het repareren van schades of onderhouds werkzaamheden aan het wegdek.
Onlangs leverde Van der Spek Vianen een nieuwe ATC 100 Asfalt Thermo Container aan Heijmans.
ATC is de afkorting voor Asfalt Thermo Container. De geleverde ATC100 heeft een inhoud van 10 ton asfalt en wordt door middel van gasbranders op temperatuur gehouden. Hierdoor kan men lang de kwaliteit van het te verwerken asfalt garanderen.
De nieuw geleverde ATC100 met een inhoud van 10 ton is gebouwd op een container-frame, zodat deze makkelijk op en af te zetten is van de vrachtwagens waardoor deze ook voor ander werk ingezet kunnen worden. De nieuwe ATC is opgehaald door een duurzame Scania met elektrische PTO.
Het asfalt wordt door middel van een worm in de container naar buiten getransporteerd waarna met behulp van een glijgoot het asfalt verdeeld kan worden op de te repareren schade aan de weg. Om de worm te laten draaien en de kleppen hydraulisch te openen wordt de ATC100 aandreven door de duurzame elektrische PTO van de vrachtwagen.
De ATC “Hot Box” is leverbaar met een inhoud van 2,5 tot 20 ton. Als optie kan de ATC uitgebreid worden met: een externe worm, met deze worm kan met naast de vrachtauto het asfalt in bijvoorbeeld een sleuf lossen.
Aan AWS Asfaltwerken uit Someren hebben we onlangs een ATC 25 hotbox geleverd. De ATC 25 Asfalt thermo Container heeft een inhoud van 3 ton. Het asfalt word op temperatuur gehouden door middel van een thermostatisch geregelde gasbrander. Middels een worm wordt het asfalt naar de uitloopgoot achter de machine gestransporteerd.
De ATC is door Van der Spek opgebouwd op een vrachtwagen van AWS.
Datum: 25-feb-15
Onlangs leverde Van Der Spek Vianen een nieuwe ATC 100 asfalt thermo container af bij Mouwrik uit Waardenburg. De nieuwe ATC zal breed ingezet worden voor het uitvoeren van onderhoud en reparaties aan het wegennet.
De nieuwe ATC hotbox wordt – in tegenstelling tot – het vorige exemplaar bij Mouwrik niet meer aangedreven via een eigen verbrandingsmotor. De aandrijving gebeurd nu middels de zogenaamde PTO van het voertuig waarop deze op dat moment is geplaatst. Tevens wordt de stroomvoorziening verzorgt door dit voertuig.
Grote voordelen van deze manier van aandrijven en elektronische besturen zijn, een grotere mate van bedrijfszekerheid, geen onderhoud meer aan een eigen verbrandingsmotor, minder omgevingslawaai en minder uitstoot van uitlaatgassen. Naast een positieve bijdrage op het gebied van het milieu zijn de laatste twee voordelen ook prettig voor diegene die er dagelijks mee werken.
Daarnaast is er gekozen voor een systeem met LPG- branders waardoor het dagelijkse gewissel van zware propaangasflessen ook tot het verleden behoort. Er kan nu worden volstaan met een stop bij elk regulier tankstation waar de LPG tanks middels een makkelijk te bereiken vulopening kunnen worden gevuld.
ATC is de afkorting voor Asfalt Thermo Container. De nieuw geleverde ATC100 heeft een inhoud van 10 ton asfalt en wordt door middel van twee gasbranders op temperatuur gehouden. Hierdoor kan men lang de kwaliteit van het te verwerken asfalt garanderen.
Hii is gebouwd op een container-frame, zodat deze makkelijk op en af te zetten is van de vrachtwagens waardoor deze ook voor ander werk ingezet kunnen worden.
Het asfalt wordt door middel van een worm in de container naar buiten getransporteerd waarna met behulp van een glijgoot het asfalt verdeeld kan worden op de te repareren schade aan de weg.
De ATC "Hot Box" is leverbaar met een inhoud van 2,5 tot 20 ton. Als optie kan de ATC uitgebreid worden met: een externe worm, met deze worm kan met naast de vrachtauto het asfalt in bijvoorbeeld een sleuf lossen.
Van der Spek Vianen heeft zich de laatste jaren steeds verder gespecialiseerd in deze speciale ‘weg- en reparatiemachines’ en kan zich marktleider noemen in dit segment noemen.
Datum: 17-dec-13
Onlangs leverde Van der Spek Vianen een nieuwe ATC 100 asfalt thermo container af bij Van Doorn Geldermalsen. Tegelijkertijd nam Van Doorn een Atlas Copco Dynapac CC1100 in gebruik.
De nieuwe combinatie zal breed ingezet worden voor het uitvoeren van onderhoud en reparaties aan het wegennet. Tevens kunnen er kleine asfaltwerken mee worden uitgevoerd.
ATC is de afkorting voor Asfalt Thermo Container. De nieuw geleverde ATC100 heeft een inhoud van 10 ton asfalt en wordt door middel van twee gasbranders op temperatuur gehouden. Hierdoor kan men lang de kwaliteit van het te verwerken asfalt garanderen. Hij is gebouwd op een container-frame, zodat deze makkelijk op en af te zetten is van de vrachtwagens, waardoor deze ook voor ander werk ingezet kunnen worden.
Het asfalt wordt door middel van een worm in de container naar buiten getransporteerd, waarna met behulp van een glijgoot het asfalt verdeeld kan worden op de te repareren schade aan de weg. Om de worm te laten draaien en de kleppen hydraulisch te openen is de ATC100 uitgevoerd met een Hatz dieselmotor.
De zogenaamde ATC “Hot Box” is leverbaar met een inhoud van 2,5 tot 20 ton. Als optie kan de ATC uitgebreid worden met een externe worm. Met deze worm kan naast de vrachtauto het asfalt in bijvoorbeeld een sleuf worden gelost.
Om het verwerkte asfalt goed te kunnen verdichten heeft Van Doorn ervoor gekozen om gelijktijdig te investeren in een Atlas Copco Dynapac CC1100 wals. Deze heeft een eigen gewicht van 2500 kg en een rolbreedte van 1 meter. Hierdoor is de wals uitermate geschikt om bij de ATC te werken vanwege zijn geringe afmetingen en grote prestaties.
Van der Spek Vianen heeft zich de laatste jaren steeds verder gespecialiseerd in deze speciale ‘weg- en reparatiemachines’ en kan zich marktleider noemen in dit segment noemen.
Datum: 19-jun-13
ATC GREEN MASTER is een innovatieve combi-machine voor het snel, duurzaam en eenvoudig repareren van asfaltschades.
Voor duurzame en effectieve naadloze reparaties van schades aan de asfalttoplaag heeft ATC de Green Master ontwikkeld.
Werkwijze:
Als eerste werk laadt men 3 ton vers asfalt in de thermo container. Door het verwarmingssysteem kan het asfalt eenvoudig warm gehouden worden in deze hot-box.
Aan de achterzijde van de Green Master is een wegdekverwarmer opgehangen. Met behulp van een lier kan deze op het beschadigd wegdek gepositioneerd worden.
De beschadigde plek wordt door middel van de infrarood wegdekverwarmer op temperatuur gebracht. Door de speciale brandertechniek en elektronische temperatuurbewaking wordt het opwarmen van het beschadigde asfalt nauwkeurig geregeld en daarmee oververhitting vermeden.
Door het verwarmen van het beschadigde asfalt wordt dit weer met de hark verwerkbaar en daarmee 100{1bc0b6a8c73e84e168e06cc7c153d42f3849956326c4b30771c6d9a1357ca517} recyclebaar. Vanuit de thermo container kan indien nodig aansluitend vers asfalt bijgevoegd worden.
Tenslotte het geheel verdichten met een kleine wals of een trilplaat.
Door deze innovatieve manier van werken met de ATC Green Master geeft bij reparatiewerkzaamheden vele voordelen:
– geen inzet van een asfaltfrees nodig
– geen inzet van veeg-zuigauto nodig
– besparing op mankracht
– besparing op transport
– naadloze reparatie
– geen dure afvoer van gefreesd asfalt
– veel minder aanvoer nieuw asfalt benodigd
– eenvoudige werkwijze
– zeer korte wegafsluitingen
– duurzaam: 100{1bc0b6a8c73e84e168e06cc7c153d42f3849956326c4b30771c6d9a1357ca517} recycling van het bestaande asfalt
De eerste Green Master is onlangs geleverd aan Devis in Heemstede. Binnenkort leveren wij de tweede set aan Jansma in Drachten.
Er is veel reparatiewerk te doen aan de wegen in Nederland en met de ATC Green Master kan men kostenbesparend werken. De ideale oplossing voor reparaties bij gemeentes en bedrijven met een kleine portemonnee!