Zoek
Sluit dit zoekvak.

Categorie archief Van der Spek

door-Van der Spek-

3-deks Powerscreen Chieftain 2200 met dubbele zeefboxen in gebruik genomen door Lansers Trio

Van der Spek Vianen heeft onlangs een Powerscreen Chieftain 2200 3-deks zeefmachine geleverd bij Lansers Trio. Een unieke Powerscreen machine uit de Chieftain-serie met twee zeefboxen op één machine

Lansers Trio is de specialist als het gaat om het op- en overslaan, zeven en verwerken van productstromen. Of het nu gaat om kolen, ertsen, afvalstromen of te recyclen producten, voor iedere toepassing heeft men met de juiste machines en personeel de oplossing en daarbij zijn grote tonnages geen enkel probleem. De Powerscreen Chieftain 2200 komt naast diverse eveneens door Van der Spek geleverde Powerscreen zeefmachines te werken bij Lansers Trio.

De 36-tons Powerscreen Chieftain 2200 rupsmobiele machine is voorzien van twee 3-deks zeefboxen die achter elkaar zijn geschakeld, zodat er in totaal een boven- en tussendek ontstaat van 6.600 mm en een onderdek van 6.000 mm, beide met een breedte van 1.550 mm. In totaal is 29,8 mzeefoppervlakte beschikbaar op de machine, zodat ook op kleine fracties zonder problemen grote capaciteiten te behalen zijn.

Normaal gesproken is op iedere Powerscreen zeefmachine de zeefbox te tunen voor het af te zeven product, waarbij de slag/amplitude en het toerental van de zeefbox bij elkaar behoren. Hoe hoger de slag hoe lager het toerental van de zeefbox, waarbij dus ook de transportsnelheid van het te zeven product naar beneden gaat.

Nu zijn bij de nieuwe Powerscreen Chieftain 2200 beide zeefboxen apart te tunen, waarbij bijvoorbeeld op de eerste box van 3.300 mm x 1.550 mm gekozen kan worden voor een hogere slag en op de tweede box van 3.300 mm x 1.550 mm voor transportsnelheid.

Er kan een keuze gemaakt worden tussen twee- en viermaal lagering op beide boxen. De ombouw hiervan is in enkele uren uit te voeren door ervaren monteurs. Afhankelijk van de keuze kunnen de zeefboxen tussen de 6 en 10mm slaan. Voor ieder product is een optimale afstelling te realiseren. Door het combineren van deze twee verschillende lageringen op de zeefboxen is de Chieftain 2200 uniek in de markt en kan producties maken die geen andere machine kan.

Door de vaste hoek van 7º tussen de boxen is het door het verstellen van het zeefframe mogelijk om de eerste zeefbox tussen 27º en 30º en de tweede zeefbox tussen de 20º en 30º te verstellen. Door deze verstelling is te bepalen hoe lang het te zeven product op de zeefboxen blijven.

Met zijn bunker van 8 mkan de Powerscreen zonder problemen met hoge capaciteiten beladen worden, waarbij door de bunkerbreedte van 4.740 mm ook grote laadschoppen zonder problemen gehandeld kunnen worden.

De fijne fractie wordt afgevoerd door een 1.200 mm brede afvoerband die een maximale afstort heeft van 5.120 mm, waarbij een voorraad van 140 mkan worden opgebouwd. De midden-, tussen- en overmaat fractie worden via 800 mm brede afvoerbanden afgevoerd. Beide storten af op 4.960 mm hoogte en kunnen tot 182 m3 opzetten.

Als voor iedere Powerscreen zeefmachine is ook voor de Powerscreen Chieftain 2200 een grote hoeveel verschillende soorten zeefdeken in te zetten. De boven- en tussen dekken van de machine bestaan uit twee maal drie dwars gespannen dekken en de onderdekken uit twee maal twee lengte gespannen zeefdekken.

door-Van der Spek-

Demontage Liebherr door onze #hoogbouwspecialisten

Bij uitzondering zijn onze #hoogbouwspecialisten in het weekend in actie voor de demontage van een Liebherr 280EC-H in Arnhem.

Op het project Kadehuis van de BAM was het niet anders mogelijk dan de demontage in het weekend uit te voeren i.v.m. vergunningen en planning van mensen en benodigd materieel. In de binnenstad was het nodig om een grote verkeersader de gehele dag af te sluiten voor het plaatsen van de 450 ton telekraan met beweegbare jib van Heijkoop tevens was de weg benodigd om de gedemonteerde kraandelen uit elkaar te halen en te laden op de diepladers.

Gelukkig zat het weer mee zodat de demontage als gepland kan worden uitgevoerd.

#uwproductieonzezorg#1team1doel

Roel bedankt voor de drone-beelden

door-Van der Spek-

Nieuwe Dynapac SD2500CS geleverd aan Asfaltverwerking Klompé

Van der Spek Vianen heeft wederom een nieuwe duurzame Dynapac asfaltafwerkmachine geleverd bij Asfaltverwerking Klompé, het is de vierde Dynapac die door Van der Spek Vianen geleverd word

aan Asfaltverwerking Klompé.

Asfaltverwerking Klompé BV uit Wilsum is actief is in asfaltwerken en houd zich bezig met verhuur van asfaltsets en het uitvoeren van allerhande asfaltwerken voor zowel aannemers als particulieren.

De nieuwe  Dynapac SD2500CD is uitgevoerd met een zeer duurzame Cummins QSB 6.7-C200 motor met een vermogen van 149kW. De motor is uitgevoerd met Vario Speed die zorgt dat de motor en het hydraulisch vermogen worden afstemt op de uit te voeren werkzaamheden. Met deze nieuwe motor is de SC2500CS zeer stil, hetgeen zeer prettig is voor de asfaltploeg en de omgeving waar de machine zijn asfalt verwerkt.

De nieuwe machine is standaard uitgevoerd met Pavemanager 2 waarbij tal van programma’s door de gebruikers gekozen kunnen worden om het voor de gebruikers eenvoudiger te maken met verschillende asfaltmengsels te werken. De optie Dyn@link is standaard geïntegreerd in de machine. Hiermee kan de machine op afstand uitgelezen worden en zijn brandstofverbruik, plaatsbepaling en de machineparameters direct inzichtelijk.

Verder is ook deze SD2500 met de optie Safe Impact geleverd. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is. Achter de voorste duwrollen zijn namelijk 2 cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor beperkt men de afdrukken in het asfalt door de balk tot het minimum, hetgeen het eindresultaat van het nieuwe wegdek verbetert.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hierdoor kan de stoel van de machinist hydraulisch 50 cm buiten de machine uitgeschoven worden, zowel links als rechts. Hierdoor wordt het zicht op het werk geoptimaliseerd en kan goed controle worden gehouden rondom de machine en kan er altijd veilig gewerkt worden. De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplay’s, zowel boven op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman, zodat alle functies goed en duidelijk zichtbaar zijn en optimaal gebruikt kunnen worden.

Optioneel is de machine uitgevoerd met breedtesensoren op de afwerkbalk zodat het bedienend personeel exact de werkbreedte kan zien.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3,00 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6,000 meter. De maximale Werkbreedte van deze balk bedraagt aangebouwd 9,70 meter. Klompé heeft er voor gekozen om de balk optioneel te laten uitvoeren met “balk breedte assistentie” waarbij de machinist exact kan aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven. Deze informatie wordt ook via Dyn@link verzameld en kan worden meegenomen in de rapportages.

“Set assist” dat optioneel op de machine is gemonteerd zorgt er voor dat de instelling van de machine worden vastgelegd en na op transport te zijn gegaan direct weer worden ingesteld. Dit zorgt bijvoorbeeld bij het uitvoeren van reparatiewerkzaamheden in freesvakken dat de machine iedere keer met gelijke instellingen het werk uitvoert. Uiteraard bij te stellen door de machinist als gewenst echter de eerste basisinstelling zijn direct beschikbaar.

In de werkplaats bij Van der Spek Vianen is de SD2500CS nog aangepast aan de wensen van de gebruikers. Zo is er extra LED verlichting opgebouwd en heeft de machine elektrisch in hoogte verstelbare zijschotten.

doorVan der Spek

Neargrid Solutions bij Van der Spek

Samen te zien op de TKD. Neargrid Solutions en Van der Spek.

De oplossing voor het aansluiten van een torenkraan of meerdere torenkranen op een kleinere stroomaansluiting op de bouwplaats.
Waar tegenwoordig een zware benodigde stroomaansluiting op een bouwplaats voor vertragingen kan zorgen is de Neargrid de oplossing.

De ingebouwde accu wordt opgeladen met een kleine stroomaansluiting waarna als benodigd de stroom wordt geleverd voor een of meerdere kranen en zelfs aan andere op de bouwplaats aanwezig stroomverbruikers.

Onze hoogbouwspecialisten informeren u graag over de mogelijkheden: Hoogbouw

door-Van der Spek-

TKD 2023 – Stand 169

De Technische Kontact Dagen 2023 komen snel dichterbij. Volgende week is het alweer zover en zullen wij op stand 169 onze laatste duurzame noviteiten tonen.

Zoals u van ons verwacht zijn wij o.a. met machines aanwezig van Hyundai, Dynapac, Powerscreen, Telestack, SieboTec, Fuchs en Daemo,

De komende dagen zullen we per merk alvast een impressie geven van wat u bij ons op de stand kunt komen zien.

U kunt zich op de volgende link aanmelden voor uw bezoek aan de grootste bouwmachinebeurs van Nederland : https://www.tkd.nl/bezoekers/aanmelden/

#uwproductieonzezorg #electrischaangedreven #duurzaam #serviceensupport

doorVan der Spek

Vechtdalrally 17 juni 2023 Hardenberg

Beste Relatie,

Op 17 juni a.s. vindt in Hardenberg weer de Vechtdalrally plaats. Wij zijn samen met Acon Afrasteringen uit Lemelerveld wederom hoofdsponsor van deze rally, die meetelt voor het Nederlands kampioenschap.

Het servicepark, waar de teams hun tenten hebben opgeslagen, is bij ons op het terrein in Hardenberg en daar hebben wij een mooi VIP-paviljoen ingericht voor onze gasten.


Graag wil ik je uitnodigen om die dag onze gast te zijn.

Er wordt de hele dag gezorgd voor eten en drinken en shuttlebusjes verzorgen het vervoer van en naar de klassementsproeven. Deze proeven liggen allemaal erg dicht bij ons pand. Er is zelfs een klassementsproef op ons industrieterrein zodat je vanaf ons terrein de auto’s op snelheid voorbij ziet komen.

Ik hoop je mogen te begroeten in Hardenberg op 17 juni a.s.
Vooraf aanmelden is wel noodzakelijk via janine.van.dam@vanderspek.nl.

Jan Nolles

Geen evenementen gevonden!
doorVan der Spek

HD Hyundai Construction Equipment

22 maart 2023 hebben de Hyundai aandeelhouders de branding-wijziging van Hyundai Construction Equipment, naar HD Hyundai Construction Equipment goedgekeurd, inclusief de wijziging van de driehoek naar het voorwaarts teken, waarbij de merknaam HYUNDAI blijft.

Het voorwaarts teken, symboliseert de ontwikkeling, welke het bedrijft maakt. De kleur verwijst naar een duurzamere, groenere toekomst.

HD staat voor: Human Dreams, duidend op Hyundai’s visie voor een betere toekomst, middels innovatie, geïntegreerde technologieën en snelle digitalisering. Tevens verwijst het naar Human Dynamics, welke de droom laat uitkomen, door integratie van industriële oplossingen, robotica en Artificial Intelligence.

Een uitgebreide reportage van Hyundai over hun branding:

Hier de online weergave van de merkidentiteit van HYUNDAI:

doorVan der Spek

Hyundai elektrische graafmachines beschikbaar!

Van der Spek-Vianen B.V. en UMS leveren daarin een bijdrage:

Als sinds 2009 (bron) werkt Hyundai aan elektrisch aangedreven graafmachines. Hyundai zal de komende jaren hun elektrische lijn in de Europese markt uitrollen.

Hyundai E18

Direct beschikbaar zijn de Hyundai HX85 Electric, de Hyundai HX260 Electric, de Hyundai HX300 Electric en minigravers van Ecodigger in de klassen van 2 tot 4 ton. In ontwikkeling zijn de Hyundai HW140A mobiele graafmachine en de Hyundai HX220 Electric.

Meer informatie over deze machines vindt u hier.

Hyundai Electric machines zijn, of worden binnenkort geleverd, aan onder andere GMB, Van Reel Groep, Van Aalsburg, Voorbij Beton, Heijmans, De Vries en Van der Wiel.

Heeft u interesse in de Hyundai Electric modellen, neem dan contact op met onze vertegenwoordigers. Zij zijn u graag van dienst.

Meer informatie over emissieloze of emissiearme machines, van onze andere merken, vindt u hier.


Nieuwsberichten Electrische Hyundai’s.

doorPrima Equipment B.V.

How to fill out a CMR (International Consignment Note)

The driver is obliged to present a transport document

The responsibility for taking care of the CMR lies with the client of the transport; the sender/consigner. Usually the client/sender is not able, in the case of an EXW delivery, to get a CMR at the loading address. Then the carrier will have to do this and the driver has the form with him. The driver fills out the CMR for the client/sender.

EXW Delivery

When filling out the CMR, in case of an EXW delivery (incoterms), the client of the transport (= sender) must be entered in box 1. That is NOT the loading address in this case. Someone from the loading address may sign in box 22, but then, without taking over responsibility for the transport, by mentioning the prefix C/O (care of).

The carrier is responsible for:

  • The correct indication of the name and address of the carrier;
  • Showing the consignment note, at the request of the competent authority.

The sender is responsible for:

  • Transport:
  • Taking care of the CMR/Consignment Note;
  • Signing the CMR;
  • The other legally required indications.

CMR stands for: ‘Convention relative au Contrat de Transport International de Marchandises par Route’.

CMR (EN, NL)

CMR (PL, DU)

door-Van der Spek-

ROS neemt nieuwe elektrisch aangedreven Fuchs MHL875F in gebruik

Aan de Wilhelminahaven in Schiedam heeft ROS B.V. een nieuwe elektrisch aangedreven Fuchs MHL875F overslagkraan in gebruik genomen aan hun loswal.

Met de investering in een compleet elektrisch aangedreven overslagkraan van Fuchs toont ROS aan te investeren in duurzame oplossingen. Uiteraard waren er vraagstukken die tijdens de aankoop van de nieuwe op- en overslagkraan. Eén van de vraagstukken was hoe op een juiste manier de stroomtoevoer kan worden gerealiseerd.

Na goed overleg tussen ROS, Van der Spek Vianen en Fuchs is gekozen om de machine uit te rusten met een kabeltrommelsysteem waarmee de kabel kan worden op- en afgerold tijdens het rijden van de kraan. Het systeem is voorzien van 80 meter kabellengte zodat de loswal bij ROS over een grote lengte gebruikt kan worden. De kabel is aangesloten op een vast stroompunt op de loswal.

Het kabelsysteem is uitgevoerd met een dubbele kabeltrommel die beide voorzien zijn van een dunnere kabel. Hierdoor is het mogelijk om de kabellengte van 80 meter te kunnen oprollen zonder problemen.

De nieuwe Fuchs MHL875 die ruim 70 ton weegt is voorzien van een 18 meter giekconfiguratie waarbij met grijper zelfs tot een bereik van 19.5 meter kan worden behaald. Met deze opbouw kan de machine snel- en efficiënt schepen lossen en op- en overslagwerkzaamheden uitvoeren.

Voor de aandrijving van de nieuwe Fuchs MHL875 is een 220kW elektromotor op de machine geplaatst die hydraulische pompen aandrijven. In totaal is er 700 liter/min hydraulische capaciteit beschikbaar waarbij altijd 140 liter/min voor de zwenk klaar staat. Bewegingen van de giek, lepel en grijper hebben dus geen invloed op de zwenkbewegingen waardoor grote capaciteiten haalbaar zijn.

Van haven tot recyclinglocatie is Fuchs bekend om zijn degelijke- ,duurzame-, comfortabele- en veilige karakter dat in het gehele ontwerp naar buiten komt zodat er ieder draaiuur gebruik van kan worden gemaakt. 

De basis van het degelijke ontwerp is te vinden in de uiterste stabiele onderwagen die bij de wielmobiele uitvoering is voorzien van vier stempelpoten op iedere hoek van de onderwagen.

De draaikrans die is voorzien van een dubbele rij lagers is centraal midden op de onderwagen geplaatst zodat de machine stabiel blijft staan tijdens de uit te voeren werkzaamheden.

Een pendelende achteras is standaard en zorgt tijdens het rijden voor juist contact met de ondergrond zelfs als deze niet vlak is.

Op de onderwagen is de bovenwagen geplaatst welke compleet is ontworpen met de op- en overslagwerkzaamheden in gedachten. Hierbij valt de ophanging van de giek direct op, deze is voor op de bovenwagen geplaatst en zeer zwaar- en degelijk uitgevoerd waarbij de staalbouw doorloopt op de gehele bovenwagen.

Zowel de ophangingen van de giek als de hefcilinders zijn zo uitgevoerd dat ze tweezijdig worden ondersteund. Vier pennen zorgen dat het krachtenspel optimaal worden opgevangen en verdeeld in de rest van de bovenbouw. Door deze plaatsing van de giek heeft de machinist ook optimaal zicht op de uit te voeren werkzaamheden.

De FOX-cabine die op de Fuchs MHL875 is geplaats is voorzien van alle comfort voor de machinist.

Dankzij de ruime schuifdeur geeft toegang tot de luxe cabine waarin alle functies van de machine optimaal bedient kunnen worden. Natuurlijk is de stoel- en console in te stellen op de wensen van de machinist zodat een ideale zitpositie ontstaat. Standaard heeft de cabine een zichthoogte van 6,0 meter en kan bij ROS ook nog 2,2 meter naar voren worden geplaatst.

Door het zeer ruime onderhouds- en werkplatform op de bovenwagen kan de machinist zeer veilig en eenvoudig zijn werkzaamheden uitvoeren. Er kunnen geen onveilige situaties ontstaan door op de bovenwagen te hoeven klimmen voor controle- en onderhoudswerkzaamheden. Aan de rechterzijde is een uitklapbare toegangstrap die toegang geeft naar het bordes.

ROS B.V.

Op het 15.000M² grote terrein aan de Wilhelminahaven in Schiedam heeft ROS een eigen loswal waarop de nieuwe Fuchs MHL875F werkzaam is. Op de locatie worden vele productstomen als o.a. zand en grind overgeslagen. Naast bulkstromen die per as worden getransporteerd kunnen producten ook in big-bags worden geleverd.

Transport kan worden uitgevoerd door het eigen moderne wagenpark van ROS en als gewenst kan er natuurlijk ook worden afgehaald op de locatie.